Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » תוצאה 0 בגוגל: איך מגיעים לתוצאה הזו?

תוצאה 0 בגוגל: איך מגיעים לתוצאה הזו?

SEO כללי תוכן
תוכן עניינים
  1. מה זה תוצאה אפס?
  2. למה גוגל מציג תוצאה אפס?
  3. האם כדאי להופיע כתוצאה אפס בגוגל?
  4. סוגי תוצאות לתוצאה אפס
  5. סכמת שאלות ותשובות [FAQ]: האם גם זו תוצאה אפס?
  6. שאלת מיליון הדולר: איך מגיעים לתוצאה אפס?
  7. סיכום

הקידום האורגני התקדם והתפתח בשנים האחרונות, וגם בגוגל מוצאים דרכים חדשות להנגיש את המידע לגולשים באופן הכי מהיר, ברור וקל לאיתור. בדיוק לשם כך נועדה תוצאה אפס, הצגת מידע רלוונטי מתוך מאמרים באתרים על גבי מנוע החיפוש עצמו, בלי להיכנס לאתר. עולה השאלה האם זה טוב למקדמי אתרים, לגולשים וגם לבעלי האתרים עצמם, ואיך זה ישפיע על כמות הכניסות וההמרות שלהם בעקבות כך. אז מהי בעצם תוצאה אפס? ומה זה אומר לכם, מקדמים ובעלי אתרים?

מה זה תוצאה אפס?

תוצאה אפס היא הופעה של מידע חשוב ורלוונטי מתוך אתר שנראה לגוגל כמהימן ומעניין בראש תוצאות החיפוש, כבר במנוע החיפוש עצמו. כלומר, גוגל שואב מידע רלוונטי מתוך האתר שמדורג ראשון, ומציג אותו במנוע החיפוש בלי שהגולש יצטרך להיכנס לאתר כדי לקבל את התשובה שחיפש.

למה גוגל מציג תוצאה אפס?

לתוצאה אפס יש כמה מטרות, שחלקן משרתות את גוגל עצמו וחלקן משרתות גם את הגולש ואת האתר.

אז נתחיל בכך שגוגל מחפש את התוכן האיכותי והרלוונטי ביותר עבור המידע. כשגוגל רואה אתר רציני, מהימן, חזק וכזה שמציג תוכן איכותי שעונה לשאלות של קהל היעד שלו, הוא מקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש עד שיגיע לתוצאה הראשונה.

חשוב לזכור שלאלמנט המהירות יש חשיבות עצומה בכל הנוגע לחיפוש מידע במנוע החיפוש. הגולש מעוניין למצוא את התשובה לשאלה שלו כמה שיותר מהר, וגוגל מסייע לו בכך שהוא מציג לו את המידע הרלוונטי ביותר כבר בפלטפורמת מנוע החיפוש עצמה.

עם זאת, לגוגל יש עוד מטרה: להשאיר את הגולש כמה שיותר זמן במנוע החיפוש. נכון שגוגל הוא מנוע חיפוש שמיועד לסייע לגולשים, אבל מדובר גם בגוף רווחי עם כוונות עצמאיות, והצגת תוצאה אפס במנוע החיפוש עצמו תסייע לו להשאיר את הגולש בתחומו ולא להיכנס מיד לאתר.

האם כדאי להופיע כתוצאה אפס בגוגל?

לתוצאה אפס יש כמה יתרונות, וגם חסרונות, שעליהם קיימת אי הסכמה בתחום הקידום האורגני.

  1. חשיפה – הסיכוי של מותג לקבל חשיפה עולה כאשר הוא מקבל תוצאה אפס. גם אם הגולש לא ייכנס לאתר (והוא בהחלט עשוי לא להיכנס לאתר אם המידע שמופיע בתוצאה אפס סיפק לו תשובה), הוא ייחשף למותג ויבין שמדובר באתר שמוביל בתחומו.
  2. חיזוק המותג – מותג שמתברג ראשון בגוגל ומקבל תוצאה אפס יתחזק ויהפוך לאמין ומוכר יותר בעיני גוגל והגולש.
  3. באופן מפתיע, דווקא לא להמרות – יהיה מתבקש שהסעיף הזה ידבר על כך שמי שמקבל תוצאה אפס בגוגל גם יקבל הרבה המרות, אבל בעניין הזה הדעות חלוקות. מצד אחד החשיפה היא גדולה, אבל על פי בדיקות שנעשו בנושא, דווקא מי שמקבל תוצאה אפס מקבל פחות קליקים וכניסות לאתר מסיבה פשוטה – הקורא מקבל את התשובה לשאלה שחיפש כבר במנוע החיפוש, ולא נכנס לאתר. לכן תוצאה אפס בעצם לא מסייעת לקידום לידים ומכירות, אלא בעיקר להגדלת החשיפה, לחיזוק המוניטין של המותג ולקידומו כאתר מהימן בתחומו.

סוגי תוצאות לתוצאה אפס

תוצאה אפס יכולה להתקבל בכמה צורות, בהתאם לסוג השאלה או המידע שאותם מחפשים.

  • טבלה: טבלאות מציגות בעיקר נתונים מילוליים או מספריים, שמסודרים באופן מסודר לגולש.

תוצאה 0 המציגה טבלה

הטבלה הזו מציגה את נתוני מכירות הרכב על פי שנים בארה”ב, באופן ברור ומאורגן לקורא.

  • רשימה: תוכן שמסודר בסעיפים מסודרים שנותנים תשובה לשאלה כלשהי. בדרך כלל הם ייתנו את כל האופציות הטובות ביותר כתשובה לשאלה, או שיציגו שלבים שונים שקשורים באותו התהליך.

לדוגמה, כאן ניתן לראות דוגמה לתהליך שמופיע ברשימה (בולטים) בתוצאה אפס:

תוצאה 0 המציגה שלבי תהליך

  • פסקת תוכן: פסקה של מספר שורות שמציגה מידע שחשוב לקורא. הפסקה תציג תשובה לשאלה, בדרך כלל “איך/מה/איפה עושים”.

לדוגמה, כאן ניתן לראות תוצאה אפס שמציגה תשובה לשאלה באופן הפשוט והישיר ביותר.

תוצאה 0 על שאלה של איך

כאן ניתן לראות תוצאה אפס על חיפוש מידע נקודתי שצריך לענות על צורך מיידי של הגולש.

תוצאה 0 - עבור הביטוי הצמחת שיער

סכמת שאלות ותשובות [FAQ]: האם גם זו תוצאה אפס?

חשוב לעשות סדר בדברים: סכמת שאלות ותשובות היא תוצאה מסוג אחר, שבעצם לא מופיעה רק בביטוי שממוקם במקום הראשון (בשונה מתוצאה אפס). שאלות ותשובות יכולות להיות מוצגות ביותר מתוצאה אחת, והיא לא רלוונטית רק לעמוד הראשון.

תוצאה אפס מציגה תשובה כשהביטוי הוא שאלה או חיפוש ממוקד של מידע מסוים, וחיפוש הביטוי הזה צריך להגיע לתשובה ממוקדת, ולא לשאלות ותשובות.

בכל אופן, גוגל הבין שרבים מנסים להשתמש בשאלות והתשובות כדי להתברג ראשונים, ומאז מציג בכל מקרה רק את שתי השאלות העליונות. בעצם לא משנה כמה שאלות ותשובות תכניסו למאמר שלכם, זה לא יעודד את גוגל לדרג אתכם בתוצאה אפס.

שאלת מיליון הדולר: איך מגיעים לתוצאה אפס?

קודם כל, חשוב להבין: המטרה היא המידע, ולא הלידים

ברוב המקרים, תוצאה אפס תתקבל בנושא שבו יש דרישה למידע ולא חיפוש של מוצרים או ביטויים שמטרתם להמיר לידים. הדבר נכון גם אם מחפשים שמות של עסקים או של סוגי שירותים. המטרה היא להציג מידע שרלוונטי לגולשים, שצריכים לקבל אותו הכי מהר והכי ברור שאפשר. זו הסיבה לכך שתוצאה אפס לא תתאים לכל ביטוי או מוצר, ולכן חשוב להשקיע בתוכן אינפורמטיבי חזק ובעל ערך במקומות הנכונים.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

סוד ההצלחה הוא התוכן

תוכן איכותי הוא אחד העקרונות החשובים ביותר להתברגות בתוצאה אפס. התוכן צריך להיות ענייני, רלוונטי ועונה באופן הישיר והברור ביותר לקורא. התשובה צריכה להיות כל כך ברורה שלגוגל לא יהיה ספק שמדובר במידע חשוב שיביא תועלת לקורא. כדאי להימנע מניסוחים מסורבלים, משימוש בסלנג או בשפה במשלב נמוך, ולבחור בנוסח הישיר, הברור והמובן ביותר. עם זאת, חשוב למצוא את האיזון הנכון בין התוכן הרלוונטי לכמות שלו. לא כדאי לכתוב מעט תוכן, אבל גם לא כדאי להכניס יותר מדי תוכן שיהפוך אותו למסורבל. כתבו מה שצריך, כמה שצריך, בנוסח מדויק תוך שמירה על ענייניות לאורך כל המאמר. גם אם התוכן יהיה מעט ארוך מדי עבור תוצאה אפס, זו לא טעות ואפילו להפך. ייתכן שהקורא דווקא ירצה להמשיך לקרוא את המידע שלא מוצג לו בתוצאה אפס וייכנס לאתר שלכם, ומזה רק תרוויחו.

גם לסדר יש משמעות

אז בפסקה הקודמת אמרנו שסוד ההצלחה הוא התוכן, אבל חשוב לקחת גם את סדר הופעת הדברים בחשבון. ככל שהתוכן ימוקם גבוה יותר במאמר, וצמוד לכותרת במידת האפשר, הסיכוי שלו להופיע כתוצאה אפס הוא גבוה יותר. כאשר כותבים את התוכן מומלץ לשלב בפסקת הפתיחה את המידע הרלוונטי או להוסיף אותו מעל פסקת הפתיחה, או מיד אחריה.

כבר יש תוצאה אפס בגוגל? וודאו שגם לכם יש תוכן בנושא

אם אתם כותבים בנושא מסוים וכבר קיים מאמר בנושא דומה שקיבל תוצאה אפס, כדאי לוודא שגם לכם יהיה מאמר כזה. זה בעיקר אומר שלנושא יש דרישה וחיפושים, ואם תוכלו לתת מענה, ואפילו טוב יותר מזה שכבר מוצג, תוכלו להעלות את הסיכויים לעלייה בדירוגים.

יש לכם ביטוי שאפשר להסביר? הגדרה מדויקת תעשה את העבודה

אם יש לכם ביטוי שהוא שם עצם כלשהו, או שפשוט צריך להסביר מונח או מושג מסוים, נסחו עבורו הגדרה יבשה בתחילת המאמר שלכם. זה עוזר מאוד להבהיר שמדובר בתוכן איכותי ויעלה את הסיכויים שלכם להתברג בתוצאה אפס, תוך שאתם משלבים את הביטוי בהגדרה.

הוסיפו רשימה על ביטוי שזקוק לכך

אם אתם כותבים בנושא מסוים שניתן להסביר אותו באמצעות רשימה או בולטים, כדאי לעשות את זה. הסיכוי שהרשימה תתברג בתוצאה אפס הוא גבוה יותר, ובעיקר אם בצורה הזו הגולש יקבל מהר וברור יותר את התשובה שחיפש.

לדוגמה, ניתן לראות כאן איך חיפוש אחר תוספי תזונה לספורטאים מוביל לרשימה של מספר תוספים מומלצים. הכי מהר, הכי ברור ובלי מלל מיותר. מי שירצה לקרוא עוד על התוספים האלה יוכל פשוט להיכנס לאתר ולקרוא יותר, ומי שלא, יוכל להסתפק ברשימה המוצגת.

תוצאה 0 הכוללת רשימה

תנו בוסט למותג עצמו

טיפ נוסף שיעלה את הסיכויים להצגה של מותג בתוצאה אפס היא לחזק אותו. איך עושים את זה? העלאת מאמרים איכותיים לאתר, חיזוק המותג ברשתות החברתיות, בניית קישורים וכמובן פרסמו תוכן באתרים גדולים וחזקים כמו אתרי חדשות. התוכן האיכותי יחזק את המותג ויעלה את הערך שלו בגוגל.

תנו גם לגוגל לעזור לכם להבין קצת יותר

אם כבר נתקלתם בתוצאה אפס בעצמכם, תוכלו לראות שגוגל מציג הסבר על איך פועל הרעיון של תוצאה אפס. הוא מציג מידע חשוב שיעזור לכם להבין יותר את הנושא, לצד תשובות לשאלות חשובות. שווה לקרוא את ההסבר וללמוד גם ממנו.

הסבר של גוגל על תוצאה 0

סיכום

אתר שמתברג בתוצאה אפס יכול להרוויח הרבה מכך, גם ברמת חיזוק המותג וגם ברמת חיזוק האתר. התנועה שהאתר יכול להרוויח מכך היא חשובה מאוד לקידום שלו, ולכן כדאי לנסות ולהתברג בתוצאה אפס על כל ביטוי שיכול להתאים לכך. ההשקעה בתוכן האיכותי היא חלק מהותי מהתהליך, ולכן אל תוותרו על נוסחים מקוריים, השקעה בתוכן עשיר ובעל ערך לקורא וכמובן ברור ונגיש. ההשקעה תשתלם לאורך זמן – ותוכלו להגיע לראש תוצאות החיפוש.

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *