Rego
קניית קישורים
דף הבית » קידום אתר אישופ E-shop

קידום אתר אישופ E-shop

SEO כללי
תוכן עניינים
  1. נעים מאוד לפלטפורמת Eshop
  2. איך זה נראה מאחורי הקלעים?
  3. איפה הקשיים בקידום האתר?
  4. ועכשיו גם לדברים הטובים:
  5. אז איך אנחנו ניצחנו עם פרויקט ה-EShop שלנו?

“מזל טוב! קיבלת לקוח חדש!”

כמנהלת פרויקטים אני לרוב ממש מאושרת מהבשורה הזאת, אבל ברגע שגיליתי שהפלטפורמה שבה הלקוח מוכר היא Eshop, החיוך ירד מהפנים ואותו החליף התקף חרדה קל.

אנחנו לרוב אוהבים לקדם אתרי wordpress, קוד פתוח שנותן מרחב עבודה נוח ופלאגינים מושלמים לניהול ה-SEO כמו Yoast או Rank math ויש שליטה מלאה על הקוד של האתר. אפילו בקידום אתר Shopify יש המון כלים ותוספים שעושים את החיים שלנו קלים יותר. (וזה לא אומר שאין לנו לקוחות בפלטפורמות נוספות כמו magento, קונימבו, wix ועוד)

על היתרונות בקידום אתר בקוד פתוח נדבר במאמרים אחרים כי זה לא הנושא שלנו עכשיו. כבר הבנו שהלקוח שלנו עובד עם Eshop וזה מה יש.

איך עובדת התמיכה במערכת קוד סגור?

בתוך ממשק ניהול האתר יש אפשרות להגיש כרטיסי תמיכה עבור נושאים שונים. במקביל, יש קו טלפון שנותן מענה טלפוני של נציגים גם בנושאי תמיכה טכנית. ברוב המקרים אם תחייגו אליהם, ייתנו לכם הסבר טלפוני קצר על אופן ביצוע הפעולה בעצמכם או שיבקשו מכם לפתוח כרטיס תמיכה. כרטיסי התמיכה נענים בדרך כלל תוך 72-48 שעות.

נעים מאוד לפלטפורמת Eshop

אישופ היא פלטפורמה לפיתוח אתרי סחר ועיצובם בלבד. עם אתר תדמית מעוצב, אישופ נותנים לנו קצת נתונים על הפעילות שלהם: 1,750 אתרים, 126 מיליון לידים שהגיעו לכלל הלקוחות שלהם, 13 מיליון הזמנות באתרים השונים, 35 מיליון קונים רשומים ועוד מספרים משכנעים במיוחד.

מבין לקוחותיה הבולטים שפורסמו באתר ניתן לראות את Meat point (בית הבשר דבאח), House design (מותג רהיטים ביבנה), האתר הרשמי של Arena ישראל ועוד.

השירותים הנוספים שמציעה הפלטפורמה היא קידום SEO, קידום ממומן בפייסבוק וגוגל, קידום מכירות ודיוורים ועוד.

איך זה נראה מאחורי הקלעים?

הגדרות SEO

לשונית הגדרות > SEO

eShop הגדרות SEO

אישופ - מפת אתר

אילו הגדרות SEO נוספות קיימות לפי סוג התוכן:

עמוד מוצר:
  • טייטל ודסקריפשן השונים מהתבנית הקבועה
  • מילות חיפוש
  • הפניה מכתובת ישנה
  • canonical
  • צ’בוקס להסרה מתוצאות החיפוש
עמוד קטגוריה:
  • טייטל ודסקריפשן השונים מהתבנית הקבועה
  • מילות חיפוש
  • הפניה מכתובת ישנה
  • צ’בוקס להסרה מתוצאות החיפוש
  • לא ניתן להגדיר קנוניקל שונה לקטגוריה, אלא רק באמצעות שימוש ב-E-Shop Hybrid שבתמיכה מציינים בפירוש שאינם אחראיים על כך.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

עמוד מאמר בבלוג:

כל האופציות שציינו למעלה חשובות, אבל אחד המרכיבים החשובים ביותר ל-SEO, נראות העמוד, כמעט ולא ניתנת לשליטה.

ראו לדוגמה את נראות המאמרים באתרים אלו:

פאנקו פופ

eBath

כאשר ניסינו לבקש לשנות את רוחב המסך ואת הפונט כדי שהמאמרים ייראו קצת יותר ידידותיים לגולש, זה מה שאמרו לנו בתמיכה:

מענה לכרטיס על ידי אישופ בנושא רוחב עמוד

חשוב לציין שאכן קיימת אופציה של הוספת הנעות לפעולה לרכישת מוצרים בתחתית המאמרים (יש לשייך את המוצרים באופן ידני לכל מאמר) וקיימים מספר טמפלייטים שונים לנראות המאמר.

איפה הקשיים בקידום האתר?

יש מספר פעולות שנראו לנו אלמנטריות מאוד לביצוע במסגרת קידום אורגני של האתר מהניסיון שלנו. אנחנו יודעים שאלה פעולות שיעזרו להזיז את המחט ולהביא לתוצאות אמיתיות. אלו הדברים שלא הצלחנו לעשות ב-Eshop:

הוספת FAQ

הוספת שאלות נפוצות לעמודי קטגוריות ומידע מסייעת בקידום העמוד ובתפיסת יותר שטח ב-SERP. זה מה שקרה כשניסינו לפנות לתמיכה בבקשה להוסיף את האופציה הזאת:

מענה כרטיס תמיכה בנושא FAQ של אישופ

טיפול בבעיות Page experience

חווית עמוד באתר אישופ

מאז העדכון ביוני 2021, אנחנו עוקבים ומשפרים את מדדי ה-CLS, LCP ו-FID אצל כל הלקוחות שלנו. ברוב האתרים הבעיות נפתרות בחיזוק או בהחלפת השרת, חיבור ל-CDN והגדרות נכונות עבור תמונות (משקל נכון, lazy load וכו’). באתר מבוסס אישופ, אין לנו יכולת לעשות דבר כדי לשלוט במהירות האתר ובמדדים שציינתי מעלה – וכפי שאתם יכולים לראות הם אינם תקינים באתר שבו בוצעה הבדיקה (אתר הלקוח שלנו). גם כשמריצים בדיקה ב-Page speed insight, כל הציונים אדומים ונמוכים מ-35.

למרות שהצגנו ל-Eshop את ההמלצות הנקודתיות שהסקירה של גוגל נותנת (חיבור האתר ל-cdn לדוגמה), הנציגים מהתמיכה אמרו שזה לא רלוונטי לפלטפורמה והפנו אך ורק לפתרון אחד:

שיפור מהירות באתר eshop

השירות הזה מוצג בחנות האפליקציות של אישופ ועולה 3,500 ש”ח. אז שילמנו, היינו חייבים לנסות. האם זה שינה משהו?

כן ולא:

במובייל הציון עלה מ-4 ל-19 (עדיין בסקאלה האדומה)

בדסקטופ הציון עלה מ-42 ל-64 (עברנו לכתום)

ומבחינת ה-page experience לא היה שום שינוי.

וגם הדברים הקטנים שמקשים על האתר מבחינה טכנית:

  1. הקישורים בפירורי לחם אינם מפנים ל-url הנקי אלא לכתובת הכוללת רכיב פילטור. זה לא ניתן לשינוי ויוצר אצלנו בזבוז של link juice.
  2. קישורי פילטורים אינם חסומים ב-robots.txt באופן אוטומטי – תצטרכו להגיש דרך התמיכה קובץ חדש עם התיקונים שביצעתם והם יעדכנו.
  3. רכיבים בתוצאות החיפוש כל הבאנרים, הסטריפים עמודים לא רלוונטיים עם סיומות asp ורכיבים נוספים שהם לא עמוד בפני עצמו – גם הם נסרקים ומוצגים בתוצאות החיפוש. יש להיכנס לכל אחד מהם באופן ידני ולהסיר אותם.
  4. שליטה בתגיות כותרת – כשביקשנו ששם כל מוצר בעמוד קטגוריה יוגדר כ-H2, או להוסיף עוד שדה של כותרת H2 לעמודי קטגוריה, נאמר לנו שהקוד כתוב ברמת הפלטפורמה ולכן לא ניתן ליישם את השינוי באתר ספציפי.

עם הזמן הבנו שאנחנו לא לבד, ושיש עוד מקדמי SEO שסבלו מאותה תופעה כבר ב 2019 ודאגו לשתף על כך בקבוצת הפייסבוק “הפרלמנט- קידום אתרים SEO למתקדמים”:

התכתבות בקבוצת פייסבוק על אישופ

ועכשיו גם לדברים הטובים:

אחרי שהצגנו את הבעיות והקשיים בקידום הפלטפורמה, ראוי להתייחס גם לנקודות החיוביות בפלטפורמה הזאת:

    • התממשקות – מדובר בפלטפורמה שעובדת מעולה עבור אתרי סחר גדולים והיא מתממשקת בצורה נוחה ומובנית עם זאפ, אינדקסים להשוואות מחירים, מערכות מלאי שונות וכו’.
    • סכמות בעמודי מוצר – מובנה. אם הפיצ’ר של חוות דעת קיים בעמודי המוצר ונכנסות ביקורות, הן יוצגו בתוצאות החיפוש באופן אוטומטי עם הכוכבים.⭐⭐⭐⭐⭐
    • קוד שבנוי טוב – בדיקה ב-hrefs מראה לנו שציון ה-site audit של האתר גבוה מאוד. זה מוזר מאוד ביחס למדדי ה-cls ו-lcp הנמוכים, ועדיין זה משהו שראוי לציון.
    • תמיכה שכלולה בתחזוקת האתר – הבעייתיות בפלטפורמה היא ידועה, ועדיין ראוי לציין את הנציגים שעושים את המאמץ להסביר מה אפשר ומה אי אפשר לעשות, ולעזור במה שהם כן יכולים.

אז איך אנחנו ניצחנו עם פרויקט ה-EShop שלנו?

אחרי שהבנו מה כן אפשר ומה אי אפשר לעשות בפלטפורמה, השקענו את המאמצים כדי לנצח במה שיש. מהם הדברים המרכזיים שעשינו?

  • אפיון והעלאת מאמרים פנימיים המטרגטים ביטויי זנב ארוך שקיבלו תנועה רבה וכללו קישורים לקטגוריות המובילות.
  • קישורים חיצוניים איכותיים במיוחד מאתרי סמכות ומאתרים שנושקים לתחום של האתר. האנקורים שבחרנו היו בתמהיל נכון בין אנקורים מדויקים ובין ביטויים עקיפים. הנה דוגמה לאיך זה נראה באחד מאתרי Eshop שאנחנו מקדמים:

פרופיל קישורים חיצוניים ב Hrefs לאתר אישופ

  • טייטלים, דסקריפשן – כמובן!
  • חסימת עמודים באמצעות קובץ רובוטס וחסימה ידנית של רכיבים בעייתיים. מדובר בעבודת נמלים שמבחינתנו שווה את זה.
  • החלפת קישורים שבורים או קישורים שמבצעים הפניית 301 ומבזבזים תקציב זחילה.
  • שיפור התוכן בכלל עמודי הקטגוריה והמוצרים.
  • פתיחת קטגוריות נוספות וניצחונות נוספות עם ביטויים חדשים שהלקוח לא היה מודע אליהם.
  • גיוס ביקורות נוספות מלקוחות מרוצים, שחיזקו את עמודי המוצר שטירגו ביטויים מעניינים.

אז אחרי ששמחנו שהלקוח הגיע, התבאסנו מהפלטפורמה שהוא בחר, השלמנו עם המצב, הבנו מהם גבולות הגזרה שלנו, ועבדנו במסגרת הכלים שעומדים לרשותנו. אנחנו שמחים להגיד שזה אפשרי! זה לא פשוט, זה דרש הרבה זמן – אבל זה אפשרי!

היום אנחנו גאים להגיד שאנחנו בין החברות המובילות בקידום אתרי Eshop, משתמשים בכל הכלים שעומדים לרשותנו ויחד איתם מביאים את הלקוח לניצחונות מהירים בטווח הקצר ולבניית סמכות ומוניטין ברשת גם בטווח הארוך. אם אתם מרגישים שאתם אבודים עם קידום אתר Eshop של העסק שלכם – אתם יותר ממוזמנים להתייעץ איתנו בנוגע לאופציות לקידום. אנחנו נשמח לעזור ולצרף אתכם למשפחה שלנו 🙂

בהצלחה בהמשך!

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

אין תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *