Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » קניית קישורים לקידום אורגני SEO – עם Link & Go תקשר ותתחיל לטפס

קניית קישורים לקידום אורגני SEO – עם Link & Go תקשר ותתחיל לטפס

SEO כללי
תוכן עניינים
  1. קישורים לקידום אורגני אונליין – איך זה עובד?
  2. נעים להכיר: מערכת Link & Go
  3. מבצעים וחבילות – מחירים, רבותיי, מחירים!
  4. מוכנים? מזמינים ומתזמנים
  5. מה הקטע עם הקישורים האלה בכלל?
  6. מה זה "קישור חיצוני"?
  7. מה ההבדל בין קישור חיצוני וקישור פנימי?
  8. למה צריך לעשות בניית קישורים לקידום בגוגל?
  9. מה נחשב קישור איכותי על פי גוגל?
  10. בניית תמהיל נכון של קישורים ואנקורים
  11. מה חשוב יותר - כמות הקישורים או איכות הקישורים?
  12. טעויות נפוצות בבניית קישורים
  13. איך בניית פרופיל קישורים יכולה להסתיים בצניחת מיקומים פתאומית?
  14. איך להשיג קישורים איכותיים לאתר?
  15. כמה יעלה לכם לקנות קישורים לבד?
  16. אז לסיכום
עוד מאותה הסדרה:
המתכון הסודי להשגת הקישור המנצח

‏קישורים הם בין הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים. ניקח את זה אפילו רחוק יותר ונאמר שקשה מאוד לנצח תחום תחרותי בלי להתחמש בקישורים חיצוניים מאתרים מובילים. אף שכל מקדם אתרים יבטיח לכם קישורים איכותיים, זה לא אומר בהכרח שתקבלו כאלה. לצערנו יש לא מעט סוכנויות קידום אתרים שמנצלות את היעדר הידע של הלקוח ומספקות קישורים שבמקרה הטוב לא מועילים ובמקרה הפחות טוב יוצרים נזק. כדי להימנע מהמצב הזה בנינו מדריך שיעזור לכם להבין איך בוחנים איכות של קישור, איך בונים פרופיל קישורים אפקטיבי, מאילו טעויות להיזהר ומה עלולה להיות הסיבה לצניחת מיקומים פתאומית ודרסטית.

קישורים לקידום אורגני אונליין – איך זה עובד?

אם אתם לא כל כך בקיאים בעולם ה-SEO, יכול להיות שכל נושא הקישורים נשמע קצת מבלבל. קודם כל חשוב להבין שהמשמעות של קידום אורגני היא שיפור דירוג האתר שלכם בגוגל, כך שמשתמשים רבים יותר ייחשפו אליו כשהם מחפשים מילות מפתח רלוונטיות. זהו קידום לא ממומן, ואחד הרכיבים העיקריים בו הוא בניית קישורים שמטרתם להוביל את המשתמשים לאתר שלכם. לינקים לקידום אורגני אפשר להזמין בדרכים שונות, כשהפשוטה ביותר מתוכן היא בעזרת מערכת חכמה לקניית קישורים איכותיים. ברגע שאתם מזמינים קישורים חיצוניים דרך מערכת ייעודית או משתמשים בשירותי בניית קישורים של חברות SEO אתם למעשה עוזרים לעצמכם להשתלב גבוה יותר בראש תוצאות החיפוש בגוגל וחושפים את האתר שלכם ליותר לקוחות פוטנציאליים. אז איך בדיוק עושים את זה?

נעים להכיר: מערכת Link & Go

Link & Go היא מערכת בניית קישורים אונליין שנוצרה כדי לענות על צורך של חברות רבות בקידום אתרים אורגני פשוט ונוח. זוהי מערכת קלה לתפעול שדרכה אתם מזינים את פרטי ההזמנה שלכם – הכוללים את מספר הקישורים המבוקשים, את האתר שבו יפורסם המאמר, את האנקור שלכם ואת הקישור שאתם מעוניינים לקדם. לאחר שליחת הבקשה, ההזמנה עוברת ישירות לצוות מיומן העובד על כתיבת המאמר ופרסומו, כמובן במסגרת טווח זמן סביר. התוכן שבו יהיה משולב הקישור שהזמנתם הוא איכותי, מקורי ורלוונטי, ומטרתו לעזור לכם להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

מבצעים וחבילות – מחירים, רבותיי, מחירים!

המערכת מציעה אפשרות לקנות קישורים בודדים לצד אפשרויות לקנות חבילות במחירים משתלמים, והקישורים מתחלקים לשלוש אפשרויות: קישורי בוסט, קישורי סופריגו וקישורי פרימיום. כדאי לעקוב אחרי המבצעים המתעדכנים והחבילות המתחלפות בעמוד הבית.



Accounts

Free Trial

Projects

SSL

Storage

קישורי פרימיום

החל מ - ₪149


דומיינים חזקים מרחבי הרשת

במחירים זולים מהמתחרים, תבדקו 🙂

אפשרות לצירוף מאמר משלך 

100%
תוכן איכותי 

קישורי סופריגו

החל מ -  ₪289

 אתרי נישה ייחודים מבית ריגו מרקטינג

  

גבוה DR   

 בעלי טראפיק גבוה 

100%
תוכן איכותי 

קישורי בוסט

החל מ -  ₪99

אתרי ריגו מרקטינג

מגוון אתרים ומגזינים

 עריכה מקצועית ואנושית

100%
תוכן איכותי 

WordPress Pricing Table

מוכנים? מזמינים ומתזמנים

אז איך המערכת עובדת?
1. סקירה ובחירה: בשלב הראשון עוברים על סוגי הקישורים השונים ובוחרים את הקישור או את החבילה הרלוונטיים ביותר
2. תשלום: עוברים לעמוד התשלום המאובטח ומזינים את פרטי האשראי.
3. מילוי פרטי ההזמנה: לאחר הרכישה נכנסים לקטגוריית “הזמנות פתוחות” תחת פרטי המשתמש, שבה מפורטות ההזמנות שביצעתם, המחיר ששולם, תאריך ההזמנה והסטטוס העדכני. ברגע שתלחצו על אחת מההזמנות ששילמתם עליהן, ייפתח לכם מסך שבו תצטרכו להשלים את פרטי הקישור. זהו השלב החשוב ביותר בתהליך ההזמנה, שכן אם רכשתם קישור או חבילת קישורים ולא מימשתם את ההזמנה – אל דאגה הקישורים ימתינו לכם בסבלנות עד לרגע שבו תשלימו את הפרטים. בחלון שייפתח תצטרכו למלא את האנקור שתרצו שיופיע במאמר, את כתובת ה-URL לאנקור, את הקטגוריה הרלוונטית לדומיין ואת האתר המקשר. שימו לב שלצד שמות כל אחד מהאתרים המקשרים מופיע ציון ה-RD, המתייחס למספר האתרים המקשרים לאתר, וכן ציון הדומיין של האתר, כך שאתם יכולים לדעת את הפרטים החשובים ביותר על האתר שאליו יעלה המאמר שלכם. השדה האחרון שתצטרכו להזין הוא תאריך הביצוע, שזה התאריך שבו אתם מעוניינים שהמאמר יעלה לאוויר.
4. שליחת ההזמנה: לאחר הלחיצה על כפתור “שלח הזמנה”, צוות אנשי התוכן כבר שוקדים על המאמר שלכם, ואתם תקבלו מייל המאשר שההזמנה נשלחה לביצוע ושהמאמר עובר לשלב הכתיבה.
5. הקישור באוויר: מייל נוסף תקבלו ברגע שהמאמר יהיה באוויר. בין לבין תוכלו כמובן להתעדכן בסטטוס הקישור בקטגוריית ההזמנות הפתוחות שלכם.

לפני ההזמנה הראשונה אנחנו ממליצים לצפות בסרטוני הדרכה על המערכת כדי להבין את התהליך המלא ולוודא שלא שכחתם שוב שלב בדרך.

שאלות נפוצות

למה לבחור דווקא בLink&Go?

קודם כל, מהסיבה הפשוטה שאנחנו מבטיחים איכות גבוהה במיוחד. אנחנו לא סתם מציפים את גוגל בתוכן, אלא דואגים שכל מאמר יהיה כתוב וערוך ברמה הגבוהה ביותר. נוסף על כך, יש לנו מעל ל-300 אתרים שאתם יכולים לפרסם בהם דרכנו, כך שהאפשרויות הן רבות ומגוונות מאוד. החברה שלנו מסייעת ללקוחות מרוצים רבים להעלות את דירוגי האתרים שלהם בעזרת עבודה קשה ומסירות, ואם כל זה עדיין לא מספיק לכם – מערכת Link & Go תוכננה ועוצבה כך שתהיה הכי נוחה ופשוטה לעבודה שאפשר.

לאילו קטגוריות המערכת מתאימה?

לרבות וטובות 😊 יש לנו מאות אתרים המשויכים לקטגוריות שונות, למשל: שיווק, צילום, עסקים, רכבים, אופנה ואפילו אוכל. במערכת Link & Go כל אחד יכול למצוא קטגוריה המתאימה לאתר שלו.

מה המחיר של כל קישור?

המחירים משתנים בהתאם לסוג הקישור שבחרתם. קישור בוסט יחיד עולה 220 ₪, קישור סופריגו יחיד עולה 1,000-289 ₪ וקישור פרימיום יחיד עולה 3,000-150 ₪. לצד הקישורים היחידים אפשר לקנות חבילות של קישורי בוסט במחירים אטרקטיביים המתחילים ב-657 ₪.  כדאי לעקוב אחר המבצעים והחבילות בעמוד הבית!  

האם צריך לשלם על כל קישור בנפרד?

התשלום נקבע בהתאם למה שבחרתם. אם בחרתם חבילת קישורים תשלמו עליה רק פעם אחת, אבל אם אתם מזמינים בכל פעם קישור אחד בנפרד – גם התשלום יהיה מן הסתם בנפרד. אנחנו ממליצים לכם להיכנס לעמוד הבית לאזור חבילות ומבצעים ולבחור את האפשרות המשתלמת ביותר.

מי אחראי על כתיבת התוכן?

אנחנו דואגים לכתוב לכם תוכן איכותי ורלוונטי, והוא כמובן כלול במחיר שאתם משלמים. בקישורי הפרימיום יש לכם אפשרות לכתוב את התוכן בעצמכם אם אתם מעוניינים בכך, אבל ברירת המחדל היא שהתוכן ייכתב על ידי הצוות המקצועי שלנו.

האם אפשר לראות את האתרים שבהם יפורסמו המאמרים?

כמובן! בכל אחת מקטגוריות הקישורים מופיע קישור לכל אחד מהאתרים שבהם אפשר לפרסם מאמרים, ומומלץ מאוד להיכנס ולעיין בהם לפני הבחירה.

כמה זמן הקישור יישאר באוויר?

כל עוד האתר קיים – כך גם הקישור שלכם.

האם אפשר להכניס יותר מקישור אחד במאמר?

יש אופציה כזאת, אך היא לא הברירת מחדל במערכת, אם זה משהו שחשוב לך אתה מוזמן ליצור קשר עם התמיכה שלנו בוואטספ – והם יעזרו לך בשמחה!

מה הקטע עם הקישורים האלה בכלל?

נחזור רגע קצת אחורה כדי להבין את מהות הקישורים יותר לעומק. אנחנו יצורים שיתופיים, וכשאנחנו אוהבים מוצר מסוים אנחנו נשתף את דעתנו ונמליץ עליו לאנשים הקרובים אלינו. אם למשל קנינו נעלי ריצה שמרגישות קלות על הרגליים, בולמות זעזועים בצורה טובה ומשפרות את ביצועי הריצה שלנו, נרצה להמליץ עליהן לחברים הרצים שלנו בפעם הבאה שניפגש, ובגלל שהם סומכים עלינו – הם כנראה גם יקשיבו ויקנו את הנעליים או לכל הפחות יתעניינו בהן ויעשו עליהן מחקר.

באינטרנט זה עובד בצורה דומה אבל קצת שונה. כשאתר מסוים ממליץ על אתר אחר הוא בעצם אומר לגולשים שלו “היכנסו לכאן, יש פה מידע רלוונטי שיכול לתרום לכם ולהעשיר את הידע שלכם”. ואם להמשיך באותה דוגמה: אם יש לכם אתר שמוכר נעלי ספורט ואתם נתקלים בבלוגר שמסקר את אחד מזוגות הנעליים שאתם מוכרים, אתם תוציאו קישור ממאמר שכתבתם בדף המוצר אצלכם לעמוד הבלוג באתר שלו כדי להראות לגולשים שלכם כמה הנעליים האלה טובות ומומלצות על ידי רצים מקצוענים.

מי הרוויח? שניכם. אתם על כך שסיפקתם לגולשים שלכם מקור ידע מעמיק, מקצועי ורלוונטי שבתקווה גם ישכנע אותם לקנות את הנעל דרככם, וגם הבלוגר שסיקר את הנעליים – כי כשהוא מקבל קישור מהאתר שלכם זה איזשהו אינדיקטור שמסמן לגוגל על תוכן איכותי ומומלץ. הרי אם שלחתם אליו את הגולשים שלכם, כנראה שאהבתם מאוד את מה שמצאתם שם. זאת התורה, בגדול.

מה זה “קישור חיצוני”?

קישור חיצוני הוא הפניה מאתר אחד לאתר אחר. הקישור יכול להופיע בחלק העליון של האתר (header), בגוף של עמוד מסוים או בחלקו התחתון של האתר (footer). כך קישור עשוי להיראות לגולש:

דוגמה לקישור חיצוני לאתר אסק רלבד

כך זה נראה בקוד:

דוגמה לנראות קישור בקוד

מה ההבדל בין קישור חיצוני וקישור פנימי?

¬חשוב לעשות הפרדה בין שני סוגי קישורים – קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים.
קישורים פנימיים הם קישורים המחברים בין תכנים שונים בתוך האתר. הם יכולים להפנות את המשתמש למאמרים נוספים או לדפים שעשויים לעניין אותו באתר שבו הוא נמצא, כמו גם להקל עליו את הניווט וההתמצאות (למשל פירורי לחם או קישור מכל מקום באתר אל דף הבית באמצעות לחיצה על הלוגו). קישורים פנימיים גם מסייעים לגוגל לסרוק את האתר, להתעדכן בשינויים שנעשים ולהבין את ההיררכיה בו.
קישורים חיצוניים הם קישורים שפועלים על תקן המלצה והם מפנים מאתר A לאתר B. הם נועדו להעשיר את הידע של המשתמש ולהפנות אותו למקור נוסף בעל ערך. עבור גוגל, קישור חיצוני משמש אינדיקציה לדף מעניין, איכותי ורלוונטי, ולכן הוא יתגמל על כך את הדף המקושר.

מי יותר חשוב?

שניהם, אך לא באותה מידה.
אין קידום אורגני ללא בניית פרופיל קישורים, פנימיים וחיצוניים כאחד, וכדי להגיע לתוצאות טובות צריך להשקיע גם באלה וגם באלה. עם זאת, לקישורים חיצוניים יהיה משקל רב יותר בעיני גוגל, והם גורם משמעותי ואפקטיבי יותר שמשפיע בצורה ניכרת על הביצועים של האתר.

למה צריך לעשות בניית קישורים לקידום בגוגל?

¬כי זה חלק בלתי נפרד מהקידום האורגני וקשה עד בלתי אפשרי לנצח תחומים תחרותיים בלי שירות בניית קישורים. יודעים מה? אוקיי, אפשר. אבל יש לזה מחיר. מי שלא ישקיע בקישורים יצטרך לנתב את ההשקעה למקומות אחרים, למשל תוכן – הרבה יותר תוכן – וגם אז זה כנראה ייקח לו הרבה יותר זמן להגיע ליעדים אם יחליט לוותר לחלוטין על הקישורים. למרות שזה נהיה פופולרי לאחרונה להפחית בחשיבותם של הקישורים, הם עדיין הדרך הבטוחה, המהירה והיעילה לתת פייט למתחרים ולנצח – ושלא יספרו לכם אחרת. בתחרות לא מספיק להסתכל רק על עצמנו, אלא חשוב גם להתאים את עצמנו למתחרים. נכון שזה אחלה לרוץ קילומטר ב-5 דקות, אבל זה לא שווה כלום אם המתחרים רצים קילומטר ב-4 דקות. ממש כמו שזה בסדר לקדם אתר בלי קישורים, אבל זה לא שווה כלום אם המתחרים כל חודש משיגים 10 קישורים איכותיים ואתם ממשיכים לדרוך במקום. הביאו זאת בחשבון.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

חוץ מזה, לבניית קישורים יש יתרונות נוספים:

  • כשקישור מעורר עניין, נבנה בצורה נכונה ומהמקום המתאים – הסיכוי שהמשתמש ילחץ עליו עולה. כתוצאה מכך אתם מקבלים עוד כניסות לאתר שלכם, חושפים אותו לקהלים חדשים ומגדילים את זמן השהייה, וכל אלה תורמים גם ברמת הקידום האורגני וגם ברמה העסקית. יש יותר אנשים שרואים את השירותים שלכם, וכשזה קורה – סיכויי המכירה שלכם עולים.
  • להגן על האתר שלכם מפני קישורי ספאם. יש דרך מאוד לא לגיטימית להזיק למתחרים, והיא באמצעות שליחת קישור אליהם מאתרים מפוקפקים שעוסקים במין, הימורים וכו’. אם האתר שלכם מכיל פרופיל קישורים לגיטימי, קישור או שני קישורים מאתרים מפוקפקים לא יעשו נזק משמעותי. עם זאת, כשאתם מוותרים לחלוטין על קישורים חיצוניים ומקבלים פתאום קישור מאתר ספאם – יש לו משקל רב יותר וההשלכות יכולות להיות קשות יותר.
  • בשורה תחתונה, קישורים חיצוניים מחזקים את האתר שלכם והופכים אותו לחזק יותר, סמכותי יותר ובעל ערך גבוה יותר בעיני גוגל. הרבה דברים משתנים בתחום ה-SEO לאורך השנים, אבל בניית פרופיל קישורים זו עדיין הטקטיקה היעילה והמוכחת לקידום יעיל בגוגל.

מה נחשב קישור איכותי על פי גוגל?

כאמור, לא כל הקישורים נולדו שווים ולא מספיק פשוט לבקש מחבר שיוציא לכם קישור מהאתר שלו לאתר שלכם. יש כמה פרמטרים שחשוב מאוד להקפיד עליהם בבחירת הקישור:

  • רלוונטיות הכרחי שיהיה קשר בין האתר המקשר לאתר המקושר. החוכמה היא לא רק להשיג את הקישור אלא גם להבטיח רלוונטיות למשתמש. לא נרצה לקבל קישור לאתר שעוסק במוצרי קוסמטיקה אם יש לנו אתר שמוכר חומרי בניין, משום שחייב להיות קשר וסיבה הגיונית לקישור.
  • חוזק וסמכותיות הדומיין ניקח את זה צעד נוסף קדימה. נגיד שיש לי עסק למכירת ירקות אורגניים וקיבלתי קישור מבלוג שכותב על מתכונים בריאים ותזונה נכונה. אז רלוונטיות יש, אבל האם הקישור הזה בהכרח יטיב עימי? התשובה היא לא. גוגל מעניק חשיבות לקישורים המגיעים מאתרים סמכותיים, כאלה שכבר צברו ותק, שיש להם קהל קוראים נאמן, שהתוכן שעולה בהם הוא עקבי ואיכותי לאורך זמן, שאתרים נוספים מקשרים אליהם ושיש להם כמות ביטויים מכובדת שמדורגת במיקומים עליונים. אז בהחלט יכול להיות שאקבל קישור רלוונטי, אבל אם הוא יגיע מאתר שעלה לפני חודש, שעושה את צעדיו הראשונים בגוגל ושאין לו קוראים קבועים – החטאתי בגדול את המטרה. גוגל לא יראה בקישור הזה קישור איכותי ולא יהיה לו שום ערך מבחינת הקידום שלי. כדי ללמוד על חוזק וסמכותיות הדומיין, התנועה האורגנית אליו וכמה “שווה” קישור ממנו, אנחנו נעזרים ב-Hrefs. מסך הקישורים החיצוניים מציג לנו את כ-ל הקישורים החיצוניים והסטטוס שלהם, כמה תנועה הם קיבלו, מה סוג הקישור (follow, no follow), לאן הקישור מפנה, איזה קוד מוחזר כשהקישור מופעל (404, 301, 200) וכולי.
  • קושי ככל שהאתר המקשר בררן יותר ומפעיל יד קשה בהוצאת קישורים מתוכו – כך קישור שיגיע ממנו יהיה איכותי יותר ובעל ערך. וזה די הגיוני כשחושבים על זה. גוגל מזהה אתרים שעושים מסחרה ומוכרים קישורים לכל המרבה במחיר, וכשזה הופך להיות מוגזם ולא טבעי – גוגל גם יודע להתעלם מהקישורים האלה ולתת להם אפס חשיבות.
  • קרבה לעמוד הבית על פי רוב, עמוד הבית הוא העמוד הראשי והחשוב ביותר באתר. ככל שהעמוד המקשר לאתר שלכם יהיה קרוב יותר לעמוד הבית, כך הקישור ייחשב איכותי יותר, משום שהוא נגיש וגלוי למשתמש. אם תקבלו את הקישור מתוך דף מוצר שנכנס תחת תת קטגוריה שולית, מעל קטגוריה רחבה יותר שהיא לא מהחשובות ואינה מקבלת עדיפות בעמוד הראשי – כנראה שהמשתמש בכלל לא ייחשף לקישור שלכם. נוסף על כך, ההיררכיה הזאת מלמדת שהעמוד פשוט לא חשוב מספיק, וכשזה המצב גם לקישור לא יהיה ערך.

כלי חקר מרכזי שלנו בבניית קישורים – Hrefs

בכלי ה-Hrefs יש לנו מרכיבים רבים שיכולים לסייע לנו לזהות קישורים מוצלחים וגם לבחון את השפעתם על התקדמות האתר:

יכולות של ה hrefs בקישורים חיצוניים

  • ליד כל קישור (הרשימה בטבלה) מופיע ה-DR (domain rate) שהוא דירוג הדומיין המקשר. אך הנתון הזה לא תמיד משקף את חוזק האתר ולכן אני אוהבת להסתכל על המדד השני והחשוב – היקף התנועה החודשית לאתר המקשר (Domain traffic).
  • בלשונית Broken backlinks נוכל לזהות קישורים חיצוניים שמפנים לכתובות 404. זה עשוי לקרות אבל יש להתמודד עם זה בצורה חכמה על ידי זיהוי העמודים הרלוונטיים החדשים וביצוע הפניות בהתאם.
  • זיהוי עמודים שהתחזקו בעקבות קישורים: הלשונית Best by link מאפשרת לראות אילו עמודים הכי חזקים על בסיס הקישורים החיצוניים שנכנסו אליהם.
  • איתור דומיינים פוטנציאלים אשר מקשרים למתחרים העיקריים שלנו אבל לא אלינו באמצעות לשונית Link intersect.

בניית תמהיל נכון של קישורים ואנקורים

דבר נוסף שה-Hrefs מאפשר לנו הוא זיהוי תמהיל הקישורים הקיים לצורך תכנון תמהיל קישורים קדימה (לשונית Anchors). נסביר מעט מה זה אומר.

מה זה אנקור (Anchor)

אנקור הוא הטקסט שעל גביו נמצא הקישור. כאשר מקשרים יש מספר דרכים לעשות זאת:

  1. להלביש את הקישור על הטקסט. לדוגמה כאשר אני מקשרת למאמר בנושא אופטימיזציה לאתר ממש כך, והקישור יופעל כאשר לוחצים על הטקסט.
  2. להוסיף לינק ליד הקישור. נניח כאן אנחנו מפנים אתכם לעמוד הבית. לחצו כאן https://rego.co.il/. במצב זה, האנקור הוא בעצמו הלינק.
  3. להוסיף לינק על גבי תמונה, אייקון או כפתור. במצב זה האנקור יהיה לרוב “לחצו כאן” “למעבר לאתר” או כל דבר בסגנון.

גם כאשר בוחרים להשתמש בטקסט כדי להלביש עליו את הקישור, יש מספר דרכים לעשות זאת:

  1. אנקור מדויק: הטקסט שעליו נמצא הקישור מכיל את הביטוי המדויק שאנחנו רוצים לקדם. נניח כאשר אנחנו רוצים לספר לכם מה זה SEO שהוא למעשה בדיוק הביטוי שאנחנו רוצים לקדם.
  2. אנקור עם תוספות או עיוות: במקום מה שרשמנו בסעיף 1, נוכל להלביש את הקישור על טקסט אחר שקרוב או דומה לביטוי הזה כמו “לקריאה נוספת על מה זה SEO” או “כשאנחנו מנסים להסביר מה ההגדרה של SEO” – הביטוי נמצא בתוך הקישור אבל לא באופן מדויק.
  3. אנקור שאינו מכיל את הביטוי: אנחנו יכולים לספר לכם מה זה SEO, ואז לכתוב לכם שתוכלו להרחיב על כך עוד במאמר “בלינק הבא” . הטקסט שעליו מונח הקישור כלל לא מכיל את הביטוי.

ב Hrefs נוכל לבחור בלשונית Backlink profile > Anchors ולראות את תמהיל הקישורים באתר:

תמהיל אנקורים

הסוד הוא באיזון

תמהיל האנקורים צריך להיות מגוון על מנת להבהיר לגוגל שמדובר בקישורים טבעיים ולא מתוכננים. אם כל האנקורים שנבחר יהיו מדויקים – ייתכן מאוד שגוגל יבין שמדובר בפעולות קידום מלאכותיות ולא קישור שהוטמע במחשבה וסיבה מוצדקת.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

מה חשוב יותר – כמות הקישורים או איכות הקישורים?

מעט קישורים איכותיים יהיו בעלי השפעה משמעותית יותר מזו שתהיה לכמות גבוהה של קישורים בינוניים ומטה. לכן, חשוב מאד לשים דגש על טיב הקישור ואיכותו ולהתמקד בקישורים שמגיעים מאתרים חזקים וסמכותיים. הכמות יכולה לבוא לידי ביטוי כשאנחנו מנסים לעקוף מתחרה ולהשיג יותר קישורים ממה שהוא מצליח להשיג, אבל גם במקרה הזה הכמות לבדה לא תחפה על האיכות. נוסף על כך, חשוב לא להגזים ולא ליצור מצב שעלול להראות לא טבעי. אם עד עכשיו האתר לא קיבל שום קישור ובחודש אחד פתאום יש 30 אתרים שמקשרים אליו, וחודש לאחר מכן כלום וחודש אחר כך 50 – זו סיטואציה שעלולה להיתפס מניפולטיבית ולא טבעית בעיני גוגל. חשוב מאוד לעבוד בהדרגתיות ולהפעיל היגיון.

טעויות נפוצות בבניית קישורים

בין שהחלטתם לעשות את בניית הקישורים בעצמכם ובין שהחלטתם להיעזר בחברת קידום שתיתן לכם שירות בניית קישורים, חשוב שתהיו עם יד על הדופק ותהיו מודעים לטעויות אפשריות בדרך. בחלק מהמקרים אלה יהיו טעויות שפשוט לא יקדמו אתכם לשום מקום ויסתכמו בבזבוז של כסף וזמן. אבל במקרים אחרים לטעויות האלה עלול להיות מחיר כבד יותר שיצור נזק וייקח אתכם אחורה. הנה כמה מהן:

  • כמות קישורים מוגזמת – קבלת הקישורים צריכה להיות הדרגתית ומתונה, ממש כפי שהיה קורה באופן טבעי. כל דפוס אחר עלול לעורר את חשדה של גוגל ולגרור ענישה.
  • קישור תמורת קישור (הצלבת קישורים) – החלפת קישורים תקינה מבוצעת בין 3 אתרים לפחות. אסור שאתר א׳ יוציא קישור לאתר ב׳ ובתמורה, אתר ב׳ יוציא קישור לאתר א׳. גוגל רואה את זה כהחלפה לא טבעית שמנסה להתחכם ולהערים על האלגוריתם. לכן, היזהרו מהחלפת קישורים מהסוג הזה ומאנשים שיבקשו מכם קישור תמורת קישור. הדרך הנכונה להימנע מהצלבה היא לקיים החלפה בין 3 אתרים ומעלה, כך א׳ מחליף עם ב׳, ב׳ מחליף עם ג׳, וג׳ מחליף עם א׳.
  • קישורים מאתרי ספאם – קישורים שיגיעו מאתרי הימורים, מין ושאר תחומים מפוקפקים לא יועילו לכם ואף יעשו נזק. התרחקו מהם ככל האפשר.
  • קישורים מאתרים חלשים – כשאתם מקבלים קישור מאתר חלש, לא סמכותי וללא ותק, אתם לא משיגים דבר. אי אפשר לנצח את המתחרים באמצעות אתרים שמדורגים נמוך מכם. יש חברות שמציעות שירות בניית קישורים ומנצלות את העובדה שללקוח אין את הידע או היכולת לבדוק את טיב הקישור. היזהרו מזה ובדקו על מה אתה משלמים.
  • קישורי No Follow – קישורים שמגיעים מרשתות חברתיות, פורומים, אזורי תגובות בבלוגים ולמעשה כל מקום שאתם יכולים לפרסם בו קישור מבלי שבעל האתר יצטרך לאשר – כנראה לא ישיג שום תועלת עבורכם. אז אין מה להתלהב מקישורים שיוצאים מפייסבוק. הם אולי יכניסו טראפיק, אבל ההשפעה שלהם על הקידום תהיה מינורית.
  • קישור ממאמר קיים – הוספת קישור חיצוני ממאמר קיים, שלא בוצע בו שום שינוי חוץ משילוב הקישור, מעוררת חשד. לכן, כשאתר מקשר אליכם, הקפידו שהקישור יצא מתוכן חדש ואיכותי שיעלה, עם עדיפות לכך שהקישור ישולב בחלקו העליון של המאמר. אם אתם מוסיפים את הקישורים בעמודים קיימים, הקפידו לבקש שיתווסף תוכן נוסף לעמוד ושיעודכן תאריך הפרסום שלו.
  • ריבוי קישורים – אתר שמרבה בקישורים, או גרוע מכך, אתר שמקשר ל-5 אתרים שונים ממאמר אחד, עושה עוול לכל אחד מהקישורים ופוגע באפקטיביות של הקישור. אל תסכימו לחלוק את התוכן שעולה עבורכם עם קישורים נוספים ועמדו על כך שהמאמר יקשר אליכם בלבד.
  • קישורים מוויקיפדיה המשולבים בצורה לא תקינה – ויקיפדיה מאפשרת לערוך עמודים באופן חופשי וגם לשלב קישורים. הוספת קישורים מערכים של ויקיפדיה יכולה לעבוד מעולה והיא גם חינמית, אבל אם לא עושים את זה בצורה טבעית וחכמה ועל פי כללים ברורים – העורכים של ויקיפדיה פשוט יסירו את הקישור.

וכמובן, גם קישורים מאתרים לא פעילים, לא רלוונטיים או כאלה שלא מובילים לשום מקום (קישורים שבורים) רק יסבכו אתכם וייקחו אתכם אחורה.

איך בניית פרופיל קישורים יכולה להסתיים בצניחת מיקומים פתאומית?

התשובה הקצרה היא: עובדים עם חברת קידום לא מקצועית.

לקוחות רבים מגיעים אלינו לאחר שהחליטו להפסיק עבודה עם חברת קידום מסוימת. הם מתארים מצב שבו ימים בודדים לאחר ההודעה על סיום העבודה המשותפת נפגעו להם הדירוגים בצורה משמעותית. כשאנחנו מנתחים את האתר ומנסים להבין מה קרה, התמונה מתבהרת במהירות ואנחנו מגלים שכתוצאה מההחלטה של הלקוח לעזוב, החברה נקמה בו והורידה את כל הקישורים שהיא בנתה עבורו – על אף שהוא שילם עליהם. לעולם אל תסכימו לעבוד עם חברה שמרשה לעצמה לקשור אתכם אליה ולאיים בהורדת קישורים. שילמתם עליהם והם שלכם, גם אם החלטתם להפסיק את הקידום. הקפידו לבדוק מראש מי החברה שאיתה אתם עובדים, בחרו בחברה אמינה, ותיקה ומקצועית וודאו מראש שכל הקישורים יישארו איתכם, גם אם תחליטו לעבוד עם ספק אחר. למען הסר ספק, מעולם לא הורדנו ללקוח שלנו קישור שניתן לו במסגרת החוזה בינינו ואנחנו תמיד נרצה בהצלחתו, לא משנה מה יחליט.

איך להשיג קישורים איכותיים לאתר?

בנייה של פרופיל קישורים היא משימה מורכבת. צריך קשרים, ניסיון, סבלנות והתמדה כדי ליהנות מהפירות. צריך להבין היטב לאן מכוונים, מה נחשב קישור איכותי ואפקטיבי ומה נחשב קישור מיותר או אפילו מזיק. אחרי זה, צריך ליצור קשרים עם בעלי אתרים, לשכנע אותם שמגיע לכם צ׳אנס (וקישור) ולהמשיך להתמיד ולהשיג עוד ועוד על בסיס חודשי. הינה כמה דרכים שתוכלו לנסות כדי להשיג קישורים איכותיים לאתר שלכם:

  • פרסמו פוסט אורח באתרים רלוונטיים תמורת קישור לאתר שלכם.
  • אם יש אתרי אינדקס שמרכזים בעלי מקצוע בתחום שלכם – פרסמו בהם תמורת קישור לאתר.
  • כתבו תוכן איכותי, מעניין, רלוונטי ומקורי שיגרום למשתמשים לקשר אליו באופן טבעי.
  • אם אתם בעלי ידע נרחב בתחום מסוים, פנו לאתרים מובילים בנישה והציעו לכתוב בהם טור אישי.
  • החלפת קישורים (על פי העיקרון שהסברנו קודם וכל עוד ההחלפה היא בין שלושה אתרים ומעלה).
  • פנו לבלוגרים מובילים וספרו להם על המוצר שלכם, מקסימום הם יאהבו ויכתבו עליו.
  • כמו בנוגע להרבה דברים אחרים, גם קישורים אפשר לקנות. רק חשוב לדעת איזה.

כך נראה פרופיל קישורים חיצוניים של לקוח שלנו מהשנה האחרונה:

פרופיל קישורים חיצוניים ב Hrefs לאתר אישופ

כמה יעלה לכם לקנות קישורים לבד?

אם אתם מעוניינים להזמין קישורים חיצוניים לאתר שלכם, תוכלו לעשות זאת בשתי דרכים:

ישירות מול האתר

במקרה זה רוב האתרים מציעים שני סוגי תמחור: עבור העלאת המאמר בלבד, ואם מדובר באתר חדשותי כמו הארץ או Ynet, אז יש מחיר שכולל גם ריאיון וכתיבת התוכן. באתרים גדולים כמו אלו, לרוב מוצעות גם תוספות כמו הטמעת פיקסל לצורך remarketing לקוראי הכתבה ואפילו טופס יצירת קשר. האם אתם צריכים את זה? זו כבר החלטה שלכם. כמה זה יעלה? ככל שהאתר סמכותי וגדול יותר, המחירים ישתנו. היתרון בפנייה ישירה לאתר היא שליטה מרבית במרכיבים כמו הטייטל והדיסקריפשן ואופציה לפנות לבקשות עריכה גם לאחר העלאת התוכן.

  • Ynet – המחיר עשוי לנוע בין 13,000-10,000 ש”ח לקישור אחד (מאמר הכולל קישור)
  • וואלה, הארץ – המחיר ינוע בין 5,000-4,000 ש”ח
  • אתרי חדשות מקומיים – המחירים ינועו בין 400-150 ש”ח

כמובן שאם תחליטו לרכוש בנק מאמרים, המחיר למאמר בודד ירד.

באמצעות מתווכי קישורים

במצב זה אתם למעשה נעזרים בספק שכבר רכש בנק מאמרים מאתרים רבים ולכן המחירים שהוא מציע אטרקטיביים יותר. במקרים רבים גם מוצעים דילים: שני קישורים במחיר נוח יותר. בעבודה עם מתווכי קישורים, התוכן תמיד יהיה באחריותכם ואין שליטה במרכיבים שמעניינים אותנו כאנשי SEO כמו טייטל ודסקריפשן.

האם המחיר בהכרח קובע את איכות הקישור?

בגדול, כן. לא סתם הארץ או ויינט מתמחרים את הקישור מהם גבוה כל-כך, והנתונים באמת מראים שהאתר שלהם מקבל תנועה בכמות עצומה. בקטן, לא תמיד. החוכמה היא לנצל הזדמנויות ולזהות קישורים איכותיים במחירים מיטביים. לא חייב לפרסם ב-Ynet כדי להתקדם! אחד הדברים שאנחנו עושים הוא ניצול מיטבי של תקציב הלקוחות, בחירה באתרים הנכונים ביותר לפרסום עבורם, כתיבת תוכן שתואם את אופיו של האתר ושל הנושאים שנכללים בו, ולא בהכרח בחירת הקישורים היקרים ביותר.

אז לסיכום

קישורים חיצוניים הם חלק אינטגרלי ומשמעותי בתהליך הקידום האורגני. הם יכולים לחזק את האתר, למצב אותו כסמכותי, להגדיל את כמות התנועה הנכנסת ולשפר את הביצועים העסקיים. יחד עם זאת, חשוב להבדיל בין קישור איכותי לקישור סרק ובעיקר להימנע מקישור שעלול להזיק ולפגוע במאמצי הקידום. אם אתם מרגישים שאין לכם את הידע הדרוש כדי לעמוד על טיב הקישור, מומלץ לפנות לחברת קידום אתרים אמינה שתעשה את העבודה עבורכם ותבטיח שאתם פועלים בצורה אפקטיבית ואחראית. אנחנו ב-ReGo marketing מעניקים שירות בניית קישורים לכל לקוחותינו ומקפידים לעשות זאת באמצעות תוכן איכותי שנכתב In-house, עבודה עם אתרי חדשות ופורטלים מובילים וקבלת המחירים הטובים ביותר.

אם תרצו לשאול או להתייעץ, נשמח לדבר ולתת עוד מהידע והניסיון שלנו. בהצלחה!

 

שאלות נפוצות

למה לבחור דווקא בLink&Go?

קודם כל, מהסיבה הפשוטה שאנחנו מבטיחים איכות גבוהה במיוחד. אנחנו לא סתם מציפים את גוגל בתוכן, אלא דואגים שכל מאמר יהיה כתוב וערוך ברמה הגבוהה ביותר. נוסף על כך, יש לנו מעל ל-300 אתרים שאתם יכולים לפרסם בהם דרכנו, כך שהאפשרויות הן רבות ומגוונות מאוד. החברה שלנו מסייעת ללקוחות מרוצים רבים להעלות את דירוגי האתרים שלהם בעזרת עבודה קשה ומסירות, ואם כל זה עדיין לא מספיק לכם – מערכת Link & Go תוכננה ועוצבה כך שתהיה הכי נוחה ופשוטה לעבודה שאפשר.

לאילו קטגוריות המערכת מתאימה?

לרבות וטובות 😊 יש לנו מאות אתרים המשויכים לקטגוריות שונות, למשל: שיווק, צילום, עסקים, רכבים, אופנה ואפילו אוכל. במערכת Link & Go כל אחד יכול למצוא קטגוריה המתאימה לאתר שלו.

מה המחיר של כל קישור?

המחירים משתנים בהתאם לסוג הקישור שבחרתם. קישור בוסט יחיד עולה 220 ₪, קישור סופריגו יחיד עולה 1,000-289 ₪ וקישור פרימיום יחיד עולה 3,000-150 ₪. לצד הקישורים היחידים אפשר לקנות חבילות של קישורי בוסט במחירים אטרקטיביים המתחילים ב-657 ₪.  כדאי לעקוב אחר המבצעים והחבילות בעמוד הבית!  

האם צריך לשלם על כל קישור בנפרד?

התשלום נקבע בהתאם למה שבחרתם. אם בחרתם חבילת קישורים תשלמו עליה רק פעם אחת, אבל אם אתם מזמינים בכל פעם קישור אחד בנפרד – גם התשלום יהיה מן הסתם בנפרד. אנחנו ממליצים לכם להיכנס לעמוד הבית לאזור חבילות ומבצעים ולבחור את האפשרות המשתלמת ביותר.

מי אחראי על כתיבת התוכן?

אנחנו דואגים לכתוב לכם תוכן איכותי ורלוונטי, והוא כמובן כלול במחיר שאתם משלמים. בקישורי הפרימיום יש לכם אפשרות לכתוב את התוכן בעצמכם אם אתם מעוניינים בכך, אבל ברירת המחדל היא שהתוכן ייכתב על ידי הצוות המקצועי שלנו.

האם אפשר לראות את האתרים שבהם יפורסמו המאמרים?

כמובן! בכל אחת מקטגוריות הקישורים מופיע קישור לכל אחד מהאתרים שבהם אפשר לפרסם מאמרים, ומומלץ מאוד להיכנס ולעיין בהם לפני הבחירה.

כמה זמן הקישור יישאר באוויר?

כל עוד האתר קיים – כך גם הקישור שלכם.

האם אפשר להכניס יותר מקישור אחד במאמר?

יש אופציה כזאת, אך היא לא הברירת מחדל במערכת, אם זה משהו שחשוב לך אתה מוזמן ליצור קשר עם התמיכה שלנו בוואטספ – והם יעזרו לך בשמחה!

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *