Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » נכסים דיגיטליים: מה הם ואיך מרוויחים מהם כסף?

נכסים דיגיטליים: מה הם ואיך מרוויחים מהם כסף?

SEO כללי
תוכן עניינים
  1. מה זה נכסים דיגיטליים?
  2. נדל"ן דיגיטלי: איך להרוויח ממנו כסף?
  3. בניית נכסים דיגיטליים: איך עושים זאת?
  4. מהם היתרונות של נכס דיגיטלי?
  5. במה כרוך לבנות נכס דיגיטלי?
  6. מהם הסיכונים בבניית נכס דיגיטלי?
  7. נו, אז הולכים על זה?

יש לכם גישה טכנולוגית או רעיון לפרויקט חדש? מזהים את הפוטנציאל האדיר של מאות אלפי צרכנים שמסתובבים ברשת? רוצים לתרום משהו משלכם כדי לגרוף ממנו רווחים גבוהים? הנה כל מה שתצטרכו לדעת על נכסים דיגיטליים – אפיק ההשקעות הטוב ביותר בעידן החדש, שיאפשר לכם לדרוס רגל במרחב הדיגיטלי ולייצר הכנסה הולכת וגדלה. אז מה זה בדיוק ואיך עושים את זה נכון? הכל ממש כאן:

מה זה נכסים דיגיטליים?

אם זה קיים באינטרנט וזה על שמכם – ברכות, יש לכם נכס דיגיטלי. בפועל הנכס הוא שטח וירטואלי שבבעלותכם כמו אתר, עמוד נחיתה, אפליקציה, קורס אונליין, ערוץ ביוטיוב, עמודים וקבוצות ברשתות החברתיות ועוד.

אבל איך תכלס אפשר להפיק מהנכס הזה רווח? ובכן, דרך הגולשים או העוקבים שיש לכם בו, שמוכנים לרכוש מכם שירות, מוצר, אג’נדה או חבילת תוכן שמסייעים להם להשיג באופן אישי את המטרות שלהם.

על פניו השיטה לא שונה מכל תצורה אחרת של שיווק ברשת: צריך למשוך את הקהל ולשכנע אותו בטיב ההצעה שלכם באופן אורגני – כלומר להתאים ביניכם לבין מה שהגולשים מחפשים וצרכים וכן באופן ממומן – כלומר לשלם ישירות על קידום בפייסבוק, יוטיוב, גוגל וכדומה כדי לאסוף קהל רלוונטי. הנה כמה מהנכסים הבולטים שיאפשרו לכם לעשות זאת:

אתר אינטרנט

הדרך המרכזית שדרכה ניתן לתפעל נכסים דיגיטליים ולהפיק מהם רווחים היא כמובן בניית אתר אינטרנט שמציע דבר מה. ההצעה של האתר לא מוכרחה להיות רעיון יזמי מדהים ומפוצץ למוצר חדש, אבל כן תצטרכו למצוא איזשהו כיוון בנוגע ל”חיים” שתפיחו באתר, במה בדיוק יתמקד ואיזה שירות או מוצר הוא יציע, כך שטיב התוכן, הגרפיקה וחוויית המשתמש יורכבו סביבו.

ברגע שיש לכם אתר חזק ומבוסס, אפשר למכור אותו, להשכיר אותו או לכוון אותו לאפיליאציה (כלומר תשלום עמלה למשווק חיצוני בכפוף לכל ליד או מכירה). אבל כדי שהאתר יהיה לא רק מרשים אלא גם מקודם כראוי בגוגל (מה שיעלה פי כמה וכמה את ערכו), תצטרכו ליישם אסטרטגיית SEO קפדנית ויסודית, שתעזור לאתר להגיע למיקומים טובים ולהשתבח.

חנות אי-קומרס

תחום האי קומרס הפך כה פופולרי, שהתחזיות בארה”ב לשנת 2023 צופות שימוש של למעלה מ-30 מיליון בני אדם על היבשת בחנויות הוירטואליות כתחליף לכל חנות פיזית. חנות מוצרים טובה מסוגלת להכניס עשרות אלפי שקלים מידי חודש, אבל גם הפעם תצטרכו לבצע עבודת קידום חנות וירטואלית יעילה כדי לגרום לזה לקרות.

  • דרופשיפינג – חלק גדול מנכסי האיקומרס מאופיינים בחנות וירטואלית שאין מאחוריה מלאי וסחורה פיזיים. במצב כזה, כל הזמנה נכנסת מועברת אל הספק וממנו אל הלקוח, כך שאתם מרוויחים את ההפרש שבין מחיר המכירה למחיר הקנייה בפועל.
  • הקמת פרייבט לייבל – עסקים קטנים בעיקר, מחזיקים לא פעם בחנות מוצרים אישית שמטפחת לעצמה מותג קטן וצוברת לו קהילת עוקבים ורוכשים הולכת וגדלה. בהקמת נכס מהסוג הזה, תוכלו להפוך לבעלים של מותג בצמיחה, שמייצר לעצמו את הרווחים ללא תלות חיצונית.

רכישה בחנות אי קומרס וירטואלית

נכסי וידאו

כפי שקראתם, נכס דיגיטלי יכול להתקבל גם כסדרת תכני וידאו, כמעט תמיד דרך פלטפורמה מתאימה:

  • ערוץ טיקטוק – הטיקטוק הפך לאחת הרשתות החברתיות הפופולריות וגם המכניסות ביותר מאז שנת 2020. הפעלת הערוץ כרוכה ביצירת קשר אותנטי ומקורי עם קהל עוקבים ובהפצה של תכנים רבים בחסות של גורם מפרסם, דרך אסטרטגיה מדויקת והנעה לפעולה.
  • ערוץ youtube – ערוצי יוטיוב מצליחים בעולם גורפים מאות אלפי דולרים מידי חודש, גם בעקבות תשלום על מוצרים שמתפרסמים באותו ערוץ אך בעיקר בתשלום עבור פרסומות המשודרות בכמות מתגברת, החל מאלף צפיות לסרטון אחד ומעלה.

נכסים ברשתות חברתיות

אם יש לכם דף עסקי, קהילה או פרופיל שהפך למותג, תוכלו לייצר ממנו הכנסה איכותית לאורך זמן:

  • קבוצות פייסבוק – קבוצות הפכו לאמצעי רווח לגיטימי, באמצעות שירותים ומוצרים המוצעים על ידי מנהלי הקהילה ומומנו מטעם גורם המזוהה עם הערכים והשפה שלה, או לחילופין באמצעות שירותים ומוצרים שמוצעים על ידי מנהלי הקהילה בעצמם והפיכתם למשפיענים.
  • קבוצות טלגרם – הטלגרם מספק בסיס אותנטי למדי לקבוצות במגוון תכנים, כך שגם הוא מהווה ערוץ תקשורת איכותי וישיר עם הקהל ומאפשר לתרגם את הפעילות הדיגיטלית למכירות שונות.
  • ערוץ אינסטגרם – משפיעני רשת הם המפרסמים הרווחיים ביותר של המאה ה-21, כך שתוכלו להקים ערוץ ולפרסם בו תכנים בנושא מסוים, שימשכו אליכם קהל צרכנים או מפרסמים שמעוניינים להתפרסם דרככם.

רשתות חברתיות

נדל”ן דיגיטלי: איך להרוויח ממנו כסף?

נכס דיגיטלי מכונה גם נדל”ן דיגיטלי ובצדק: שהרי מדובר בשטח וירטואלי בלעדי, עצמאי ומקורי המוגן תחת חוק זכויות יוצרים כקניין רוחני. אז איך תתרגמו אותו לרווחים תכלס? הנה מה שתוכלו לעשות איתו לאחר פעולות ההקמה, הקידום ואיסוף קהלים:

  • השכרה או מכירה של הנכס – שוק הקנייה וההשכרה של נכסים דיגיטליים גדוש במשקיעים בכל הגדלים, שמעוניינים להניח את היד על אתר/ ערוץ/ קהילה איכותיים ומתגמלים. בעוד שמכירה למעשה תעביר את הבעלות על אותו נכס לגורם אחר, השכרה תאפשר לכם להמשיך להחזיק בו ולקבל הכנסה מניבה לאורך זמן.
  • מכירת לידים שמגיעים מתוך הנכס – אם יש לכם אתר לאיסוף לידים בתחום מסוים, תוכלו ליצור רשת של קשרים עסקיים עם בעלי עסקים רלוונטיים, שישמחו לקבל אותם בתשלום נכבד.
  • מכירת מוצרים שמגיעים מחנות וירטואלית – אם הקמתם חנות, בין אם כמותג משלכם ובין אם כאתר דרופשיפינג, תוכלו לגרוף לכיסכם את רווחי המכירה.
  • השכרה או מכירת שטח נדל”ן לפרסומות – אם בניתם אתר, יש לכם את האפשרות להקצות בו שטחי פרסום לכל המעוניין (או בהתאם לתוכן האתר) ובדומה לשטחי פרסום המופיעים בעיתון.
  • אפיליאציה – יש לכם נכס שדרושות לו פעולות שיווק ומכירות? תוכלו לייצר אותם דרך אפיליאייטורים (שיווק שותפים), המתמחים בבנייה והפצה של מוצרי פרסום דיגיטליים וששולחים אליכם את כל המכירות (או ההפניות), תמורת עמלה שתשלמו עבור כל מכירה שביצעו.
  • שיתופי פעולה עם עסקים – בשיתוף פעולה עסקי תוכלו לשלב עם הנכס שלכם נכס נוסף ובכך להעשיר את ההצעה שלכם ולהגדיל את קהל העוקבים והמשלמים.

בניית נכסים דיגיטליים: איך עושים זאת?

אז בניתם אתר, הקמתם קבוצה או פתחתם ערוץ. מה עכשיו? הנה הצעדים המרכזיים ששווה לכם לבצע, כדי לכוון לעשייה מדויקת שתניב עם הזמן רווחים טובים:

מבצעים מחקר מתחרים

חובה שתבדקו בראש ובראשונה את מה שהמתחרים שלכם עושים, כיצד הם מגישים את התוכן שלהם ומהי שיטת הפעולה שבה בחרו. מחקר מתחרים מהווה חלק בלתי נפרד מהעשייה הדיגיטלית, תוך שהוא מאפשר לכם להבין את תחום הפעילות טוב יותר ולייצר פתרונות מתאימים לעקיפה מהירה של המתחרים.

בוחרים נישה פופולרית

תחום מאוד מצומצם יניב לכם בהכרח קהל מצומצם, כך שזוהי אינה המטרה הפעם. שווה להתמקד במשהו שיש לו שוק יחסית גדול ויציב כמו למשל עולמות האופנה או היופי, תחום הרכב, ספורט ותזונה, בעלי מקצוע ועוד. תוכלו לחשוב על עשרות תחומים נוספים אם רק תהיו ערים לנכסים הדיגיטליים השונים ותלמדו לאבחן את אלו סביבכם שמתוגמלים כספית.

בוחרים סוג נכס

הטריק בבחירת סוג הנכס המדויק (אתר, קהילה, עמוד סושיאל, ערוץ וכו’) הוא להבין איך הקהל שלכם יעדיף לקבל את המידע וכיצד קל לכם יותר להציג אותו. אם בחרתם להתמקד למשל בתחום הספורט, ייתכן שערוץ ביוטיוב או בטיקטוק יהיו מושלמים לתרגילים קצרים שתוכלו לצלם את עצמכם מבצעים. אם זהו תחום הביוטי לדוגמה, אתר אי קומרס יהיה הבחירה המתבקשת.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

מהם היתרונות של נכס דיגיטלי?

היתרון העיקרי בהקמת נכסים דיגיטליים הוא היכולת להשקיע במשאבים שכבר קיימים לכם, ללא תלות בהון משמעותי או בחלון זמנים גדול (להבדיל מכל אפיק השקעות אפשרי אחר), כדי לייצר לעצמכם נכס פעיל המבסס הכנסה פסיבית. הכנסה זו עשויה לגדול ולהתפתח לאורך הזמן, כך שהיא תעניק לכם גם מיצוי של מיומנויות אישיות וסיפוק גדול מהעשייה סביבה.

במה כרוך לבנות נכס דיגיטלי?

כמובן ששני המשאבים המרכזיים יהיו כסף וזמן, כאשר בהתאם לרמת התקציב ההתחלתית ניתן יהיה לבנות ולקדם את האתר, בעוד שתידרשו להקדיש זמן לא מבוטל לטובת הנושא גם אם תעדיפו לשלם על בנייה וקידום מקצועיים.

דבר נוסף שכרוך בבניית הנכס, הוא היכולת שלכם ליזום ולנהל את בניית הנכס כפרויקט. אין כל ספק שההקמה היא תהליך שלם, הדורש מכם סדר וארגון ברמת ההתנהלות, חזון עסקי ברור, הגדרת יעדים ולעתים גם בנייה מאפס של תוכנית אסטרטגית וייעוץ חיצוני.

חשוב לזכור כי גם נכס דיגיטלי המפיק לכם הכנסה, ככל סוג הכנסות אחר, מחויב בתשלומי מס למדינה. ולכן מומלץ בחום לבצע תכנון מס יעיל המאפשר לכם להבין בכמה תמוסו מהיקף ההכנסות שלכם וכיצד לערוך את הדיווחים השנתיים אם אתם מחויבים להם לפי חוק.

כמו כן, בשל חוקי הפרטיות והקניין הרוחני, הגנת הצרכן וחוקי לשון הרע, רצוי שתקבלו ייעוץ משפטי בטרם תתחילו בפעילות ואף ליווי צמוד, אם אתם יוצאים לעסקאות מכירה של הנכסים שבניתם או עתידים לחתום על חוזי פרסום.

מהם הסיכונים בבניית נכס דיגיטלי?

אין כל ספק שנכס דיגיטלי הוא אפיק חדשני ומהיר ליצירת הכנסה פסיבית, אך הוא לא חף מסיכונים:

חוסר יציבות

שוק הדיגיטל הוא עולם דינמי ומהיר מאוד, שבו האטרקטיביות של נכס מסוים עשויה לצנוח תוך יממה אחת ולהתחלף בנכסים טרנדיים יותר, שעוקבים אחרי שינויים מידיים בחוקי המשחק – הן מצד האלגוריתמים של מנועי החיפוש והן מפעולתם של מתחרים חדשים שצצו בשוק הפעילות.

פעילות ללא פיקוח

להבדיל מאפיקים מסורתיים כמו שוק ההון או הנדל”ן בהם יש מערכת חוקים ברורה וגופים המיועדים לפיקוח ולאכיפה, הדיגיטל מהווה עדיין סוג של “מערב פרוע” שבו אין פיקוח ורגולציה שמגנים עליכם מפני אירועים שונים ומצמצמים את רמת הסיכון.

בעיות בהסדרת המיסוי על הרווחים

הזכרנו קודם את חבות המס הנובעת מעצם הרווחים שלכם מהנכס הדיגיטלי, אך עליכם לדעת שהחוק עדיין לא מתייחס בצורה ברורה ומסודרת לרווחים שנוצרו מהכנסה פסיבית ברשת. הדבר יוצר בלבול רב בנוגע למה שצריך או לא צריך לדווח עליו למס הכנסה, מתי זו הכנסה מיגיעה אישית שתמוסה לפי מדרגות מס ומתי אלו רווחי הון וכיצד זה עובד במקרה של קבלת תשלום מחברה בחו”ל.

נו, אז הולכים על זה?

אם ענף הדיגיטל והפוטנציאל הגלום בו עומדים לנגד עיניכם, בוער בכם הרצון להגדיל את הכנסתכם לאורך זמן ואתם רוצים לתפקד כיזמים ומשקיעים של ממש בתחום – בניית נכסים דיגיטליים הוא כיוון מעולה שיפיק לכם רווחים גדולים ואולי גם הכנסה פסיבית.

אם שקלתם את כל מה שצריך כדי להתחיל במלאכה, נקנח בעובדה שתשואה מהשקעות בנכסים דיגיטליים עומדת כיום על 30% לכל הפחות – יותר מפי 6 מכל השקעה אחרת בשוק. כדי למקסם אותה, תידרשו לתהליך רציני ומקצועי המבוצע גם בליווי של גורמים חיצוניים ושמאפשר לכם שווי כספי מתגמל ביותר בסופו של דבר.

 

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *