Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » מחיר קידום אתרים: כמה העסק שלך אמור לשלם על SEO?

מחיר קידום אתרים: כמה העסק שלך אמור לשלם על SEO?

SEO כללי תוכן
תוכן עניינים
  1. על מוצר זול, משלמים ביוקר
  2. אז מה משפיע על מחיר קידום אתרים?
  3. אז כמה עולה קידום אתרים, על מה אסור להתפשר וממה חשוב להיזהר?
  4. מחירון קידום אתרים
  5. איך תדעו שאתם מקבלים את מה שאתם משלמים עבורו?
  6. מה המחיר שאתם מוכנים לשלם?

מחיר קידום אתרים תלוי בהרבה גורמים. זה כמו לשאול – כמה עולה רכב? רק שבמקרה הזה, אתם מיד תבינו שהשאלה קצת לא הגיונית ותגידו שזה תלוי. ואתם צודקים, זה תלוי. תלוי איזה רכב, ושל איזו חברה, ותלוי ברכיבים, ובאיכות החומר, וכמה הושקע בייצור כדי שהרכב יהיה יציב ובטיחותי ויחזיק לאורך זמן. אתם יכולים הרי לקנות רכב בחמשת אלפים שקל ואתם יכולים לקנות רכב בחצי מיליון שקל. מסכימים שיהיה הבדל בין שני הרכבים? יופי. כי זה המצב פחות או יותר גם כשמדברים על מחיר קידום אתרים אורגני. המחיר משתנה מחברה לחברה ואפילו מאתר לאתר, ותלוי בהרבה גורמים. קידום אתרים באנגלית יעלה מחיר שונה למשל מקידום אתר בשפה העברית.  תוכלו לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שתעלה 1,000 שקלים לחודש ותוכלו לקבל הצעה לקידום האתר ב-5,000 שקלים לחודש. אבל איך הייתם מגיבים אם הייתם רואים מודעה ליגואר ב-5,000 שקל? משהו שם לא היה מסתדר, נכון?

הפרצוף הזה שעשיתם, זה בדיוק הפרצוף שצריך להיות לכם כשאתם מקבלים הצעת מחיר נמוכה עד כדי לא הגיונית עבור קידום האתר. במאמר הזה ננסה להבין ממה בדיוק מורכבת הצעת מחיר לקידום האתר ולמה גם במקרה הזה צריך להרים גבה ולהתייחס בחשדנות כשמבטיחים לכם את המקום הראשון בגוגל תמורת 1,000 שקלים בחודש.

על מוצר זול, משלמים ביוקר

חשוב לומר כבר בשלב הזה שלא בהכרח מה שיעלה יותר יהיה איכותי יותר. אבל מה שיעלה מעט בהכרח יהיה איכותי פחות. חשוב שתדעו להעריך את עבודת הקידום ברמה הכספית, לדעת ממה היא מורכבת, איך לבחור את המקדם הנכון, מה צריך לדרוש ועל מה אסור להתפשר. אבל לפני שנכנס לעומק ונסביר בדיוק את ההבדלים והמשתנים שמשפיעים על המחיר, בואו נבין טוב יותר מה היא בעצם עבודת הקידום האורגנית.

איך גוגל קובעת את מי לשים במקום הראשון?

יש כל כך הרבה השערות וספקולציות סביב השאלה הזאת, אבל בסופו של דבר חשוב לזכור שלגוגל יש אינטרס מאד ברור – היא רוצה שכמה שיותר אנשים ישתמשו בה ויהיו מרוצים ממה שיש לה להציע.

עכשיו בואו נעשה תרגיל –

ניסיתם פעם להשתמש במנוע חיפוש אחר? הייתם מרוצים מתוצאות החיפוש שקיבלתם?

נראה לי שכולנו יכולים להסכים שבהרבה מקרים זה מרגיש שאף מנוע חיפוש לא מבין אותנו טוב כמו גוגל. זו הגדולה שלה, וזו הסיבה שהיא מנוע החיפוש המוביל בעולם. היא יודעת לקחת את התוצאות המשמעותיות והרלוונטיות ביותר – ולהביא אותן למקומות הראשונים כדי שאנחנו, המשתמשים, נמצא את התשובות לשאלות שלנו בקלות ובמהירות.

Our Mission

עכשיו השאלה המתבקשת היא – איך היא יודעת את זה? איך היא יודעת איזה תוצאה היא משמעותית ורלוונטית? וכאן אנחנו, המשתמשים, נכנסים לתמונה. כי כשאנחנו מבלים הרבה זמן באתר מסוים, כשאנחנו מבצעים בו פעולות, קוראים את התוכן בו, ממליצים עליו לחבר ושולחים לינק – אלה הסימנים שבאמצעותם גוגל מבינה שהאתר הזה עזר לנו ועל פי הם היא מתגמלת אותו. ככה היא מעריכה אתר טוב ומבינה שהוא צריך להופיע במקומות הראשונים.

וזה מוביל לשאלה הבאה – מה גורם לנו להעדיף אתר מסוים?

אנחנו מיד מגיעים לפואנטה. יש סיבה שאנחנו עוברים דרך כל השאלות האלה, תכף הכל יהיה ברור.

בכל אופן, יש כמה דברים שמשפיעים עלינו ועל ההחלטות שלנו כשאנחנו מטיילים בין אתרים.

  • זה מתחיל בקלות הניווט וההתמצאות באתר. אנחנו רוצים שדברים יהיו ברורים לנו ושנדע איך למצוא את מה שאנחנו מחפשים בקלות.
  • זה ממשיך לרלוונטיות של האתר ועד כמה הוא מצליח לענות על הרצונות והכוונות שלנו, כלומר, עד כמה הוא תואם את שאילתת החיפוש שהקלדנו.
  • ובסופו של דבר, מה שישאיר אותנו יהיה התוכן וחווית השימוש. כשנרגיש שהתוכן איכותי, עוזר לנו ובעל ערך, נרצה לקרוא ממנו עוד וגם נעביר אותו הלאה אם נאמין שהוא יכול לעזור גם לאנשים אחרים.

אלה שלושת הדברים העיקריים שעבודת קידום אתרים טובה ואיכותית צריכה לעסוק בהם. זכרו שעבודת קידום אתרים נועדה בראש ובראשונה כדי לתת למשתמש את חווית השימוש הטובה ביותר. זאת נקודה חשובה וקריטית שהרבה מקדמי אתרים נופלים בה. הם מחפשים לרצות את גוגל במקום לרצות את המשתמש, אבל הם למעשה שוכחים שגוגל מחליטה על סמך אותות שהיא מקבלת מהמשתמש.

אז מה הופך עבודת קידום אתרים לטובה ומשתלמת?

הסכמנו שיש פרמטרים מסוימים שיגרמו לנו להעדיף אתר מסוים. התמצאות וניווט, תוכן, חווית שימוש והאמונה שהאתר מוצלח ושווה להעביר אותו הלאה, כדי שיעזור גם לאחרים.

הרבה מקדמי אתרים לוקחים את הפרמטרים החשובים האלה ועושים בהם שימוש לא נכון. הם מספקים תוכן שהוא לא מספיק איכותי, בונים קישורים לאתרים בינוניים שלא מחזקים את האתר ולא ומספקים ערך למשתמש, לא יוצרים היררכיה נכונה ואז חווית השימוש נפגעת ובקיצור, על הנייר הם יבטיחו הכל, הבעיות יתחילו בשלב הביצוע.

אז אתם מבינים שעם תקציב של 1,000 שקלים בחודש אי אפשר לשלם לכותבים מוכשרים ואי אפשר להשיג מאמרי תוכן מעמיקים. עם תקציב של 1,000 שקלים בחודש אי אפשר להשיג קישורים מאתרים מובילים. אחרי שמשלמים על שני אלה, כמה כבר נשאר מזה למקדם בשביל שהוא ישקיע את הזמן שלו בהיררכיה ובאופטימיזציה של האתר? לא נשאר. ואם לא נשאר, אז למה שהוא יעשה את זה?

כשיודעים ממה מורכבת עבודת קידום אתרים טובה ומה משפיע עליה – גם מבינים שאין שום דרך לעשות אותה עבור תקציב כזה. זה אחד הדברים שחשוב שתזכרו, וכשתקבלו הצעת מחיר נמוכה ממחיר השוק – וודאו שכל הנורות האדומות נדלקות לכם. אין מתנות חינם, ומה שיעלה לכם זול, כמאמר הקלישאה, יעלה לכם בהמשך ביוקר. גם אם בטווח הקצר זה יראה טוב, אל תתנו למקדם לסנוור אתכם עם הנתונים. מה שנעשה בצורה חובבנית – עלול לרדת לטמיון מיד עם העדכון הבא של גוגל. לדוגמה, מקדמי אתרים רבים משתמשים בשיטת “קישורי הספאם” ככלי לקידום מהיר של ביטויים ואכן עשויים להביא להצלחות בטווח הקצר. בעדכוני גוגל אותם ביטויים צפויים לרדת ואף ל”היענש” בדירוגים על מניפולציית הקידום שבוצעה.

מנוע חיפוש של גוגל

אז מה משפיע על מחיר קידום אתרים?

בשלב הזה אנחנו יודעים אילו פעולות צריכות להתבצע וממה מורכבת עבודת קידום אתרים אורגנית. עכשיו ננסה להבין ממה נבנה המחיר ולמה כל אתר יקבל הצעת מחיר שונה. הרבה פעמים, אנשים חושבים שאם חבר שלהם משלם 1,500 ש”ח על קידום האתר, אין סיבה שהם ישלמו שקל יותר. הרי קידום אורגני זה קידום אורגני והעבודה היא אותה עבודה, לא? זהו, שלא. בואו נחזור לדוגמה עם הרכבים. אם נשווה בין יגואר ליגואר, אז כן, הגיוני שיהיה להם את אותו מחיר. אבל האם נוכל להשוות בין יגואר ליונדאי? כנראה שלא. האם האתר שלך זהה לאתר של החבר? האם הם פועלים באותו תחום? האם יש להם את אותו ותק? האם יש בהם את אותה כמות דפים? תודה רבה, הנקודה ברורה. כשאתם מקבלים הצעת מחיר לקידום האתר, יש כמה פרמטרים שהמקדם צריך לקחת בחשבון אם רוצים שהמטרות יושגו.

1. תחרותיות

עד כמה התחום שלכם הוא תחרותי? כמה אתרים פעילים יש באותה נישה? כמה מתחרים צריך לעקוף? כמה הם איכותיים וותיקים? כמה מאמץ נצטרך להשקיע כדי להיות טובים מהם? בסופו של דבר, ככל שהתחרות תהיה קשה יותר, ככל שיהיו יותר מתחרים וככל שהם יהיו יותר איכותיים – ככה נצטרך לבצע יותר פעולות ולהשקיע יותר שעות כדי לנצח, קחו את זה בחשבון.

אתר שעוסק במכירת סבונים בהכרח יהיה קל יותר לקידום מאתרים שעוסקים בעריכת דין, נדל״ן או הלוואות, ששם יש הרבה בעלי מקצוע שמתחרים על אותו קהל יעד. כדי לנצח בקרב הזה, צריך להשקיע יותר בתוכן ובקישורים. לא כל התכנים נולדו שווים ובטח שלא כל הקישורים. אל תתנו לקישורים מאתרים קטנים לבלבל אתכם. כדי שהקישורים יהיו אפקטיביים, הם צריכים להיות מאתרים גדולים, חזקים ורלוונטיים. כדי שהתוכן יהיה אפקטיבי, הוא צריך להיות טוב יותר מזה שקיים אצל המתחרים. ניגע בזה בהמשך, אבל זכרו שתחרותיות, על כל המשתמע מכך, היא בהחלט פקטור שיבוא לידי ביטוי במחיר וכדאי שתהיו מודעים לכך.

2. גודל האתר

בואו נסכים על זה שאי אפשר להשוות אתר תדמית עם חמישה עמודים לאתר איקומרס עם אלפי מוצרים, מאות עמודים ועשרות קטגוריות. אי אפשר להשוות את כמות השעות והפעולות, ובהרבה מקרים גם לא את הידע שנדרש כדי להצליח. בעוד שאתר תדמית הוא אתר שדורש עבודה יחסית מוכרת ומועטה, אתר איקומרס הוא אתר שדורש התייחסות אחרת לפי כללים מובנים ונוקשים של גוגל. לא כולם מודעים לזה ובטח שלא כולם מיישמים את זה. אז הנה לכם ככל אצבע – ככל שיהיו יותר עמודים באתר, כך המחיר יהיה בהתאם, כי המשמעות היא יותר אופטימיזציה, יותר תוכן, יותר ביטויים שנלחמים עליהם ויותר זמן שהמקדם יצטרך להשקיע.

3. ותק, ניסיון ותשתית האתר

בדרך כלל, כשאתם עובדים עם מקדם אתרים מנוסה וותיק, התשתית שלו טובה יותר. הכוונה בתשתית היא לרשת הקשרים שהוא יצר עם הזמן, לאתרים שהוא קידם, לאתרים שהוא מקושר אליהם, לכותבים שעובדים איתו וכן הלאה. מקדמי אתרים שנמצאים זמן רב בתעשייה בדרך כלל מקושרים יותר ולכן מצליחים להשיג תוצאות טובות יותר עבור הלקוחות שלהם בכל מה שנוגע לקישורים. הם יודעים לאילו אתרים לפנות במטרה להשיג ללקוח שלהם את הקישורים הטובים ביותר, והם גם מצליחים בזה ולכן מרשים לעצמם לגבות על זה בהתאם.

4. תוכן וקישורים

שני גורמים מאוד משמעותיים עבור עבודת הקידום ולשניהם יש השפעה מכרעת על המחיר. תוכן טוב ואיכותי עולה כסף. אפשר להשיג כותבי תוכן שיכתבו מאמר של 400 מילים ב-40 שקלים, אבל זה לא ייקח אתכם רחוק. לא ככה תצליחו לעקוף את המתחרים ובטח שלא ככה תצליחו לשרוד את העדכון הבא של גוגל. תוכן הוא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בקידום האורגני, יש לו מחיר, וגם אם הוא מעט גבוה, לא שווה להתפשר עליו. אותו דבר אפשר לומר גם על קישורים – אתם מקבלים מה שאתם משלמים עליו. אתרים גדולים שבכוחם להשפיע על המיקומים שלכם יודעים את זה והם גובים מחיר בהתאם. ברור שאפשר להשיג קישורים זולים יותר – אבל בהרבה מקרים הם יהיו שווי ערך לכלום. במחלקת התוכן של חברת ReGo Marketing, אנחנו מפעילים מחלקת תוכן פנימית שאחראית על התכנים שעולים באתרי הלקוחות שלנו וגם על המאמרים שיועלו כקישורים חיצוניים. מנהלת המחלקה מכירה כל אחד מהלקוחות לעומק: נקודות הבידול שלו, המתחרים שלו, הביטויים שחשובים לו – וכך אנו מוודאים שהתוכן שמתפרסם הוא האיכותי והרלוונטי ביותר לגולש.

סרטון על תוכן

אז כמה עולה קידום אתרים, על מה אסור להתפשר וממה חשוב להיזהר?

עכשיו, כשאתם יודעים ממה מורכבת עבודת קידום אתרים ומה נדרש כדי שהיא תהיה מוצלחת, אתם גם יודעים ממה אתם צריכים להיזהר כמו מאש. בשלב הזה אתם אמורים כבר לדעת שאין דבר כזה ״תוצאות מהירות מובטחות״, ומי שיוציא את המילים האלה מהפה – הוא מישהו שאת הבטחותיו צריך לקחת בערבון מוגבל. נדרשת עבודה עקבית על התכנים, על דפי האתר, על השגת קישורים, אלה דברים שאי אפשר לעשות בבת אחת כי אז הם נתפסים בעיני גוגל כלא טבעיים (מה שיפגע במאמצי הקידום). קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן, לא משנה כמה מוכשר יהיה מקדם האתרים שאיתו תבחרו לעבוד. מן הסתם, מוכשר יותר = מהר יותר. אבל כמה זמן בדיוק? תלוי ומשתנה. גוגל עצמה מודיעה באופן רשמי ומפורש שאת הפירות הראשונים תוכלו לקטוף רק כעבור 3-12 חודשי עבודה:

seo

כדי שלא ״תבזבזו״ את הזמן היקר הזה, חשוב שתוודאו שאתם בידיים טובות, שעושים עבורכם עבודה מקצועית שמקדמת אתכם לעבר היעדים שהצבתם ושהכסף שלכם לא מתבזבז על פעולות שאין להן עתיד.

מגיעים אלינו כל כך הרבה אנשים שעבדו עם חברות קידום אחרות, ומרגישים שניצלו אותם או שהם זרקו את הכסף שלהם בלי לראות התקדמות ממשית. כדי שזה לא יקרה גם לכם, הקפידו לבחור את חברת הקידום על פי התוצאות שהיא מספקת ולא על פי המילים היפות וההבטחות שהיא מפזרת. זכרו שלמחיר אמורה להיות תמורה. יש חברות קידום אתרים שיגבו מחיר נמוך, ובמקרה הזה אתם כבר יודעים שכנראה הן לא יוכלו לספק לכם את כל מה שצריך כדי להתקדם כראוי. אבל לא פחות גרוע מכך הן חברות שגובות מחיר הגיוני ומספקות שירות שלוקה בחסר.

ננסה לעשות סדר גם ברמת המחירים וגם ברמת המעקב שתצטרכו לעשות כדי לוודא שחברת קידום האתרים שבחרתם אכן מספקת את הסחורה.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

מחירון קידום אתרים

מאד קשה לתת הערכת מחיר מדויקת לקידום האתר בדיוק בגלל כל הסיבות שדיברנו עליהן קודם, אבל אם בכל זאת מנסים לקבל איזושהי תחימה גסה, אז היא כנראה תראה כך:

מחיר של 0-1,500₪ בחודש

להתרחק. שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה. בזבוז זמן וכסף. אלה בדיוק הלקוחות שמגיעים אלינו ומבקשים שנעזור להם אחרי שהם משלמים את הסכומים האלה לאורך זמן ולא רואים שום התקדמות.

עלות של 1,500-3,000₪ בחודש

לרוב, מדובר בתקציב מועט מאד שיכול להספיק עבור אתרים קטנים, בתחומים שהם לא תחרותיים ושלא נדרשת בהם עבודה מרובה, למשל אתרי תדמית בתחומים נישתיים או בעולמות שבהם לא מתבצע SEO אצל כל המתחרים.

מחיר של 3000-7,000 בחודש

אתרים שהתחרותיות בהם היא בין בינונית לגבוהה. השינוי במחיר יושפע מכמות השעות החודשיות שיושקעו בפרויקט, היקף התוכן שייכתב ללקוח, כמות הביטויים לקידום ואיכות הקישורים שידרשו כדי להשיג את המטרה.

מחיר של 7,000-15,000

לרוב מדובר בתקציבים שמאפשרים לעשות עבודה איכותית ואיתם יכול מקדם האתרים להשקיע במוצרים שמניבים תוצאות. בדרך כלל יכנסו לקטגוריה הזאת אתרים גדולים, רב לשוניים, מרובי עמודים ותוכן שפועלים בתחומים תחרותיים. כאלה שדורשים תוכן איכותי, קישורים מאתרים מובילים ואולי אפילו כתבות יח״צ. יש צורך באופטימיזציה מרובה מכיוון שהאתר מכיל הרבה עמודים ונדרשים משאבים כדי לנצח בתחרות.

איך תדעו שאתם מקבלים את מה שאתם משלמים עבורו?

ברגע שאתם יודעים ממה מורכבת עבודת קידום האתר – אתם יודעים גם אחרי מה לעקוב.

בקשו מחברת הקידום שאיתה אתם עובדים דו”חות מפורטים שיתארו בדיוק איזו עבודה התבצעה במהלך החודש.

  1. בקשו לדעת כמה תכנים חדשים נוצרו, והשקיעו זמן בלקרוא אותם. אם הם כתובים ברמה ירודה – אל תתפשרו ובקשו לתקן אותם או להחליף את הכותב. אם המקדם יתעקש ויגיד שהתוכן טוב, תוכלו לבחון את זה על פי מספר פרמטרים:
  • כמה פעמים מילת המפתח שחשובה לכם מופיעה בטקסט, לעומת המתחרים המובילים בתוצאות? כלל מפתח אומר שבטקסט שמכיל 500 מילים, מילת המפתח צריכה להופיע בערך 5 פעמים. לא מתוך כפיה, אלא מתוך זה שאם זה נושא המאמר – הגיוני שמילת המפתח תופיע בו כמות מסוימת של פעמים באופן טבעי. כשמילת המפתח מופיעה יותר מדי ובצורה לא טבעית שצורמת לכם ומשבשת את זרימת הקריאה, תדעו שנעשתה עבודת תוכן לא טובה. יחד עם זאת, במקרים רבים אנחנו מגלים שהביטוי צריך להופיע פחות או יותר פעמים במסגרת תהליך האופטימיזציה, ואז מתאימים את מספר ההופעות שלה בטקסט למה שגוגל אוהב ורוצה להציג בתוצאות הראשונות.
  • האם מילת המפתח מופיעה בכותרות? כי היא צריכה. מעבר לשילובה בטקסט עצמו, מילת המפתח צריכה להופיע גם בכותרת הראשית ובכותרות המשנה.
  • בדקו שהכתיבה זורמת, שאין שגיאות תחביריות ושהטקסט כתוב כהלכה, כי אחרי הכל, מישהו צריך להיות מסוגל לקרוא את זה ולקבל תשובות לשאלות.
  1. מעבר לתוכן, בקשו לקבל מידע לגבי הקישורים שנקנו בכל חודש. האם קיבלתם את מספר הקישורים שהובטח לכם? האם מדובר בקישורים מאתרים רלוונטיים ומעודכנים או בכאלה שהפסיקו להיות פעילים ב-2017? ודאו כי אתם מקבלים קישור מאתרים איכותיים ולא כאלה שנראים כמו ספאם.
  2. בקשו לקבל דו”ח מעקב על מילות המפתח שעליהן אתם עובדים. בדקו איפה הייתם ממוקמים בתחילת התהליך ועקבו אחר ההתקדמות החודשית (זה בסדר אם לא רואים תוצאות מיד! כמו שאמרנו, מדובר בתהליך שיכול לקחת לפחות 4 חודשים).
  3. בקשו לקבל דו”ח שמנתח את כמות הגולשים החודשית. מן הסתם, תרצו לראות שינוי במספר הזה ולהבטיח שעם הזמן, כמות הגולשים באתר עולה.

דוח ללקוח

בתמונה תוכלו לראות דוגמה לאחד מעמודי הדו”ח החודשי שנשלחים ללקוחותינו בסוף החודש. שם הלקוח כמובן מוסתר, והדו”ח מותאם לצרכיו, לאופי האתר שלו ולפרמטרים מסוימים שהוא ביקש שנציג.

אלה הדברים הבסיסיים ביותר שתוכלו לעשות כדי לוודא שאתם מתקדמים בכיוון הראוי. אם אתם משלמים מחיר הוגן ולא מקבלים תמורה, כדאי להציף את זה מול מקדם האתר ולבדוק מה תוקע מקלות בגלגלים של הפרויקט. אם התוצאות לא מגיעות כעבור זמן (חצי שנה ומעלה) – יכול להיות שהגיע הזמן לעבוד עם מקדם אתרים אחר.

מה המחיר שאתם מוכנים לשלם?

לא משנה עם איזו חברת קידום אתרים תחליטו לעבוד, בשלב הזה אתם כבר יודעים על סמך מה נקבע המחיר ומתי ההצעה שקבלתם עלולה להיות לא הגיונית, ברמה כזו שלא תועיל לכם ולא תביא לכם את התוצאות הרצויות. אתם יודעים לאילו דברים חשוב לשים לב, מה לבקש ובעיקר – מה אתם צריכים לקבל.

זכרו שאין באמת אפשרות לקבל שירות טוב תמורת מחיר נמוך, כי המרכיבים מהם בנוי הקידום עולים בכסף ובזמן. אף אחד לא יהיה מוכן לעבוד מבלי לקבל תמורה, ולכן, קידום אתרים במחיר נמוך, פירושו שהמקדם ייקח את רוב התקציב כשכר טרחה ויחסוך בדברים המשמעותיים באמת, שהם אלה שישפיעו במידה רבה על הקידום שלכם.

הקפידו לבחור בחברה אמינה, ותיקה וכזו שיש לה תוצאות מוכחות. זאת הדרך היחידה להבטיח שהכסף שלכם ילך למקומות הנכונים וישיג את המטרות שהצבתם.

מאחלים לכם בהצלחה!

שאלות נפוצות

כמה עולה קידום אתרים אורגני בגוגל?

1,500-20,000 ₪, המחיר יכול להשתנות בין חברה לחברה ובין אתר לאתר. מה שאפשר לומר בוודאות כמעט מוחלטת הוא שאי אפשר להגיע לתוצאות טובות עם תקציב שנמוך מ-2500 שקלים בחודש.  עבודת הקידום מורכבת מאופטימיזציה, תוכן וקישורים – אלה דברים שעולים הן בזמן והן בכסף. מקדם שיחסוך על המרכיבים האלה לא יצליח להשיג את התוצאות הרצויות עבור הלקוח. בסופו של דבר, הלקוח יהיה מאוכזב מהתהליך וירגיש שהוציא סכומים גבוהים מבלי לקבל על כך תמורה ממשית.

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

תהליך קידום אתרים אורגני הוא תהליך לטווח ארוך, שדורש ביצוע של פעולות מרובות ולכן הוא מצריך סבלנות ולוקח יותר זמן מאשר קידום ממומן. על פי גוגל, זמן סביר שיש לחכות כדי לראות תוצאות משמעותיות מתהליך הקידום הוא בין ארבעה חודשים לשנה.

איך אפשר לדעת שחברת קידום אתרים נותנת לי את מה ששילמתי עליו?

המחיר לא נקבע באופן אקראי. כשאתם מקבלים הצעת מחיר מחברת קידום אתרים מקצועית, אתם יכולים לראות בדיוק לאן הכסף שלכם הולך. כמובן שהדרך הכי טובה להבטיח שזה מה שקורה היא מעקב. בקשו דו”חות חודשיים מפורטים ובדקו שלא החסירו שום דבר שהובטח לכם. במאמר תוכלו לראות דוגמה לחלק מדו”ח שנשלח במחברת Rego Marketing לאחד מלקוחותיה.

איך נקבע מחיר קידום אתרים?

יש כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר: גודל האתר, מידת המורכבות שלו, רמת התחרותיות של הביטויים, תמהיל, חוזק הקישורים החיצוניים שנועדו לקדם אותם, ועוד. בסופו של דבר, חשוב לזכור שכל אתר הוא שונה ולכן זה לא מפתיע כששני אתרים שונים מקבלים הצעות מחיר שונות. חברת קידום אתרים טובה תדע לנתח את האתר שלכם ואת הסביבה שאיתה הוא מתחרה ובהתאם לכך היא תתאים את המחיר. לרוב, המחיר יהיה נגזרת של תוכן, קישורים ושעות העבודה הנדרשות כדי להביא את התוצאות הרצויות.

מדוע המחיר לא קבוע?

מאותה סיבה שאין שני אתרים שהם בדיוק אותו דבר. כל אתר שונה בגודל שלו, בהיקף שלו, בתחרותיות הנישה שלו ובמטרות שלו. נוסף על כך, גם הניסיון, המקצועיות והוותק של מקדם האתרים ישחקו תפקיד וישפיעו. אפשר לקבל טווח מחירים של קידום אתר, אבל זכרו שאלה נתונים מאד גולמיים ובסיסיים ורק לאחר ניתוח האתר שלכם, יוכל המקדם לתת את המחיר המדויק.

גל רביבו

בן 36 ממודיעין, נשוי לאלמוג ואב לשלושה – דניאל, נועם ואליה.
בוגר תואר ראשון בכלכלה מהמכללה למנהל בראשון לציון. כיום, הוא מכהן כסמנכ"ל בחברת ריגו מרקטינג מזה שש שנים, ומתמחה בליווי מותגים בתחום הקידום האורגני וניהול המוניטין. עם ניסיון רב בתחום השיווק הדיגיטלי, גל מסייע למותגים להגדיל את נוכחותם ולהשיג הצלחות בטווח הקצר והארוך. בנוסף לעבודתו בריגו מרקטינג, גל מרצה באוניברסיטת תל אביב בקורס לפרסום ושיווק דיגיטלי לסטודנטים לתואר שני, במכללת ספיר לקורס קידום אתרים בגוגל לסטודנטים לתואר ראשון ומסייע לעסקים באמצעות בסדנאות והרצאות בעולם השיווק הדיגיטלי למט"י ירושלים, מייעץ לחברות וארגונים, ומפתח עבורם אסטרטגיות שיווק דיגיטליות חדשניות ומותאמות אישית. בעברו, גל הקים וניהל את רשת הוופל פקטורי בירושלים במשך חמש שנים, מה שהעניק לו ניסיון רב בניהול עסקי ושירות לקוחות. בנוסף לכך, גל שיחק כדורסל מקצועני בנוער של הפועל ירושלים, ואהבתו לספורט מלווה אותו עד היום. תחביביו כוללים אימוני כדורסל והתנסות במגוון ענפי ספורט. גל רביבו משלב בין השכלה אקדמית, ניסיון ניהולי ומקצועי של שנים רבות, ותשוקה לעולם השיווק הדיגיטלי, מה שהופך אותו לדמות מובילה בתחום. בדיקה

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *