Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » פרסום ממומן באינסטגרם: כל הטיפים והטריקים לקידום אפקטיבי באינסטגרם

פרסום ממומן באינסטגרם: כל הטיפים והטריקים לקידום אפקטיבי באינסטגרם

SEO כללי תוכן
תוכן עניינים
  1. סוגי פרסום באינסטגרם
  2. מהם ההבדלים בין קידום ממומן באינסטגרם לקידום אורגני באינסטגרם?
  3. קידום ממומן באינסטגרם: היתרונות והחסרונות
  4. פרסום ממומן באינסטגרם: למי מתאים ולמי לא?
  5. קידום ממומן באינסטגרם: כך תעשו זאת
  6. כך תעשו בפועל את הקידום
  7. אז שניצור את הקמפיין הראשון?

עם למעלה ממיליארד משתמשים חודשיים, יותר מ-95 מיליון תמונות חדשות שמועלות מידי יום, כ-400 מיליון צפיות יומיות בסטוריז, נתוני חיפוש של 70% בקרב כלל הגולשים ברשת ויותר מ-4.2 מיליארד לייקים ביום – פלא שגם אתם מעוניינים להתחיל לפרסם באינסטגרם?

אם אתם עדיין עוד לא שם ורוצים להתחיל להתקדם, כאן נראה לכם כיצד להקים קמפיינים בפרסום ממומן באינסטגרם ולהפוך למותג אהוב ורווחי.

סוגי פרסום באינסטגרם

בדומה לגוגל, פייסבוק, יוטיוב ויתר הפלטפורמות, גם אינסטגרם מבוססת על שתי אפשרויות פרסום מרכזיות:

  • פרסום ממומן באינסטגרם – האפשרות להעלות מודעות בתשלום ולהשתמש בהן כערוץ שיווק איכותי לכל עסק. דרך הקידום הממומן אפשר להיחשף לגולשים רבים שאינם מכירים אתכם עדיין ולצבור קהל רחב ואיכותי, הן דרך פרסומות שמופיעות בפיד והן דרך פרסום סטוריז וברילס. חלק מעבודת השיווק תבוצע לעתים דרך משפיענים שונים שמכתיבים את דעת הקהל ומתגברים את החשיפה.
  • פרסום אורגני באינסטגרם – זוהי הדרך “החינמית” לבסס עמוד אינסטגרם יפה ומסקרן, שמקדם הצעה שיווקית לצד פעילויות או מסרים אותנטיים מחיי היומיום ומושך אליו בצעדים איטיים אך בטוחים קהל עוקבים הולך ומצטבר, שירצה לרכוש מכם ולהימצא איתכם בקשר לאורך זמן.

מהם ההבדלים בין קידום ממומן באינסטגרם לקידום אורגני באינסטגרם?

ההבדל המרכזי בין השניים הוא כמובן היקף התקציב – המשאב המרכזי שבו תידרשו להשתמש בעשייה השיווקית שלכם.

אך מעבר לסכום הכספי שתצטרכו להוציא על הקידום הממומן באינסטגרם, ההבדל בין קידום ממומן לאורגני נעוץ גם בסוג המסרים ואופן ההפצה שלהם: אם הקידום האורגני מבוסס על תחזוקה מתמשכת של העמוד שלכם ועל תוכן שמתקשר עם קהל העוקבים הקיים, הרי שהקידום הממומן יצטרך לפנות למי שעדיין לא מכיר אתכם ולכן יקדיש לכם הרבה פחות זמן, כך שהפרסום אמור להתייחס למסר קצר וענייני, עם הנעה חזקה מאוד לפעולה.

קידום ממומן באינסטגרם: היתרונות והחסרונות

אין ספק שלקידום הממומן יש יתרונות רבים, אך לצידם גם כמה דברים שחשוב להכיר לפני שיוצאים לדרך:

יתרונות

דרך הקידום הממומן תפנו לקהל הרבה פחות סבלני, אבל כזה שעם המודעה הנכונה יהפוך מעורב מאוד, מתעניין ובעיקר ממוקד. המודעות באינסטגרם אוספות קהלים בצורה מאוד מפולחת וממוקדת, כך שפרסום יעיל שעומדת מאחוריו מחשבה עמוקה צפוי לספק תוצאות כמעט מידיות ובכך לחסוך כסף רב בפרסום העתידי.

חסרונות

הקידום הממומן דורש תקציב לא מבוטל, שלדפים, משפיענים ועסקים בתחילת הדרך קשה להוציא מכיסם. בנוסף, אם לא תשכרו מנהל סושיאל או סוכנות פרסום דיגיטלי שיעשו את זה בעבורכם, תידרשו לזמן ולמחשבה רבים על תכנון המודעות, אפיון הקהלים, יצירת הגרפיקה וכמובן קבלת הסטטיסטיקות וניתוחן.

אלמנט נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא הפונקציונליות של עסקים לא ויזואליים בפרסום ממומן באינסטגרם. האינסטגרם הוא תוכנה שבה יופי הוא כל הסיפור, כך שתצטרכו למצוא את הדרך להנגיש תכנים יפים ומעוצבים לקהל שלכם, גם אם התחום הספציפי שלכם לא נוגע לעולמות ויזואליים מאוד כמו עיצוב, בישול, צילום, בעלי חיים וכדומה. במקרה כזה, הפרסום הממומן יצטרך להיות מחושב מאוד, לכלול הרבה יותר ניסוי וטעיה וייתכן שגם האטה מסוימת עד להגעה לתוצאות המיוחלות.

סטוריז באינסטגרם

פרסום ממומן באינסטגרם: למי מתאים ולמי לא?

למי מתאים פרסום ממומן?

הפרסום הממומן יתאים כמעט לכל העסקים, השירותים והמוצרים, בתנאי שיצליחו להעביר את האווירה והמסר המיוחדים של המותג דרך תמונות יפות ומעוצבות וגריד (העמוד האישי שלכם) מושך שמזמין להתבונן ולעיין בו עוד ועוד.

בהקשר הזה, ימצאו כאן מאוד את מקומם עסקים מעולמות האמנות, האופנה, הלייף סטייל, המסעדנות והקולינריה, ריהוט ועיצוב, ענפי החופשות למיניהם, קוסמטיקה וטיפוח וכל עסק שיש לו שמץ של וויזואליה.

למי לא מתאים פרסום ממומן?

עסקים שאינם כה ויזואליים כמו שירותים מסוימים (עריכת דין, מהנדסים וכו’) יוכלו לעבוד נפלא לא פחות באמצעות הקידום הממומן, אך יזדקקו ליצירתיות רבה יותר כדי לגשר על הפער הוויזואלי.

בנוסף, ייתכן שמדובר בעמוד אישי או בעסק מתחיל שלא מעוניינים להשקיע את התקציב הזעום שברשותם על פרסום ממומן ויוכלו להתחיל לקדם אורגנית ללא עלות כלל.

קידום ממומן באינסטגרם: כך תעשו זאת

אז מהם הצעדים החשובים בבניית קמפיינים מהממים ומופלאים לאינסטגרם? כיצד מגדירים את הקמפיין ומשחררים אותו לחלל הפיד כדי שיגרוף כמה שיותר לייקים, מעורבות וצפיות? לפניכם כל השלבים המשמעותיים שצריך להכיר בבניית הקמפיין:

מגדירים מהי מטרת הקמפיין

  • מודעות למותג – קמפיין זה יאפשר לכם להיחשף לגולשים חדשים, לאותת להם על קיומכם ולעורר אצלם מודעות ומושג לגביכם.
  • הגדלת חשיפה (לייקים, תגובות, שיתופים) – זהו סוג הקמפיין שמזמין את הגולשים להתעניין במה שפרסמתם, לצפות, להגיב, לתייג ולעקוב.
  • השארת פרטים – בניית קמפיין המוכוון לקבלת פרטים והתקשרות, לאחר שסיפקתם הצעה מסקרנת או השארתם טיזר המאפשרים לכם להשיג לידים לעסק.

מגדירים קהל יעד

הגדרת הקהל (טרגוט) מתרחשת בדומה למה שקורה במערכת הפילוח של בפייסבוק (הרי אינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק, כך שמערכת הניהול העסקית מבוססת על אותו הממשק) ותוכלו לתכנן את קבוצת הנחשפים למודעה שלכם בהתאם לגיל, הרגלי השימוש, תחומי העניין, מיקום גיאוגרפי, דפים שהם עוקבים אחריהם ועוד.

אם אתם לא בטוחים מה הקהל שלכם אוהב ומחפש, היכן הוא נמצא, מה גילו ומהם העמודים החביבים עליו, זה הזמן לקחת צעד אחורה ולהגדיר את קהלי המיקוד של המותג שלכם ולאפיין את הצרכנים הפוטנציאליים.

קהל יעד באינסטגרם

בוחרים את מיקום המודעה

  • פיד הגולש – הפיד הוא העמוד המרכזי שבו מוצג אינסטגרם ושאותו אתם גוללים כדי להיחשף לתכנים נוספים. כאן באמצע הדרך מופיעות פרסומות ממומנות ואתם בהחלט יכולים להיות ביניהן. אם בחרתם להופיע בפיד, המודעה שלכם תקפוץ לגולשים הרלוונטיים.

 

  • סטורי – הסטורי הוא דרך נוספת להצגת התכנים באינסטגרם, הממוקם בחלקה העליון של האפליקציה ומזמין אתכם להיחשף לתמונות, תוכן מילולי וסרטונים קצרים, חלקם של חברים וחלקם כמובן הם פרסומות ממומנות. אם בחרתם להופיע בסטורי, המודעה שלכם “תנחת” ישירות אצל הגולש ברגע שידפדף בין הסטוריז שמוצגים אצלו, כך שתהיה לכם שניה אחת לפחות כדי להשיג את תשומת ליבו.

מגדירים תקציב

כעת תתבקשו להגדיר את סכום הקמפיין שאתם מעוניינים “לשפוך” על הפרסום. המערכת פועלת כך שאתם משלמים על בסיס הקלקות, צפיות או לחיצה למעקב אחרי העמוד שלכם ובהתאמה לפעולות אלה מצד הגולשים התקציב “נאכל”.

עליכם לדעת שחשוב לבדוק את תנועת הקמפיין על בסיס יומי: יש מצבים שבהם תיתקלו בקמפיין שלא נוסע “חלק” (כלומר לא מניב תוצאות יעילות) אבל גוזל סכום מאוד יקר (מה שעשוי להצביע על בעיה בפילוח הקהל או בסוג המודעה עצמה וצריך להתחיל לבדוק האם קיימת בעיה), או שהתקציב היומי נמוך מאוד והמודעה נותנת יופי של עבודה (משמע שייתכן שהפרסום שלכם הפך ויראלי).

אופטימיזציה לקמפיין

את ביצועי הקמפיין חשוב שתנתחו בתדירות גבוהה ולהבין מי מהמודעות עובדות טוב ובתקציב לא גבוה מאוד ואת מי מהמודעות צריך לכבות כרגע. ההמלצה שלנו היא לפרסם בכל קמפיין מספר סוגים שונים של מודעות ולהתמקד לאחר מכן במודעות שנראה שעובדות טוב יותר ושמצדיקות את המשך ההוצאה הכספית.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

כך תעשו בפועל את הקידום

אינסטגרם היא תוכנה פשוטה מאוד לתפעול, כך שגם מערכות הניהול שלה מספקות מרכז שליטה פרקטי וידידותי מאוד, כמובן בחינם וללא צורך בתשלום נוסף עבור השימוש במערכת או בפיצ’רים שהיא מציעה:

creator studio

קריאטור סטודיו (הסטודיו ליוצרים של אינסטגרם) מאפשר לנהל את כל הפרופיל גם מהמחשב, תוך העלאת תמונות ותזמון הקמפיינים, עם נתוני ביצועים מפורטים וסיכומים שמשאירים אתכם בשליטה על ניהול מערך השיווק.

לקריאטור סטודיו יש מספר לשוניות:

  • דף הבית של הסטודיו מכיל שדה לכתיבת פוסט חדש שיעלה כמודעה והצמדתו לאחד הדפים שאתם מנהלים ע”י רשימה פנימית של כל העמודים שלכם.
  • ספריית תוכן שבה תוכלו לצפות בכל הפוסטים שתזמנתם ושהועלו, כולל סטוריז וטיוטות, פוסטים שהגיעו למיצוי הפרסום (פגי תוקף) ופרסום בכמה דפים במקביל.
  • נתוני שימוש המכילים את הביצועים שלכם מכל המודעות ומכל הדפים. כאן תצפו בנתוני השימוש של הקהל באורגני, בתוכן שקיבל את המעורבות הגבוהה ביותר, התוכן הכי נצפה ואפילו אינדיקציה לגבי הנקודה שבה הכי הרבה גולשים נטשו את הצפייה בסרטונים.
  • לשונית הדואר שדרכה תוכלו לנהל את הקשר האישי עם הקהל, להגיב, לענות לשאלות פרטיות ולתקשר עם לקוחות במסנג’ר.

ביזנס מנג’ר

אם בעבר נאלצנו להיכנס בנפרד לאינסטגרם ולפייסבוק כדי לבדוק ביצועי מודעות, הרי שכיום התאחדו השניים ותוכלו לצפות בנתונים המלאים במקום אחד, כמובן בתנאי ששני החשבונות שלכם מחוברים.

גם הביזנס מנג’ר מציע סביבת ניהול ובקרה מוצלחת, כולל צפייה בהודעות מהמסג’ר ויצירת בוטים בתהליך סופר פשוט, יצירת מודעות בתהליך מהיר, צפייה בפיד והסטורי מכל הדפים הקיימים שלכם בצורה מרוכזת ואפשרויות מערכת כמו פתיחת עמודים חדשים, חיבור לווצאפ העסקי, צירוף חשבון אינסטגרם נוסף וכמובן יצירת פיקסלים לטובת מודעות רימרקטינג (עבור גולשים שכבר ביקרו באתר ויקבלו כעת מודעה שמזמינה אותם שוב).

הגדרות נוספות בביזנס מנג’ר הן מבוססות דאטה, למשל דומיינים המשויכים למותג, קטלוג חנות, אינטגרציה עם מערכת CRM כלשהי, אפשרויות סליקה, החלת הגדרות מותאמות אישית לגבי קבלת התראות ויצירת אבטחה שמגדירה הרשאות, מנהלים ואימות נוסף לשימוש בחשבון.

אז שניצור את הקמפיין הראשון?

מחקרים מצביעים על כך שיותר מ-60% מהגולשים, מעדיפים להיחשף למוצרים ולשירותים חדשים דרך האינסטגרם ולא דרך רשתות חברתיות אחרות. בין אם זוהי הפשטות והמידיות של התוכנה ובין אם מדובר ביישום חכם ומתוחכם יותר של התקשורת והשפה ברשתות החברתיות, אין כל ספק שפרסום ממומן באינסטגרם יעזור לכם להגיע מהר וביעילות לכל המטרות שלכם ולאסוף עבורכם קהל נאמן, איכותי ומשלם.

 

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *