שאלת המיליון: איך עושים קידום אתרים?

שאלת המיליון איך עושים קידום אתרים

מדובר כנראה בשאלה הכי מורכבת בעידן השיווק הדיגיטלי ואין ספק שדרוש הרבה יותר ממאמר אחד כדי לענות עליה לעומק. ובכל זאת, כדי לתת לכם “טעימה” מהפרקטיקות והפעולות הכי קדושות בספר, כיווצנו הכל למאמר פשוט וקל, שיראה לכם כיצד לבצע את הקידום בשלבים.

אבל רגע לפני שנצלול פנימה ונפרק את מלאכת הקידום לגורמים, הנה כמה כללי ברזל שחשוב מאוד שתכירו:

לגוגל ולאתר שלכם אין בהכרח את אותן המטרות

אתם מעוניינים להביא תנועה איכותית לאתר שלכם, להקים מאגר לידים, ליצור המרות, רכישות ורשימות תפוצה, או בקיצור – לייצר כל פעולה שתבטיח לכם תגמול מסוים. אבל לגוגל יש מטרה אחרת לחלוטין והיא לענות על צרכי הגולש ששאל אותו שאלה. הוא ינסה למצוא את התוכן הטוב ביותר לגולש היקר שלו ואלה לאו דווקא אתם. זוהי בדיוק הסיבה שכל קידום אתרים טוב מוכוון כבר מהבסיס שלו להתאים כמה שרק אפשר לדרישות הדינמיות הרבות של גוגל.

דף ראשון הוא לא מטרה

זה נכון שיש לו חשיבות אדירה ואין טפיחה מדהימה יותר לאגו מלראות את האתר שלכם מתנוסס ראשון בחיפושים, אבל לא מדובר פה במעמד נושא פרסים. גולשים יכולים לחפש אתכם באינספור ביטויים אפשריים ולעתים קרובות הם ימצאו אתכם דווקא דרך ביטויים שלא התמקדתם בהם באופן מיוחד כדי לטפס למעלה. אלה ביטויים ששווה מאוד לגלות אותם ולהשקיע בהם כדי להמשיך לייצר התקדמות ו”עוגנים” שיגרמו לגוגל להמשיך לאהוב אתכם. ככל שתמשיכו להיאחז נואשות בביטויי מפתח מאוד תחרותיים, אמנם תגיעו לפסגה אך תאלצו להילחם המון כדי לשמור עליה, מה שיצריך מכם הרבה יותר מאמצים ומשאבים. וגם בסופו של דבר עשוי להפיל אתכם, משום שאתם מתמקדים רק במה ש”עבד” ולא בפוטנציאל הגלישה הנוסף שהזנחתם.

קידום אתרים לא מתאים לכל אחד

בעולם של מידע כולנו יכולים לספוג כל תוכן שנרצה בלחיצת כפתור וללמוד מאפס איך לבצע ה-כ-ל בעצמנו. וזה נפלא! בעזרת הידע ברשת, ניתן לפתוח כבר מחר בבוקר פנצ’רייה או מאפייה ולהרוויח יופי. האם זה אומר שתאהבו לעשות את זה מבחינה מקצועית? ובכן, לא בטוח… שבו, תקראו, תתעדכנו ותלמדו כל מה שצריך על קידום אתרים כדי לשלוט בתחום הזה ולהכיר אותו לעומק. אבל כל עוד אין לכם פאשן לתחום, תאלצו לבצע בסופו של דבר טקס סיזיפי, מתסכל וגזלני של עיקר זמנכם במשהו שלא בהכרח ייחלתם להתעורר אליו בבוקר. ואם זה המצב, בהחלט עדיף להעניק את הג’וב למקדם מקצועי שיניב לכם ערך הרבה יותר גבוה וישאיר אתכם בראש שקט.

קידום אתרים מבוסס על ניסוי וטעייה

זה נכון שקיימות אלפי שיטות קידום וכל מקדם אתרים רוכש עם הזמן שיטות ותובנות משלו. אבל למעשה, כל אתר שונה במאפיינים, בקהל, במטרות ובדרך שגוגל בוחן אותו ולכן אין דפוסי פעולה חוזרים. כל אתר יצטרך להתקדם בדרך שונה מאחרים. וזה קורה לאט ובתהליך. פגשנו לא מעט בעלי אתרים שאפתניים שגמעו ידע עצום בקידום ואיבדו סבלנות תוך חודש בגלל קמפיין שנכשל. הבינו שהמפתח להצלחת האתר הוא ערימות של טעויות, של התנסות, של למידה וחשיבה מחדש על תהליכים, מהלכים ואסטרטגיות. אימפריות לא בונים ביום אחד, אתם יודעים.

ועכשיו, אחרי שניפצנו כמה מיתוסים, אשליות ולבבות בנוגע לעולם הקידום, אפשר להתחיל.

אז מהו קידום אתרים על קצה המזלג? זו הדרך לשכנע את גוגל, הביג קאהונה העולמי של מנועי החיפוש שהאתר שלכם טוב ורלוונטי לגולשים. וזה קורה הן מבחינת חוויית השימוש באתר (אופטימיזציה) והן מבחינת ההתאמה של האתר לשאילתות הגולשים בגוגל (קידום אורגני וקידום ממומן). כשגוגל משתכנע על פי כמה שיותר פרמטרים בתוך שני התחומים הללו לגבי טיב האתר שלכם, המהימנות שלו והתאמתו לגולשים – חצוצרות! – הוא שמח מאוד להעניק לכם דירוג גבוה יותר, על מנת שתיחשפו לכמות גבוהה יותר של גולשים בכל פעם שהם מחפשים את השירות או המוצר שיש לכם להציע.

שאלת המיליון- איך עושים קידום אתרים

כיצד מתבצע קידום אתרים ב-4 שלבים?

השלב הראשון – מחקר מילים

נקדים ונציין שאפשר להתווכח אם מדובר בשלב ראשון או שני בתהליך הקידום, אבל האמונה שלנו היא שבזכות מחקר המילים אפשר ללמוד יותר כיצד ליישם את השלב הבא במקום ההיפך, שכנראה יבלבל מאוד מקדמים מתחילים בעיקר.

אז מהו מחקר מילים? זוהי רשימה אקסלית ענקית שאמורה לכלול את כל הביטויים והמילים הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם, שסביר שהגולשים יקלידו כדי לחפש אתכם. מתוך רשימה זו תצטרכו לדלות את הביטויים הרלוונטיים ביותר כדי להתחיל לעבוד: אלו שאתם יודעים שהגולשים כותבים כדי לחפש את המוצר או השירות שלכם (למשל: מעבדת טלפונים בתל אביב) וגם אלו שמשקפים את מכלול הדברים שאתם יודעים לספק (למשל: תיקון מסך לאייפון בזול).

המילים והביטויים הללו אמורים להימצא בתוך האתר שלכם בשתי דרכים:

בצורה מבנית (על ידי הקמת דפי נחיתה, עמודי קטגוריות ותתי קטגוריות, מוצרי אי קומרס, פוסטים בבלוג וכו’).

בצורה אורגנית (על ידי שילוב מילים וביטויים רלוונטיים בתוך תכני האתר בצורה טבעית וחלקה).

צורה שלישית לקידום היא להעניק בוסטים מתאימים למילות מפתח נבחרות על ידי קידום ממומן.

השלב השני – ביצוע אופטימיזציה

כאן תצטרכו לוודא שכל הדרישות של גוגל מהאתר שלכם אכן מתקיימות: קיים מידע מהימן ורחב באתר שלכם, הוויזואליה והגרפיקה איכותיות, הפלטפורמה נוסעת בקצב טוב (זמן טעינה קצר), האתר עומד בתקנות הנגישות, קיימים תיאורי מטא ואלטים (תיאורי תמונות), קיימת היררכיית דפים תקינה (מיפוי אתר) וגם דפים שגוגל ממש אוהב כמו מפה, צור קשר, גלריה, אודות וכד’. עשו כל מה שאפשר על מנת לאותת לזחלנים של גוגל שמדובר באתר רלוונטי לגולשים. אתר טוב שמציג מידע רב ובעל ערך לגולשים הוא אתר שמסוגל להתקדם בצורה יפה ולהוביל עם הזמן.

השלב השלישי – בניית מערך קישורים

שום אתר לא יכול לבסס התקדמות יעילה מבלי לדאוג לקישורים פנימיים (בין דפי האתר) וקישורים חיצוניים (בין אתרים באותו תחום). נושא הקישורים באתר דומה מאוד לבניית קשרים חברתיים בעולם האמיתי: אנשים מקושרים נהנים מפופולריות ואהדה, זוכים להטבות, לתהילה, לגישה למקומות נחשבים ולמקום טוב יותר תחת השמש. וכך בדיוק גם האתר שלכם – ככל שתקפידו לצייד אותו בקישורים התומכים זה בזה ושומרים על הקשר ורלוונטיות, כך הפופולריות שלו תגבר ותנועת הגולשים שלו תהפוך לרחבה הרבה יותר.

השלב הרביעי – שיווק האתר ברשת

הגענו ל”מאני טיים”, השלב שאליו הכל מתנקז. השיווק של האתר שלכם צריך להתבצע באמצעות כלי גוגל רלוונטיים ומערכת הקמפיינים (PPC), רימרקטינג, מודעות ממומנות וכמובן חשיפה נוספת לאתר דרך רשתות חברתיות מובילות, שבהן נמצא קהל נוסף ורחב שצריך להגיע אליו. כשכל שלושת השלבים הקודמים יושמו בהצלחה, תוכלו להתחיל לתכנן אסטרטגיה שיווקית שתגדיר איך בדיוק האתר “נמכר” לגולשים, כיצד הוא מפתה אותם פנימה ומהם הצעדים הנוספים שעליו לבצע כדי להגשים את כל המטרות הכלכליות שלו.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מאמרים נוספים שאולי יכולים לעניין אותך

מאמרים נוספים
שאולי יכולים לעניין אותך

השארו מעודכנים!

הרשמו לניוזלטר שלנו ותהיו בעניינים

רוצה להגיע למקום ראשון בגוגל?

השאר פרטים ומייד חוזרים!

רוצה להגיע למקום ראשון בגוגל?

השאר פרטים ומייד חוזרים!