Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » קידום אתרי וורדפרס: קל יותר משחשבתם!

קידום אתרי וורדפרס: קל יותר משחשבתם!

SEO כללי פלאגינים ותוספים
תוכן עניינים
  1. למה פלטפורמת WordPress מושלמת ל SEO?
  2. התוספים שבלעדיהם לא יוצאים לדרך:
  3. קידום אתר וורדפרס - צעד אחרי צעד
  4. לסיכום

אנחנו כלכך שמחים שבחרתם לקרוא את המאמר הזה! WordPress היא ללא ספק פלטפורמת האתר הפופולרית והידידותית ביותר ואם אתם כאן, כנראה שגם אתם כבר הבנתם את זה 🙂

במאמר הבא נלמד אתכם לקדם אתר אתר הוורדפרס שלכם צעד אחרי צעד – ללא צורך בידע בתכנות בכלל, נכיר לכם את התוספים החשובים והמומלצים ביותר שאסור לכם לפספס בתהליך הקידום ונוסיף טיפים של מקצוענים שישדרגו את נראות האתר שלכם בתוצאות.

 

למה פלטפורמת WordPress מושלמת ל SEO?

  1. בניגוד לפטלטפורמות רבות אחרות, וורדפרס היא מערכת קוד פתוח. המשמעות היא שישנה גמישות רבה וניתן לבצע כמעט כל שינוי בתבנית בעזרת מפתחים מבלי להיות תלויים בתמיכה של wordpress. ישנן מספר קהילות בפייסבוק שבהן זורם הרבה מאוד מידע וניתן לפתור כמעט כל תקלה באמצעות המידע ברשת.
  2. ארכיטקטורת אתר תומכת SEO – הקוד המשמש לבניית אתרי וורדפרס הוא לרוב “רזה” (תלוי בסוג התבנית שתבחרו) ונותן את המקום הראוי לתוכן, בדיוק כמו שגוגל אוהב 🙂. אנחנו כמובן מדברים על מרכיבי meta tags, titles וכולי. ישנם בילדרים שונים שניתן לעצב באמצעותם אתרי וורדפרס וגם הם בנויים לתמוך במרכיבים אלו באותה צורה.
  3. מערכת תוספים מדהימה – בוורדפרס ניתן לפתח ולעשות שימוש בתוספים רבים הזמינים בממשק ניהול האתר שעונים כמעט על כל צורך. חלק מן התוספים בתשלום אבל רבים וטובים מהם זמינים בחינם. תוספים אלו מאפשרים לנהל ולשלוט כמעט על כל פרמטר של SEO (מפות אתר, robots,txt, סוגי דפים לאינדוקס, תגיות מטה, סכימות ועוד ועוד)
  4. תבניות רספונסיביות ומותאמות למובייל – מרבית התבניות של וורדפרס בנויות מראש גם למובייל וגם לדסקטופ, מה שחוסך הרבה מאוד זמן של התאמה לרזולוציות מסך שונות. לנושא הרספונסיביות יש משמעות גדולה מבחינת SEO ולכן העובדה העובדה שמדובר על רכיב מובנה מאוד מקלה.

 

והסיבה שנובעת מכל הסיבות הקודמות והיא אולי החשובה ביותר – אם כבר החלטתם להיעזר ביועץ לקידום אתרים או לקבל שירות קבוע מחברת SEO, הפרויקטור/ית שילוו אתכם יוכלו לבצע את מרבית הפעולות לבד מבלי להיות תלוים בכם! זה יחסוך לכם זמן, כסף ובעיקר כאב ראש. איזה כיף!

 

התוספים שבלעדיהם לא יוצאים לדרך:

Yoast seo

התוסף החינמי הזה מאפשר שליטה בכלכך הרבה פרמטרים שבפלטפורמות אחרות היו דורשות שעות של פיתוח. כמובן שגם יש גרסאות שונות בתשלום לאתרי איקומרס, אבל הגרסה החינמית מאפשרת שליטה מירבית על כמעט כל הפרמטרים שנציג בהמשך.

האתר הרשמי שלהם (שימו לב להתקין את הגרסה החינמית)

תוכלו להתקין על פי סרטון ההדרכה הבא, או לחפש אותו דרך אזור התוספים בממשק הניהול.How to install Yoast SEO for WordPress plugin

Redirection

תוסף פשוט, קליל ונוח המאפשר לנטר שינויי url ולבצע הפניות בהתאם. אפשר להגדיר הפניות קבועות לאחר ניטור שינויים ב url, על פי סוגי התוכן שתבחרו (האופציה זמינה במסך ההגדרות של הפלאגין). אפשר לעשות גם ייבוא ויצוא של הפניות במידה ומבצעים העברת אתר. כמובן שיש עשרות פלאגינים נוספים שמאפשרים את אותו הדבר, זוהי ההמלצה שלנו.

זהו, אלו באמת שני התוספים שהם חובה לדעתנו, יש עוד הרבה מאוד תוספים שמאפשרים לא מעט פונקציות שקשורות ל SEO אבל זה כבר תלוי בצרכים שלכם, בפונקציות שקיימות בבילדר שבחרתם בו ולכן לא תייחס אליהם🙂

קידום אתר וורדפרס – צעד אחרי צעד

בחירת חברת אחסון

אחסון האתר הוא אחד השלבים הראשונים והחשובים ביותר. בחירה בחברת אחסון אתר טובה מקנה לאתר יציבות ומבטיחה שהאתר לא יקרוס תחת עומס גולשים. אנחנו ממליצים על cloudways שאיתה אנחנו עובדים במרבית האתרים שלנו אבל כמובן שיש עוד חברות טובות ומומלצות.

בחירת תבנית או builder לאתר

נסו לבחור תבנית אתר רזה ובסיסית ככל האפשר, שתאפשר לבצע שינויים באופן מהיר בלי “לשבור את התבנית”. היום אלמנטור היא החברה הכי מומלצת לעיצוב אתרים והתבניות שהיא מציעה מומלצות ביותר (אנחנו ממליצים כמובן על עיצוב מ 0 באמצעות תבנית hello)

שימוש ב CDN

לא משנה עד כמה תכווצו את התמונות שבאתר ובכמה תוספי קאש תשתמשו, כמעט שום דבר לא יחליף שימוש ב CDN איכותי. Content delivery network הוא שרת שמהווה מעין שלב אמצע בין שרת האחסון לבין הגולשים והוא מאפשר להציג את התוכן באתר באופן מהיר מאוד שמשפר פלאים את זמני הטעינה של האתר. אנחנו ממליצים על Cloudflare, הוא גם חינמי.

הגדרת מבנה קישורים

נרצה לעשות שימוש במבנה url “נקי” ולא מסורבל. זו הגדרה פשוטה שניתן לשנות באמצעות כללי > מבנה קישורים.

שימו לב: אם תבצעו שינוי באתר קיים שבו כבר קיימים פוסטים, כתובת ה url שלהם תשתנה ועשויים להיווצר עמודי 404. ודאו שיש לכם ניטור ויצירת 301 באמצעות תוסף מתאים.

סמנו וי על אבטחת האתר:

  • ודאו שמותקנת לכם באתר תעודת SSL ושכל הקישורים שלכם כוללים https
  • ודאו שיש הפניה אוטומטית מכתובות לא מאובטחות לכתובות מאובטחות (זו הגדרה ברמת השרת)
  • עדכנו מידי חודש את התוספים שמותקנים באתר שלכם (יש לעדכן קודם בסביבת פיתוח ולוודא ששום דבר בויזואליות או הפונקציונליות לא נשבר)
  • וודאו שתוספים שאינם בשימוש מכובים ומחוקים
  • היו במעקב על שגיאות או פריצות באמצעות ה search console, analytics וכלים נוספים

 

וידוא שהאתר פתוח לסריקה של גוגל.

הגדרה קטנה ו’זמנית’ לשלבי פיתוח האתר לפעמים הופכת לקבועה והיא פשוט לא תאפשר לכם להתקדם בתוצאות החיפוש.

הגדרת אינדוקס אתר

שימו לב, הגדרה זו שולטת בכל האתר. ייתכן שתרצו בהמשך לחסום סוגי תוכן מסויימים ואת זה ניתן יהיה לעשות באמצעות yoast

בטלו סוגי תוכן וארכיונים שלא נותנים ערך לגולש

תקציב הזחילה של גוגל הוא משאב יקר והוא משקף את המאמץ והמשאבים שגוגל משקיע כשהוא זוחל דרך הדפים השונים באתר וקורא את התוכן שנמצא בהם. בזבוז תקציב זחילה (סריקת עמודים שאין בהם צורך) ככל הנראה יוביל לענישה מצד גוגל. ולכן, לא נרצה שיופיעו בתוצאות החיפוש

  1. עמודים דפים
  2. עמודים ריקים
  3. ארכיונים שאין בהם ערך
  4. תמונות שלא אמורות להופיע בפני עצמן אלא רק כחלק מתוכן עמוד קיים.
  5. עמודי feed שנוצרים אוטומטית בחלק מהתבניות. בגרסה האחרונה של Yoast יש אפשרות לבטל בקלות עמודי feed בלי צורך לגעת בקוד.

הגדרות אינדוקס סוגי תוכן ב yoast

איך משנים?

ניגשים אל ההגדרות של yoast ועוברים על כל סוג תוכן (כולל תגיות וקטגוריות), ובוחרים האם להציג את סוג התוכן הנ”ל בתוצאות החיפוש. שימו לב שגם אם תגדירו הגדרה כלשהי באופן גורף, תוכלו לשנות באופן ספציפי בכל item (עמוד, פוסט, קטגוריה, תגית) בעריכה שלו.

אחת התופעות שמאפיינות את התוספים, היא שברגע במוסיפים לאתר רכיב נוסף, נוספים יחד איתו כל מיני דפים מוזרים לאינדוקס שממש לא אמורים להופיע בפני עצמם (דפי טמפלייטים, ארכיוני שדות) ולכן כדאי להיות על כך במעקב.

ודאו שיש לכל עמוד meta title ו meta description

בתמונה שצירפנו למעלה, תוכלו לראות שניתן להגדיר לכל סוג תוכן תבנית מיוחדת של טייטל ודסקריפשן, עם אפשרות להשתמש בשדות דינמיים כמו שם העמוד, שם האתר וכולי. זה נותן מענה מעולה לאתרים גדולים שכוללים עמודים רבים. יחד עם זאת, תוכלו להגדיר טייטל ודסקריפשן גם באופן ידני בכל דף.

היכנסו לעריכת עמוד > גשו לסקשן yoast ושנו את הטייטל והדסקריפשן על פי הביטויים שתרצו לטרגט בעמוד.

טייטל ודסקריפשן לעמוד

הגדירו תגית Alt לתמונות

לכל תמונה ניתן להגדיר בקלות ובמהירות כותרת וגם טקסט אלטרנטיבי. הטקסט האלטרנטיבי חיוני לצורך הנגשת האתר, והוא מופיע במקום התמונה במצב שהיא איננה נטענת או שהגולש הפעיל את סרגל הנגישות. גוגל מייחסת חשיבות לנושא הנגשת אתרים ולכן לא תרצו לפספס את הפרמטר הזה.

הגישו את מפות האתר ל search console

אחד הדברים היפים בתוסף ה yoast הוא היכולת לצפות במפת האתר ולהכיר את הכתובת שלה מקרוב. הם מסבירים על כך בהרחבה כאן אבל בגדול כדאי לדעת:

  1. ניתן לגשת אל מפת האתר דרך ההגדרות של yoast
  2. כל עמוד או סוג תוכן שיוסר מאינדוקס יוסר אוטומטית ממפת האתר (שזה הגיוני ונכון)
  3. את מפות האתר יש להנגיש לגוגל במסך הזה (מצורף צילום) וכך גם ניתן לנטר שגיאות שיש בה אם יש כאלו.

מפות אתר ב search console

הקפידו על כתיבת תוכן איכותי, מקורי ובעל ערך

מאז כניסתו של Chat GPT, כל בעל אתר יכול לנכס לעצמו את תפקיד “כותב התוכן” ולייצר בהינף קליק תכנים “איכותיים” ו”טובים” לאתר שלו. זכרו את כללי האצבע הבאים:

  1. מה שכל אחד יכול לעשות בקלות – ירד בדירוגים בקלות. ברגע שגוגל יבינו שהתוכן בעמוד איננו פרמטר מספיק משמעותי לאיכות ולאמינות האתר, הוא יפחית מחשיבותו של איכות התוכן בדירוג העמודים.
  2. לייצר אינסוף תכנים דומים או כפולים לא בהכרח ישרת אתכם – שלושה מאמרים על אותו נושא לא תורמים לקידום האתר אלא גורעים ממנו. הסיבה היא שהם יוצרים קניבליזציה, וכך גוגל מתקשה להבין איזה עמוד עליו לחזק. נסו לפקס כל מספר ביטויים על עמוד אחד ולא להתפזר.
  3. תכנים שחוזרים על עצמם בין אתרים שונים או בעמודים שונים בתוך האתר – לא טובים. גם אם יש לכם שני עמודים עם תכנים קרובים או דומים, הקפידו לגוון בכתיבה או להשתמש בכלים כמו תגית canonical שמתאימים בדיוק למצבים האלו.

ודאו שיש לכל עמוד כותרת H1 אחת בלבד, ושהיא מוצגת לגולש

כותרת, ממש כמו בעבודה בהיסטוריה, עוזרת לגוגל להבין את מבנה וחלוקת התוכן בעמוד. חשוב לוודא שלכל עמוד יש טקסט קצר המוגדר H1, ושמעליו אין כותרות אחרות

דוגמה למצב תקין ומצב לא תקין:

היררכיית כותרות

המצב התקין בצד ימין מוגדר טוב: ישנה כותרת H1 אחת, מתחתיה כותרות ברמה 2 ובחלק מהן הרחבה ברמה 3.

בצד שמאל נראה כותרות H3 מבלי שיש מעליהן כותרות ברמה 2, וחסרה כותרת H1. אם העמוד הזה אמור לטרגט ביטוי חשוב – כדאי שהוא יופיע בכותרת H1.

גם כותרות כפולות, נסתרות, תגיות כותרת ריקות ומניפולציות מהסוג הזה – לא כלכך טובות ל SEO 🙂

שלבו קישורים חיצוניים מאתרים אחרים לאתר שלכם

זה אמנם לא נכון רק לאתרי וורדפרס, אבל זה מרכיב שאסור להתעלם ממנו. קישור חיצוני הוא סוג של עדות לגוגל שהאתר שלכם אמין ונותן ערך לגולשים. קישור חיצוני יכול להיות לעמוד מאמר, לעמוד הבית, לעמוד שירות, קטגוריה או עמוד מוצר. ככל שהאתר המקשר יהיה אמין וסמכותי יותר, כך איכות הקישור והאפקטיביות שלו תעלה. נסו ליצור תמהיל אנקורים מגוון ולא לנקוט בשיטות שעבדו ב 2016 כמו אנקורים עם הביטוי המדוייק בלבד.

נושא הקישורים החיצוניים עוד לא יושב אצלכם? כתבנו על כך מאמר שלם, קראו אותו >

שלבו קישורים פנימיים בין העמודים באתר שלכם

הדרך של גוגל להכיר עמוד מסויים באתר שלכם, היא לא רק דרך מפות האתר. ודאו שלכל עמוד רלוונטי יש קישוריות באתר. ככל שהקישור מגיע מהיררכיה גבוהה יותר (מהתפריטים שרצים על כל האתר, מעמוד הבית, מעמוד שמקושר מעמוד הבית, מעמוד שמקבל הרבה תנועה אורגנית) כך הוא חשוב יותר ומעביר יותר כוח אל העמוד המקושר. ודאו שאין לכם “עמודים יתומים” (ניתן לעשות זאת באמצעות כלים כמו hrefs או screamming frog) ושלבו עוד קישורים בשגרת העבודה על האתר.

הקפידו על חווית משתמש טובה

כמו בכל שאר הפלטפורמות, גם באתרי וורדפרס צריך לקחת בחשבון את חוויית המשתמש. מה שנכון למשתמש – נכון ברוב המקרים גם לSEO. ככל שהעמוד יהיה יותר נוח וידידותי לגולש, ככל שיהיה נוח לנווט בו והחלקים החשובים בו יהיו above the fold כך זמן השהיה בו יעלה ויחד איתו הציון שגוגל יעניק לעמוד.

לא לשכוח להקפיד על מהירות טעינת העמוד

כתבנו על כך בהרחבה במאמר ייעודי, אבל חשוב לדעת את הפרמטרים המשמעותיים ביותר שמשפיעים על זמני הטעינה:

  1. ביצועי שרת האחסון
  2. הגדרות cache (גם לכך יש תוספים מעולים שזמינים בוורדפרס כמו wp rocket)
  3. משקל התמונות ואופן הטעינה שלהן (ישנם תוספים מעולים שמכווצים תמונות, מעבירים אותן לפורמט עדכני, טוענים אותם בהדרגה על פי הכללים ובקיצור – סוגרים את הפינה). ההמלצות שלנו: smash או imagify
  4. סקריפטים או משאבים שמעכבים את טעינת רכיב ה lcp בעמוד

נתחו כל עמוד חשוב באמצעות ה page speed insight וודאו שאתם בצבע ירוק 🙂

לסיכום

וורדפרס היא פלטפורמת האתרים האידאלית (אבל באמת) לקידום SEO. ריגו מרקטינג היא בין החברות הגדולות ביותר בשוק המציעות קידום אורגני לאתרי וורדפרס ואנחנו כאן כדי לנצח! מה שמיוחד אצלנו הוא אופן ניהול הלקוח: הפרויקטור שנמצא בקשר עם הלקוח, עולה איתו לפגישות וזמין עבורו – הוא גם מי שמבצע את השינויים בפאנל הניהול באתר, מאתר את השגיאות ונותן את ההמלצות המקצועיות. כולנו בריגו שוחים ומדברים וורדפרס, מכירים את כל הבילדרים והתוספים הפופולריים (וגם את הסודיים ביותר…), עובדים יחד עם מתכנתי וורדפרס ומובילים את אתרי הוורדפרס במעלה תוצאות החיפוש.

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *