Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » קידום חנות וירטואלית: איך לקדם חנות e-commerce בצורה יעילה ומוכחת?

קידום חנות וירטואלית: איך לקדם חנות e-commerce בצורה יעילה ומוכחת?

SEO כללי תוכן

זה לא סוד שעם הזמן יותר ויותר עסקים התחילו למכור אונליין, וכשהתחרות גוברת, צריך להתאמץ קצת יותר כדי להשיג מכירות. מה שהיה פעם פשוט יחסית, הפך למשימה מורכבת ומי שלא יעשה קידום לחנות הוירטואלית, עלול לספוג פגיעה ממשית בהכנסות.  כדי שזה לא יקרה, הכנו עבורכם את המדריך הזה.

תוכלו למצוא פה כל מה שאתם צריכים כדי להחזיר את אתר החנות שלכם למסלול וגם:

  • איך קידום של חנות וירטואלית יכול להגדיל רווחים
  • איזה ערוץ הכנסה נוסף אפשר לפתח מקידום חנות אונליין?
  • למה כדאי לעשות קידום חנות באינטרנט אם אתם עושים שיווק שותפים
  • איזה דברים תוקעים לכם מקלות בגלגלים ומעכבים את הקידום של החנות באינטרנט
  • האם כדאי לעשות קידום חנות אורגני או קידום חנות ממומן
  • ובעיקר – מה הן הדרכים היעילות והמוכחות לעשות קידום חנות וירטואלית לגמרי בעצמכם

מתחילים.

לפני הכל – האם כדאי בכלל לקדם חנות וירטואלית?

כבר השקעתם באתר. בעיצוב, בתוכן, בתמונות. כבר השקעתם במוצר. הזמנתם, ניסיתם, התלהבתם.

לא תשקיעו עוד קצת כדי לגרום לרעיון הזה גם להצליח?

לא משנה מה המוצר שלכם, ככל הנראה יש לכם מתחרים, שבסבירות מאד גבוהה נלחמים איתכם על אותו קהל יעד וגם עושים פעולות שיווקיות כדי לנצח את התחרות. כשזה המצב, אפס פעולות קידום מצדכם זה קצת כמו לומר, ״אה, בסדר, שטויות, שיקנו אצל המתחרים, אני אהנה מהפירורים״. כי כשאתם לא עושים קידום, אתם מאפשרים למתחרים שלכם לחלוף על פניכם, מפספסים מכירות, לא גדלים וליטרלי – מפסידים כסף. אתם לא מרחיבים את קהל הלקוחות שלכם ומסתמכים על אלה שמכירים אתכם ומודעים לקיומכם. וככה, לא תצליחו להתרחב ולהגיע רחוק יותר. אז תגידו לי עכשיו אתם – כדאי לקדם חנות וירטואלית? (;

איך קידום אונליין של חנות ישפיע על הרווחים?

זה מאוד פשוט. שימו לב:

לקידום באינטרנט יש מטרה אחת – להכניס יותר משתמשים לאתר שלכם. וזה לא משנה אם אתם עושים קידום אורגני או קידום ממומן. בשני המקרים תרצו להופיע במיקומים טובים עבור מילות מפתח שחשובות לכם כדי להגדיל את התנועה, עד כאן מסכימים, כן?

עכשיו, מה קורה כשיש יותר תנועה באתר? נכון, יותר עיניים על המוצרים שלכם, על הקטגוריות שלכם, על הבלוג שלכם, על המבצעים שלכם, ההנחות שלכם וכן הלאה. וככל שיש יותר משתמשים באתר שנחשפים לכל אלה – ככה הסיכוי שלכם להשיג רכישות גדל.

עכשיו נוסיף כוכבית ונאמר שיותר כניסות לא בהכרח שווה יותר מכירות. שיפור יחס המרה הוא תחום שלם בפני עצמו וחנות עם 100 מבקרים יכולה להשיג יותר מכירות מחנות שיש בה 1000 מבקרים, אם החנות בנויה היטב ובצורה כזו שמעודדת המרה. קחו בחשבון שיש עוד דברים שמשפיעים על הביצועים של החנות חוץ מהתנועה. אבל תנועה היא הכרחית כדי שבכלל יהיה לכם סיכוי וממנה הכל מתחיל. מה שתעשו בחנות עצמה, איך שתבנו אותה, איך שתשפרו את כל האלמנטים, איך שתיצרו הנעה לפעולה, איך שתעודדו מכירה – זה כבר תחום אחר לגמרי, שגם עליו נשמח להרחיב, אבל בהזדמנות אחרת(:

וחוץ מהגדלת רווחים על מוצרים – אפשר להרוויח כסף מקידום חנות באינטרנט?

כמובן.

ואפילו לא מדובר בכסף שאותו תרוויחו מהמוצרים עצמם.

זאת אומרת, כן, ברור שאתר שיעשה קידום לחנות הוירטואלית, יגיע ליותר משתמשים ויהיה לו סיכוי טוב יותר להפוך אותם לקונים, מה שבהכרח יכניס לו יותר כסף. אבל זו לא הדרך היחידה בה אתר חנות יכול להרוויח כסף. ברגע שתעשו קידום איכותי והחנות שלכם תתחיל לצבור קהל קונים נאמן והרבה כניסות, אתם תתחילו לקבל הצעות לשיתופי פעולה, מכירת שטחי פרסום ואולי אפילו הצעות לשיווק שותפים עבור מוצרים משלימים שאינם מתחרים בכם.

מה הכוונה?

נגיד שיש לכם חנות וירטואלית לסבונים. זאת המומחיות שלכם, סבונים. ואתם עושים קידום מוצלח ומוכרים מלא סבונים ויש לכם כמות מאד מרשימה של מבקרים באתר. אל תופתעו כשיתחילו לפנות אליכם כל מיני ספקים ולהציע הצעות כמו זו למשל:

״הי, אני מייצרת סבוניות, אכפת לך לפרסם את המוצר שלי באתר? אני אשלם לך 15% על כל סבוניה שאמכור דרך האתר שלך״.

כסף בלי לעבוד, מישהו יכול להתנגד לזה?

עבדתם קשה כדי להגיע למקום בו אתם נמצאים והפירות יגיעו לא רק בדמות מכירות, אלא גם בדמות שיתופי פעולה עסקיים שיגדילו את הקופה שלכם באפס מאמץ מצדכם.

קידום אתר חנות לצורך שיווק שותפים

נגענו בזה קצת בסעיף הקודם. שיווק שותפים הוא אחד הטרנדים הכי בולטים באינטרנט לאחרונה. מי שלא מכיר אותו עדיין, כדאי מאד שיכיר. העיקרון הוא כזה: אתם מתחברים עם איזשהו ספק שמציע תוכנית שותפים כי הוא רוצה להגדיל את המכירות שלו. איך זה קורה? על ידי כך שאתם מוכרים את המוצרים שלו. למה שתרצו? כי על כל מוצר שתמכרו – תקבלו עמלה. העמלות האלה יכולות להגיע לסכומים גבוהים של מאות שקלים על כל מכירה. מי שלא מכיר את התחום, בהחלט כדאי שיחקור אותו לעומק, אולי אפילו נצליח לכתוב על זה מאמר בקרוב. מי שכן מכיר את התחום – יודע שהדרך הבטוחה להגדל את ההכנסות ולמקסם את הרווחים משיתוף פעולה שכזה היא באמצעות קידום אורגני או קידום ממומן. נדיר מאד להצליח בשיווק שותפים מבלי להשקיע בקידום, זה בטוח. קידום של חנות וירטואלית כדי למכור יותר ולהגדיל את ההכנסות שלכם מעמלות היא דרך לגיטימית, פופולרית ונפוצה עבור אנשים שלוקחים את תחום שיווק השיתופים ברצינות.

אילו בעיות עלולות להתעורר ולפגוע בקידום החנות?

הו, הרבה.

אבל הנה כמה מהבעיות העיקריות והנפוצות ביותר שכדאי לשים לב אליהן במיוחד:

מהירות

אם להסתמך על 99% מהחנויות הוירטואליות, הרי שבאופן גורף האתרים האלה מכילים תמונות. המון תמונות. וזה בסדר גמור, שלא תטעו. אנשים לא יקנו משהו בלי לדעת איך הוא נראה, לפחות מכמה זוויות. הבעיה מתחילה כשלא עושים אופטימיזציה לתמונות ובעיקר כשלא מכווצים אותן לגודל הראוי שלא יכביד ויפגע במהירות האתר. כי אם יש משהו גרוע יותר מאתר איקומרס בלי תמונות, זה אתר איקומרס שלוקח לו שנים להטען ולהעלות את תמונות המוצרים.

איך פותרים את זה?

השתמשו בכלי לכיווץ קבצים והקפידו להעלות גרסאות ״רזות״ ככל האפשר של תמונות המוצרים. חשוב לציין שפעולת הכיווץ לא אמורה לפגוע בגודל התמונה והמטרה היא לא למנוע מהמשתמש להתרשם. שמרו על גדלים סבירים, רק הקפידו לא להעלות קבצים עצומים שיפגעו בביצועים של האתר.

תוכן

כשיש לכם עשרות, אם לא מאות מוצרים, כשרובם בעצם זהים ויש בהם רק שינויים קלים של מידה, צבע או דברים טכנים – כמה כבר אפשר לגוון. אתם לוקחים את הטקסט שהגיע מהיצרן או כותבים כמה שורות בעצמכם ועושים קופי פייסט לכל מוצר שהתיאור הזה יכול להתאים לו. הבעיה היא, שבדרך הזאת אתם יוצרים ארגזים של תוכן משוכפל. לא רק בתוך האתר שלכם, אלא גם בהשוואה לאתרי איקומרס אחרים ברשת, שמוכרים את אותן מוצרים ומשתמשים גם הם באותם תיאורים שמופיעים באתר היצרן. וזה, חברים מתכון בטוח לאסון. גוגל מתנגדת בתוקף לתכנים משוכפלים והיא מענישה אתרים שעושים קופי פייסט ממקורות אחרים.

איך פותרים את זה?

באמצעות הוספת תגית קנוניקל, אפשר לפתור שכפול תכנים בתוך האתר שלכם. אבל כדי להימנע מתכנים זהים שמופיעים גם אצלכם וגם באתרי המתחרים, אין ברירה אלא לשכתב את התכנים ולתת להם את הטאצ׳ שלכם. זה אומר לעבוד קשה יותר, נכון, אבל מעבר ליתרון המובהק שתייצרו לעצמכם בגוגל מול שאר הספקים בתחום, אתם תייצרו יתרון גם אצל המשתמשים. השתמשו בטקסטים ייחודים והשתדלו לספק להם כמה שיותר מידע, זה בהחלט יכול לעשות את ההבדל שישאיר את המבקר אצלכם ויגרום לו לבצע את הקניה דוקא באתר החנות שלכם, כי שם הוא קיבל מידע מפורט, מעמיק ומקצועי יותר.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

סבלנות

בשונה מבלוגים או אתרים אינפורמטיבים, אתרי חנות הם אתרים שיש בהם עשרות קטגוריות, מאות עמודים ואלפי מוצרים. המשמעות היא שלוקח זמן לראות תוצאות ולעיתים נדרשת סבלנות בכמות נדיבה. מגיעים אלינו אנשים שעבדו עם חברות אחרות ועצרו את תהליך הקידום באמצע כי הרגישו שהם לא רואים תוצאות ואנחנו אומרים להם בדיוק את מה שאנחנו הולכים לומר גם לכם – קידום אתר חנות זו משימה מורכבת שלוקחת זמן. ככל שמשקיעים יותר ועובדים בכמה חזיתות – ככה התוצאות מגיעות מהר יותר, אבל זו שאלה של תקציב. אפשר לזרז את התוצאות, אבל זה אומר שצריך גם לפתוח את הכיס. מי שבעניין – אנחנו רצים איתו על זה בכל הכוח. אבל מי שאין לו את האפשרות – כדאי שיגייס כל שביב של סבלנות, דרך ארוכה לפנינו והסבלנות משתלמת

איך פותרים את זה?

נושמים עמוק, משתפים איתנו פעולה ובעיקר מפנימים שהתחלנו תהליך ואנחנו לא נעצור עד שנגיע ליעדים שהגדרנו.

איך מקדמים חנות וירטואלית בגוגל?

אז הבנו את נחיצות העניין ועכשיו הגיעה העת להפשיל שרוולים ולבצע את הקידום בפועל.

אפשר לומר שכיום יש שתי דרכים עיקריות ופופולריות לקידום אתר חנות- קידום אורגני לחנות וירטואלית וקידום ממומן.

קידום אורגני הוא תהליך שבו באמצעות אופטימיזציה מקיפה, האתר יתקדם בטבעיות בתוצאות החיפוש. כלומר, מבצעים מספר רב של פעולות שיוצרות יתרון על פני המתחרים וכך, לאורך זמן, מטפסים ונהנים מדירוגים על חשבונם.

קידום ממומן הוא תהליך קצר וממוקד שבו תמורת תשלום לגוגל, אתם זוכים לדירוגים גבוהים וחשיפה. כלומר, לא שילמתם – לא התקדמתם.

תוכלו לבחור אם ללכת בדרך הזו או באחרת, אבל ההמלצה הגורפת תהיה לשלב. ככה תוכלו להשיג את התוצאות הטובות ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר, ואת זה אנחנו יכולים לומר בודאות על סמך נסיון עם הרבה חנויות וירטואליות שכבר עבדנו על הקידום שלהן בעבר.

בואו נכנס קצת יותר לעומק כדי להבין את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות.

קידום אורגני

החלטתם שאתם רוצים לעשות את הקידום אונליין לגמרי בעצמכם, או בעזרת חברת קידום אתרים – אז מעולה, החלק הזה הוא בשבילכם. נסביר פה מה תוכלו לעשות כדי לשפר את הדירוגים של החנות שלכם או מה תצטרכו לוודא שחברת קידום האתרים שלכם אכן עושה. ראו את זה כצ׳קליסט שישמש אתכם בשני המקרים.

תוכן

כי אין איך לברוח מזה, תוכן היה ונשאר אחד הגורמים העיקריים שמשפיעים על תוצאות הקידום והוא זה שעל פיו גוגל מודדת איכות ורלוונטיות של אתרים. זכרו שהמטרה של גוגל היא לספק למשתמשים את הצורך ולתת להם את המענה הכי מדויק לשאילתת החיפוש שלהם. המשמעות היא שאם רוצים לקדם חנות וירטואלית בגוגל, צריך להשקיע בתוכן ולספק למשתמשים את התוכן הכי ערכי ורלוונטי שהם יכולים למצוא ברשת על המוצר או השירות שהם מחפשים. מה זה אומר מבחינתכם? תצטרכו לעשות מחקר מילות מפתח כדי להבין מה הם הביטויים שיכולים להכניס לכם תנועה ואז להשתמש בהם ולשלב אותם בתגיות, בתיאורי הקטגוריות, במוצרים, בתפריטים, במאמרים וכן הלאה. קחו דוגמא: נגיד שאתם מוכרים מכונות אספרסו. תצטרכו לעשות מחקר מילים כדי לגלות את כל מילות החיפוש הרלוונטיות לתחום שגם מעניינות את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. יש לנו כלים מתקדמים שאיתם אנחנו עובדים כדי להגיע לרשימה מכובדת של מילות מפתח, אבל אחת הדרכים הכי בסיסיות לעשות את זה בעצמכם היא פשוט דרך החיפוש של גוגל:

השלמה אוטומטית לביטוי מכונת אספרסו

על ידי הקלדה של מילת המפתח הראשית, גוגל מיד מציעה השלמות לפי פופולריות ונפחי חיפוש. מכאן אפשר לקחת רעיונות ולהקדיש להם איזורי תוכן באתר, בהנחה ואכן יש לכם איך לתת מענה לחיפושים. כלומר, אין טעם לפתוח קטגוריה של ״מכונת אספרסו דלונגי״, אם אתם לא מוכרים מכונות של דלונגי.

אם תגללו עוד קצת למטה, תוכלו לגלות הצעות נוספות וחיפושים משלימים, שגם הם עשויים להיות רלוונטיים:

חיפושים קשורים של מכונת אספרסו

ואם תעשו מחקר מתחרים ותכנסו לתוך האתרים שלהם, תוכלו לקבל רעיונות נוספים.

ברגע שמצאתם את החפיפה בין מה שיש לכם להציע ובין מה שמעניין את המשתמשים, תצטרכו לשלב את מילות המפתח האלה כדי לאותת לגוגל שאתם רלוונטים ושהחנות הוירטואלית שלכם יכולה לתת פתרון לצורך של הלקוח.

נקח לדוגמא את הביטוי ״מכונת אספרסו ניידת״, כי נניח שאתם מתמחים במכונות אספרסו ניידות.

אם תרצו לקבל דירוגים על הביטוי הזה תצטרכו לעשות כמה דברים:

  1. לפתוח בלוג ולכתוב מאמרים על מכונת אספרסו ניידת
  2. לפתוח קטגוריה של מכונות אספרסו ניידות
  3. לכתוב תיאורי מוצר מפורטים שמכילים את מילת המפתח הזו
  4. לתת למילת המפתח הזו ביטוי בתפריטים
  5. לשלב את הביטוי בכותרות
  6. לכתוב סביב הביטוי מטא טייטל ומטא דסקרפשן (תגיות מטא)
  7. להוסיף תגיות Open Graph
  8. להוסיף תגיות קנוניקל כדי להמנע מתוכן משוכפל

כן, העבודה על התוכן היא יסודית ומקיפה. אבל האמת היא שאין דרך להתקדם בגוגל בלי להשקיע בו ובלי ליצור בידול ולספק ערך ממשי למשתמש. עכשיו אתם גם יכולים להבין למה קידום אורגני לא יביא תוצאות תוך כמה שעות.

תמונות

אם אתם רוצים למכור, אתם חייבים להציג תמונות והרבה כי הן ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר באתרי איקומרס. תמונות הן האמצעי שדרכו המשתמש מחליט, בין היתר, האם יקנה את המוצר שלכם או את המוצר של המתחרה. הקפידו לשלב תמונות איכותיות, שמראות את המוצר מכמה זוויות ומשקפות אותו היטב. אם את אותו מוצר יש לכם בכמה צבעים, העלו את תמונות המוצר בכמה צבעים ואל תסתפקו רק בלכתוב שהוא מגיע באדום, כחול ולבן. תנו למשתמש ממש לראות את זה. כשאתם מעלים את התמונות לאתר, הקפידו ששם הקובץ יתאר אותן ולא יהיה גנרי.

כלומר, במקום להעלות קובץ בשם ״IMAGE_007″, העלו קובץ ״מכונת אספרסו דלונגי צבע שחור״. בנוסף, הזינו אלט טקסט לכל התמונות, זו הדרך שלכם להשיג עוד תנועה דרך פיצ׳ר חיפוש התמונות בגוגל. נדגיש שלצד החשיבות בהעלאת תמונות, ישנה גם חשיבות לאתר קל ומהיר ולכן, הקפידו לכווץ את התמונות לפני שאתם מעלים אותן כדי שלא יכבידו על האתר ויגררו טעינה איטית של דפים.

מהירות

אז בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אתר חנות חייב להיות מהיר כך שחווית השימוש תהיה טובה ולא תתסכל את המבקרים. אם יקח לדפים יותר מדי זמן להטען ואם יעברו 15 שניות רק בשביל שהמשתמש יוכל לראות איך המוצר נראה בזווית שונה, זו תהיה הדרך הבטוחה לאבד אותו ולשלוח אותו ישירות למתחרה. וזה, כמובן, הדבר האחרון שאנחנו רוצים. הדרך העיקרית להבטיח אתר חנות מהיר, היא כאמור – כיווץ תמונות. אבל לעיתים, אתם עלולים לגלות שעשיתם את זה והאתר עדיין לא מגיב בהתאם. במקרה כזה כנראה שמדובר בדברים טכנים, סרבול בקוד או עומס שנובע מיותר מדי תוספים ואלמנטים. תוכלו להשתמש בכלי בדיקת המהירות של גוגל, להזין בו את כתובת הדף ולקבל דוח מפורט עם כל הבעיות שעלו ורעיונות לפתרון ושיפור המצב:

הזדמנויות לשיפור מהירות ב page speed insight

פרטיות ואבטחה

חשוב בכל אתר, אבל הופך לקריטי פי כמה כשמדובר באתרי חנות שמבקשים מהמשתמש להשאיר פרטים אישיים ונתוני אשראי. גוגל דורשת מבעלי אתרים להשתמש בהצפנה ובפרוטוקול https על מנת להגן על המשתמשים והיא מסמנת אתרים כאלה באמצעות אייקון של מנעול בשורת החיפוש:

אבטחת אתר ebay

באתר שלא יספק חוויה מאובטחת, גוגל תקפיץ חלון אזהרה שיסביר למשתמש שפרטיו לא מוגנים. אתם ממש לא רוצים שזה יקרה ויחבל במאמצי המכירה שלכם. בנוסף, חשוב שתשיגו גם תעודת SSL שהיא לא פחות קריטית עבור אתרי איקומרס ומעידה על תקשורת מוצפנת בין האתר ובין המחשב של המשתמש. תעודה כזו מספקת הגנה על מידע רגיש ומבטיחה שפרטי האשראי של המשתמש לא ישמרו ולא יעשה בהם שימוש מעבר לזה שיש בו צורך בעת הרכישה. כל סממן כזה של אמון – מקרב את המשתמש אליכם ומגדיל את הסיכוי שהרכישה תתבצע דרככם.

קישורים

ממש כמו תוכן, גם קישורים פנימיים וחיצוניים, הם עניין משמעותי כשעושים קידום חנות וירטואלית. קישורים פנימיים עוזרים לסורק של גוגל להגיע לדפי האתר, להבין את המבנה שלו, את הקשר בין העמודים ואת ההיררכיה בינהם. תוכלו לשלב אותם בבלוג, בקטגוריות, בדפי המוצרים ובכל מקום אחר שנראה לכם לנכון במטרה לשלוח את המשתמש ולהעשיר אותו בתכנים נוספים שעשויים להיות רלוונטים עבורו. קישורים חיצוניים משמשים כהמלצות ואם תצליחו להשיג כאלה מאתרים מובילים וחזקים, גוגל תתפוס אתכם כאתר סמכותי שיש לו מה להציע למשתמשים. אתרי איקומרס שמצליחים להשיג קישורים משמעותיים – בונים לעצמם יתרון ומצליחים להתקדם מהר יותר בגוגל. בדרך כלל, קשה מאד להשיג קישורים טובים אם אין את הקשרים הנכונים, לכן כדאי להעזר בחברת קידום אתרים ותיקה ומנוסה שיש לה מגוון רחב של לקוחות ואתרים שבאמצעותם הוא יכולה לעשות חילופי קישורים שמועילים לכל הצדדים.

התאמה למובייל

בלי לפתוח את האנליטיקס, אומר לכם כבר עכשיו שמרבית הכניסות לחנות הוירטואלית שלכם מגיעות מהמובייל ולא מהדסקטופ. אם פעם היה חשוב לנו שהאתר יהיה מושלם מהמחשב, היום צריך לקחת בחשבון גם ניידים. ניידים הכוונה טלפונים בגדלים שונים, אבל גם טאבלטים. הפכו את האתר שלכם לרספונסיבי כך שיציג בצורה מיטבית בכל מכשיר שבו יפתח. זכרו גם שחווית השימוש צריכה להיות אופטימלית עבור מסכים קטנים וזה אומר שחשוב ליצור ריווח מספק בין האלמנטים כך שיהיה נוח לנווט באמצעות טאצ׳, שהכתב יהיה ברור וקריא ושלא יהיה צורך בכיווץ והרחבה של המסך. חווית שימוש טובה היא חלק בלתי נפרד מקידום החנות הוירטואלית שלכם וחנויות שמספקות חוויה נעימה מצליחות להשאיר אצלן את המשתמש זמן רב יותר באתר, מה שמגדיל את סיכוי הרכישה ועל הדרך מאותת לגוגל שהמשתמש מסופק ממה שהוא מצא אצליכם.

יצירת סמכות ואמינות

המשתמשים שיגיעו לחנות שלכם דרך גוגל כנראה לא מכירים אתכם. מאד קשה לעשות עסקים ולספק נתוני אשראי לחנות וירטואלית שלא יודעים מה ומי עומד מאחוריה. כדי להסיר את החשש וההססנות, תצטרכו לזכות באמון המשתמשים ולתת להם תחושה שאפשר לסמוך עליכם. איך עושים את זה?

  1. עמוד אודות שמסביר מי אתם
  2. עמוד צור קשר שיראה שאתם זמינים וקיימים
  3. עמוד שאלות ותשובות שיענה על כל ספק שיתעורר
  4. עמוד מדיניות פרטיות, הצהרת נגישות (המתלווה אל פלאגין הצהרת נגישות), תקנון גלישה באתר
  5. פרסום מדיניות החלפת מוצרים
  6. פרסום לוגואים של חברות גדולות ולקוחות מוכרים שמשתפים אתכם פעולה
  7. פרסום של אייקונים מגבירי אמון, למשל:

אייקונים מגבירים אמון על תשלום מאובטח

ניווט והתמצאות

אתם לא רוצים לפספס מכירה רק כי המשתמש לא הצליח למצא את המוצר שהוא חיפש, נכון? אתם לא רוצים שהוא יכנס לאתר שלכם, יראה בלאגן שלם, לא יבין מה הוא צריך לעשות ופשוט יעדיף לצאת. קידום חנות וירטואלית מבוסס גם על הפרדה נכונה בין קטגוריות, יצירת היררכיה וניווט קל באתר. זה חלק מחווית המשתמש והמטרה היא לאפשר לו למצא את מה שהוא מחפש בקלות ובמהירות. הוא לא אמור להסתבך בין דפי האתר ולהתחיל לחשוב איפה נמצא המוצר שהוא צריך. זה אמור להיות מאד אינטואיטיבי וברור. הדרך להבטיח שהאתר אכן כזה היא לקחת מישהו שלא מכיר את החנות הוירטואלית ולבקש ממנו למצוא 3 מוצרים רנדומלים. אם הוא מצליח ועושה את זה במהירות – הצלחתם. אם הוא נכנס לקטגוריה שגויה, יוצא, ממשיך לחפש – כנראה שאתם צריכים לבצע מקצה שיפורים.

ניהול נכון של מלאי המוצרים באתר

אחד האתגרים המרכזיים באתר סחר הוא ניווט התנועה במצבים שבהם המוצר לא במלאי. אצל אחד מהלקוחות שלנו (לא נזכיר שמות) היה מוגדר מצב שבו ברגע שמוצר אוזל מהמלאי, עמוד המוצר מוסר מהאתר והקישור הופך להיות 404. מצב זה אינו תקין מכמה סיבות:

  1. יוצר קישורים ושגיאות מתחלפות שגוגל מזהה באתר כחוסר יציבות
  2. הביטויים המטרגטים לעמוד המוצר הספציפי שכבר הצליחו לזכות באמון של גוגל פשוט ירדו בתוצאות כי גוגל מבין שהעמוד כבר לא רלוונטי לגולש
  3. מבחינת חוויית גלישה ux זה פשוט נורא

אז מה עושים?

  • אם מדובר אם מוצר שהוסר מהמלאי באופן זמני, נרצה להשאיר את העמוד לייב עם הודעה רלוונטית שהמוצר אזל מהמלאי, אבל להציע אלטרנטיבות למוצרים דומים או לבקש כתובת מייל לעדכון כאשר המוצר חוזר למלאי.
  • אם המוצר יצא מהמגוון ולא יחזור למלאי, נרצה לבצע הפניה למוצר דומה ביותר או לעמוד הקטגוריה שיהיה תואם עד כמה שאפשר את ה user intent
  • בקטלוג המוצרים (עמודי הקטגוריה השונים) עדיף לא להסתיר את המוצרים שאינם במלאי אבל להציג אותם בחלק התחתון

קידום ממומן

יש מקרים בהם אין אפשרות לתת זמן לתהליכים וצריך להביא תוצאות מיידיות. ואז הדרך העדיפה לעשות קידום חנות וירטואלית תהיה באמצעות קידום ממומן. כלומר, נשלם לגוגל על הזכות להופיע בראש תוצאות החיפוש ועל כל משתמש שיכנס לאתר החנות שלנו בזכותה. חשוב לקחת בחשבון שמדובר בקידום ממוקד שיש לו מטרה אחת – להכניס משתמשים לאתר. הוא לא ישפר את האתר בשום אספקט אחר וברגע שתפסיקו לשלם לגוגל – תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם מדורגים קודם.

יש כמה דרכים לבצע קידום חנות וירטואלית באופן ממומן:

  • קמפיין בתוצאות החיפוש – ימקם אתכם בראש התוצאות של גוגל כאשר המשתמש יחפש את מילת המפתח שעליה אתם מבקשים לקבל תנועה.
  • קמפיין Remarketing – ״יצבע״ את המשתמשים שהגיעו אליכם בקמפיין קודם לחנות, וימשיך להציג להם את המוצרים שלכם, באתרים אחרים שבהם הם גולשים. המטרה היא למשוך אותם חזרה לאתר ולשכנע אותם לבצע את הרכישה, מתוך הבנה שלפעמים הלקוח צריך קצת להתבשל עם ההחלטה שלו לפני ביצוע הרכישה.
  • קמפיין בגוגל שופינג – הזכות להופיע במתחם הקניות היעודי שגוגל פתחה. ברגע שהמשתמש יחפש מוצר כלשהו שיש לכם להציע, תוכלו להופיע בטאב השופינג הייעודי:

קמפיין בגוגל שופינג למכונת אספרסו

אין ספק שקידום ממומן יכול לתת בוסט משמעותי לקידום החנות הוירטואלית שלכם ושילוב שלו עם קידום אורגני יכול להיות אפקטיבי מאד ולהביא תוצאות גם בטווח הקצר. אם זה נתפס בעינכם כ״הוצאה״ גבוהה מדי, זכרו שיש צד נוסף ושההוצאה הזאת יכולה להפוך בקלות להכנסה גבוהה יותר מזו שדמיינתם. ברוב המוחלט של המקרים אתם תחזירו את ההשקעה. בגדול.

אז מה עדיף – קידום אורגני או קידום ממומן?

לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה. קידום אורגני היא שיטה מאד מקיפה שעושה סדר באתר ומיטיבה איתו בהמון אספקטים. לא רק שהיא תגרום לכך שיגיעו יותר משתמשים לאתר שלכם, היא גם תבטיח שהם ירצו להישאר ולקיים איתו אינטראקציה. היא תדאג לשפר את המהירות שלו, את חווית המשתמש שבו ואת הסדר שבו – על שלל הדפים, המוצרים והקטגוריות. היא תגרום לדפי המכירה להיות ממירים יותר באמצעות טכניקות של שיפור יחס המרה. היא תביא לכך שהתכנים יהיו מותאמים, ממוקדים ואיכותיים יותר. בקיצור, קידום אורגני יעשה הכל כדי להבטיח שהמשתמש לא רק יגיע לחנות שלכם – אלא גם יקנה ממנה. עכשיו אתם מבינים שלתהליך כזה מקיף יש מחיר, ולמחיר הזה קוראים זמן. קידום אורגני נוגע כמעט בכל פינה באתר ומשפר אותה, לעשות טיפול שורש מהסוג הזה זה לא תהליך של חודשיים שלושה. הוא דורש השקעה, תכנון, ביצוע ובעיקר סבלנות. בסופו של התהליך, החנות הוירטואלית שלכם תחווה מהפך, היא תספק חווית קניה טובה יותר ואתם תהנו מיציבות לאורך זמן ומדירוגים טובים מבלי לשלם על כך לגוגל.

על ההבדלים בין קידום אורגני וממומן, סיפרנו בהרחבה כאן, וגם בסרטון הבא:

קידום ממומן לעומת זאת, נועד כדי לספק תוצאות מיידיות. כמו שכבר אמרנו, כשעושים קידום אורגני, לוקח זמן להגיע לעמוד הראשון בגוגל. אבל כשעושים קידום ממומן, אתר שנמצא בעמוד 10 – יכול לקבל בולטות וחשיפה בראש תוצאות החיפוש תוך כמה שעות. וגם לזה יש מחיר, ולמחיר הזה קוראים כסף. גוגל תאפשר לכם לקצר תהליכים ולהופיע בעמוד הראשון – כל עוד תשלמו לה על זה. תוצאות הקידום הממומן מופיעות בראש הדף ומסומנות בתגית “AD” או “מודעה”:

איך נראית מודעה בגוגל

ברגע שתפסיקו לשלם לגוגל, האתר יחזור למקום הטבעי שלו וכל הכסף ששילמתם לא ישיג לכם שום דבר מעבר למיקומים ולחשיפה שקבלתם בזמן הקידום.

אז כן, קידום ממומן יכול לסדר לכם מיקומים בולטים באופן מיידי. הוא גם יכניס כמויות יפות של תנועה. מנגד, זו פעולה חיצונית שלא משפרת לכם את האתר ולא משפיעה עליו מבפנים, אז קחו בחשבון שאם לא תדאגו לחווית משתמש טובה, התנועה הזאת לא תהיה משמעותית במיוחד. וקחו בחשבון גם שהתנועה כרוכה בתשלום ותגיע כל עוד תשלמו עליה לגוגל.

אז מה עושים בעצם?

יש שאלות פשוטות, אבל אין תשובות פשוטות ולכן נענה ש…תלוי.

הסיבה היחידה להעדיף קידום ממומן על פני קידום אורגני זה רק אם אתם צריכים תוצאות מיידיות. ותוצאות מיידיות לא אמורות להיות תוצאה של חוסר סבלנות או אי דחיית סיפוקים. תוצאות מיידיות הכוונה כשיש לכם לחץ של זמן ואתם חייבים למכור את הסחורה עד דד ליין מסויים. לדוגמא, למכור כרטיסים לכנס שמתקיים עוד חודש. להפטר מכל המעילים במלאי לפני שיתחיל הקיץ. למלא את כל המקומות לקורס הקרוב. להגביר מכירות בתקופת החגים. כזה. בכל סיטואציה אחרת שבה אין לחץ ממשי למכירת הסחורה, העדיפו קידום אורגני. כשעושים קידום אורגני, התוצאות נשארות אתכם לאורך זמן, האתר משתפר מכל ההיבטים והדירוג שלכם לא תלוי בתשלומים שוטפים לגוגל.

ומה יכול להיות אפילו טוב יותר מקידום אורגני? שילוב של קידום אורגני עם קידום ממומן.

כשאתם עושים קידום אורגני ונותנים לו בוסט באמצעות קידום ממומן – אתם נהנים מכל העולמות.

הקידום האורגני בונה לכם תשתית טובה, מכין את היסודות, משפר לכם את חווית המשתמש ואת יחס ההמרה, וככה תוכלו להבטיח שהתנועה שתגיע מהקידום הממומן תהיה אפקטיבית והפוטנציאל להפוך את אותם מבקרים לקונים של ממש – יגדל משמעותית. תנועה לבדה לא שווה הרבה אם היא לא מובילה את המשתמש לסביבה אמינה ומזמינה שעונה למשתמשים על הצורך, לכן, השילוב בין השניים עוצמתי.

סיכום

עם הזמן, יותר ויותר חנויות עוברות לספירה הוירטואלית וכשהתחרות גוברת אין ממש מנוס מלעשות קידום לחנות הוירטואלית שלכם. תוכלו לעשות קידום לחנות בעצמכם, על אף שמדובר במשימה יחסית מורכבת ותוכלו מנגד לבחור לעבוד עם חברת קידום אתרים מוכחת ומנוסה שתעשה את העבודה עבורכם וגם תאיץ את התהליך. זכרו שהסבלנות משתלמת ושבסופו של התהליך החנות שלכם תעבור מקצה שיפורים שיהפוך אותה לאמינה יותר, מזמינה יותר ובעלת פוטנציאל מכירה גבוה יותר.

שאלות נפוצות

למה כדאי לקדם חנות וירטואלית ואתרי חנות?

מאותה סיבה שכדאי לקדם כל אתר אחר שיש לו שאיפות וכוונות מסחריות. אתרי חנות ממש לא שונים מהבחינה הזאת. מי שמשקיע בקידום, מרוויח מהתוצאות ומגיע לדירוגים ורווחים גבוהים יותר. קידום פירושו לקבל יותר חשיפה בגוגל על חשבון המתחרים ויותר כניסות לאתר. ומי שיצליח למשוך לאתר שלו יותר משתמשים, יגדיל את הסיכוי שיתבצעו באתר שלו יותר מכירות.

איזה יתרונות יש לקידום חנות וירטואלית?

חנויות שמדורגות גבוה, בהכרח נתפסות כאמינות וסמכותיות יותר. הדירוג משפיע על האופן שבו המשתמשים תופסים אתכם. תסכימו איתי רגע שכשאתם רוצים לקנות משהו, אתם תרגישו נוח יותר לבצע את הרכישה מחנות שמופיעה בעמוד הראשון מאשר בחנות שמופיעה בעמוד הרביעי. כי אם היא בעמוד הראשון, כנראה שגוגל מאשרת אותה, שהרבה אנשים קונים דרכה, שהיא אמינה ובטוחה. זה התהליך שעובר לקונים בראש, גם אם לא במודע. במיוחד כשמדובר בקניות אונליין ובמסירה של פרטי אשראי, שם אנשים הופכים הססנים יותר וחשוב להם מאד לוודא שהם מבצעים את הקניה באתר אמין ובטוח. אתרים שמשתרכים אי שם מאחור, מתקשים מאד לייצר את תחושת הבטחון הזו אצל המשתמש. אתרים שמדורגים בעמוד הראשון לעומת זאת, עושים את זה הרבה יותר בקלות.

למה כדאי לקדם חנות וירטואלית עם ReGo marketing?

לReGo יש את כל הכלים הנדרשים כדי לספק לכם קידום חנות וירטואלית מהתחלה ועד הסוף. אנחנו כאן כדי לבנות אתכם את אתר החנות ולוודא שהוא בנוי ומותאם לעבודת הקידום. אנחנו כאן כדי לספק לכם תוכן איכותי וקריאייטיבי מהכותבים המוכשרים ביותר בתחום. אנחנו כאן כדי לספק לכם קישורים חזקים מהאתרים המובילים ברשת ואנחנו כאן עם כל הידע והנסיון שצברנו עד כה – כדי שכל אלה יחד יאפשרו לנו לעשות את העבודה הטובה ביותר על החנות הוירטואלית שלכם ולהביא תוצאות מקסימליות במינימום זמן.

מה הניסיון של ReGo בקידום חנויות e-commerce?

ReGo היא חברת קידום אתרים מהותיקות ביותר בשוק. היא פעילה מעל ל-15 שנה, עובדים בה אנשי קידום מנוסים, יש לה קשרים עם האתרים המובילים בארץ ואין כמעט תחום או נישה שלא קדמנו והתנסינו בה. אחרי שראינו, ניתחנו, עבדנו וקידמנו כל כך הרבה חנויות וירטואליות (ביניהן חנויות הסחר מהמובילות בישראל כמו ישרוטל), אנחנו יודעים בדיוק לומר מה עובד, מה פחות עובד, איפה כדאי להשקיע יותר ואיפה אפשר להשקיע פחות. ניסיון העבר לימד אותנו הרבה, אבל אנחנו לא מתבססים רק עליו, אלא ממשיכים לקרוא, ללמוד ולחקור את האלגוריתם של גוגל כל הזמן כדי להבטיח שאנחנו תמיד בקדמה ועושים את הכי טוב עבור הלקוחות שלנו.

האם שיפור כמות התנועה לחנות באמצעות PPC וSEO יגרום בוודאות לגידול במכירות?

לא בהכרח. גם אם הדירוגים בתוצאות החיפוש ישתפרו וגם אם כמות התנועה תגדל – אם חווית הגלישה באתר (UX) לא תהיה מספיק טובה, ייתכן מאוד שהגולשים ינטשו ולא ישלימו את תהליך הרכישה. זה מתחיל בזמני הטעינה, הניווט באמצעות התפריטים, תמהיל הפופאפים, אופן הצגת המבצעים והקופונים, נראות עמודי המוצר, מספר מעברי המסכים עד לתשלום, תהליך ההוספה לעגלה והתשלום עצמו ועוד ועוד. את מסע הלקוח בתוך האתר עצמו ניתן לשפר באמצעות שימוש במפות חום וניתוח שיעורי הנטישה (bounce rate) ב google analytics.

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *