Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » מה זה מיתוג מעסיק ואיך תיישמו אותו באופן אידאלי בעסק שלכם?

מה זה מיתוג מעסיק ואיך תיישמו אותו באופן אידאלי בעסק שלכם?

תוכן
תוכן עניינים
  1. רגע, נתחיל בהגדרה: מה זה מיתוג מעסיק?
  2. האם מיתוג מעסיק מתאים לכל עסק?
  3. כמה זמן אורך התהליך?
  4. מיתוג מעסיק הוא תהליך שלם. כך הוא פועל
  5. בואו נדבר מעשי: איך עושים את זה?
  6. לגזור ולשמור: כמה טיפים לביצוע
  7. סיכום

שימור מועסקים קיימים וגיוס חדשים הם לא משימות קלות, במיוחד בעולם התעסוקה המאתגר והדינמי של היום. מועמדים רבים לא מתפשרים על תנאי העבודה, ומחפשים מקומות שבהם יוכלו לעבוד בסביבה חיובית ונעימה. מנגד, מועסקים קיימים לא מהססים לעזוב מקום עבודה שלא מציע להם מספיק, ובכך עסקים עלולים לאבד כוח אדם טוב וחיוני. בשנים האחרונות, המונח מיתוג מעסיק מתחיל להשתרש בעולם התעסוקה, ובעלי עסקים מתחילים להבין שבלי זה – המועסקים יעזבו, חדשים לא יגיעו ואפילו המוניטין עשוי להיפגע. מיתוג מעסיק הוא שיטה שמשרתת את כל הצדדים, שבסופו של דבר תביא להצלחת העסק שלכם, גם לטווח הרחוק. כך תבצעו את זה בצורה נכונה, ותשדרגו את העסק בעיני המועסקים והמועמדים שלכם.

רגע, נתחיל בהגדרה: מה זה מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק ((Employer Branding הוא שם כולל לתנאים, לאווירה ולתחושה שיקבל עובד במקום העבודה שלו. המטרה היא לשקף למועמדים מה זה אומר לעבוד בחברה מסוימת ומה מקבלים בתמורה מלבד המשכורת, ולהשאיר מועסקים קיימים במסגרת טובה וחיובית שמעודדת אותם לעשייה אך גם מעריכה את עבודתם הקשה. מדובר גם בפעולות עצמן שהמעסיק מבצע בשטח ושמהן העובד נהנה, וגם בשיווק של הפעולות האלו אל החוץ (למשל ברשתות חברתיות או בקמפיינים שונים), כדי ליצור אצל מועמדים רצון להגיע ולהגיש מועמדות לעבודה בחברה. בין היתר, המטרה היא גם למשוך טאלנטים – מצרך אנושי חשוב מאוד כיום, שהוא בעצם חלק בלתי נפרד מהנעת גלגלי העסק ויצירת אוטוריטה מקצועית שתוכל לעמוד בכל אתגר.

האם מיתוג מעסיק מתאים לכל עסק?

לרוב העסקים מיתוג מעסיק יוכל להתאים, אך לא לכולם. עסקים קטנים בשלב התחלתי למשל לא תמיד ימצאו טעם בכך, משום שאין להם בסיס מספיק חזק של מועסקים ותיקים ומוניטין מוכר. עסקים בינוניים וגדולים שיש להם בסיס, עם מועסקים וותיקים, משרדים מרשימים, שם מוכר בפלטפורמות הרלוונטיות (רשתות חברתיות, לינקדאין, אפילו פה לאוזן) יכולים לקבל הרבה ממיתוג מעסיק ולהשקיע בעצמם לטווח רחוק.

כמה זמן אורך התהליך?

אין פרק זמן מסוים שניתן לקבוע עבור כל עסק, וחשוב להבהיר שלא מדובר בתהליך שיש לו קו סיום. רוב הארגונים פועלים לתכנון וביצוע של מיתוג מעסיק לאורך כל זמן הפעילות שלהם, כדי להתאים את עצמם לשינויים בשוק העבודה ולהישאר עדכניים וחדשניים כל הזמן. אי אפשר להצביע על תקופת זמן מסוימת עם נקודת סיום, פשוט מפני שאין כזו. החתירה לשינויים וההתאמה אליהם היא חלק בלתי נפרד מהתהליך של מיתוג מעסיק, ותמיד יהיה מה לשפר, לעדכן ולחדש כדי להתאים את הארגון לדרישות של שוק העבודה המשתנה.

מיתוג מעסיק הוא תהליך שלם. כך הוא פועל

  • היכרות מעמיקה עם העסק: השלב הראשון בתהליך כולל היכרות עמוקה עם העסק ועם עובדיו: מטרות, שאיפות, יעדים כלכליים, ערכים מנחים, ועוד. השלב הזה צריך להיות מלווה בשיחות עם המועסקים והמנהלים, בביקור במקום, בביצוע שאלונים, בהצטרפות לישיבות ואפילו לפגישות זום.
  • גיבוש אסטרטגיה: לאחר ההיכרות עם העסק, יש לגבש תהליך עבודה שעל פיו ייבנה מיתוג המעסיק. חשוב לציין שהתהליך דינמי ועשוי להשתנות בהתאם לצרכים שלכם, ובמקרה של מיתוג מעסיק חשוב להישאר פתוחים לשינויים או להצעות לשיפור. יש לייצר תכנית סדורה ומגובשת עם יעדים ברורים שניתן למדוד.
    כדאי לציין שאין תוכנית אחת עם מספר קבוע של שלבים. כל עסק מקבל את האסטרטגיה המתאימה לו, באופן המתאים לו, על פי האופי שלו ואפילו על פי רמת הנועזות הרצויה.
  • ביצוע ויצירת תוצרים קריאטיביים: מכאן מתחיל החלק המעניין והחשוב ביותר. מבצעים בשטח את השלבים שנקבעו בשלב האסטרטגיה. מאוד חשוב לבצע באופן שוטף ולעקוב אחר ההתקדמות, וללמוד האם יש השפעה על המועסקים הקיימים ועל גיוס חדשים.

מחקר והיכרות עם העסק והאסטרטגיה שלו

בואו נדבר מעשי: איך עושים את זה?

אם יש לכם מספיק יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, ידע בריא בשיווק וכמובן חיבור לעולם הרשתות החברתיות, ייתכן שתוכלו ליצור לבד את כל הפעילויות והתנאים המפנקים למועסקים, ואפילו לשווק אותם בחוכמה. במקרים רבים, תצטרכו את עזרתו של מומחה, בית קריאייטיב של ממש שיודע איך להפתיע, לחדש ולהפוך כל עסק לנחשק, וכזה שכולם ירצו לעבוד בו.

כדי להצליח, חשוב מאוד לדעת איך עושים מיתוג מעסיק, ולכן מומלץ לפנות למומחים שיוכלו להתאים לכם את העסקה במידות העסק, בהתאמה לאופי שלו למועסקים שתרצו לגייס או לשמר.

 

לגזור ולשמור: כמה טיפים לביצוע

  • התמדה לאורך זמן: גם אם התהליך עשוי לקחת תקופת זמן לא מבוטלת, אל תתייאשו. זה ישתלם, בעיקר כשתצרו לעצמכם מוניטין חיובי ותצליחו לגרום למועסקים קיימים להתחבר אל הערכים של המותג שלכם, לעבוד בשבילו מתוך רצון ואמונה בפוטנציאל שלו, ולא רק מתוך הכרח לפרנסה.
  • לא מבטיחים בלי לקיים: כחלק ממיתוג המעסיק, הארגון יציג מצג של תנאי העסקה והטבות מסוימות שמהן המועסקים ייהנו, לצד ערכים שבהם הארגון דוגל ומעוניין להציג כלפי חוץ, ואיתם הוא מעוניין שהמועסקים והמועמדים יזדהו. בשני המקרים, עמדו מאחורי ההבטחות ויישמו אותן בפועל. הבטחות שווא, בין אם המועסקים לא ייהנו מההטבות והתנאים שהבטחתם ובין אם תפעלו בניגוד לערכים שהצגתם, עשויות לפגוע במוניטין שלכם ובאמון ביניכם לבין המועסקים.
  • יצירתיות היא שם המשחק: ככל שהפעילויות שתבטיחו וסביבת העבודה שתצרו יהיו יצירתיים וחדשניים יותר, כך יהיה לכם סיכוי להצליח. זה נכון שאפשר ליצור מיתוג מעסיק ברמה כלשהי מפעולות יחסית לא חדשניות, אבל כאשר הקריאטיביות תתפוס פיקוד – המועסקים יתחילו לזרום והקיימים ירצו להישאר.
  • חוסכים בכסף? זה לא בהכרח יחסוך לכם: אין דרך אחרת לומר זאת. מיתוג מעסיק יעלה לכם כסף. הוא יעלה כסף גם עבור העסקת המומחים שתצטרכו כדי לעשות את הדברים באופן מקצועי ויעיל לאורך זמן, והוא יעלה כסף גם ברמת הביצוע – בפעילויות שתוציאו לפועל ובשיפור סביבת העבודה של המועסקים. לפני שאתם מתחרטים על הרגע שבו התחלתם לקרוא, תזכרו שמדובר בהשקעה בהון האנושי של העסק וזה מצרך יקר שדוחף את התהליכים בחברה, מביא לביצוע פעולות, לגיוס לקוחות ושימורם וכמובן להעלאת הרווחים. ללא הון אנושי איכותי, העסק שלכם לא יוכל להצליח באמת. לכן מדובר בהשקעה שמשרתת את העסק, ותוביל אותו להצלחה. חיסכון בו משמע חיסכון בעסק ובמועסקים טובים, קיימים או עתידיים.
  • זה בדיוק הזמן לשיתופי פעולה ולתרומה לקהילה: אם אתם כבר עושים משהו למען העסק והמועסקים, זו הזדמנות מעולה לתרום לחברה או לבצע שיתופי פעולה עם ארגונים שעוסקים בתחום. יש המון דרכים לעשות את זה: זו יכולה להיות התנדבות עבור חלקים מסוימים בחברה (למשל להכשיר בני נוער בתחום מקצועי מסוים), זו יכולה להיות תרומה כספית או תרומה של אוכל או ציוד לנזקקים, ואפילו תרומה לאיכות הסביבה. זה רק חלק קטן מאוד מהדברים שאפשר לעשות כדי לתרום לחברה, וכל עסק יכול לבחור מה מתאים לו, איך הוא מעוניין לעשות זאת ואיך לשלב את התרומה לחברה בשגרת העבודה, גם אם פעם בתקופה מסוימת. זכרו כי כיום המודעות לתרומה לקהילה היא גבוהה, בייחוד בישראל. תרומה כזו כחלק מהשגרה גם תעניק לאחר, וגם תחזק את המוניטין והערך שלכם בפני המועסקים והמועמדים לעבודה.

סיכום

השקעה בעסק היא לא רק מציאת משקיעים, פיתוח, גיוס לקוחות ואפילו הנפקה. ההשקעה בעסק עצמו ובעובדיו הוא חלק לא פחות חשוב מתהליך הצמיחה של העסק ויוביל לכל מה שאמרנו במשפט הקודם. ההון האנושי יוביל את העסק קדימה אם ישקיעו בו, יפתחו אותו ויגרמו לו לאהוב את מקום העבודה שלו, ואפילו להנות מהדרך. מיתוג מעסיק נועד בדיוק בשביל זה, ולכן אנו ממליצים לעשות את זה למען העסק שלכם, המועסקים שלכם וכמובן למען מועמדים שתרצו לגייס בעתיד. אל תהססו לפנות למומחים כדי שיעזרו לכם לעשות את זה נכון, ותוכלו להזניק את העסק שלכם קדימה ולהפוך אותו לאטרקטיבי במיוחד.

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

התגובות שלכם

  • אסף בנימיני
    17.05.2022

    אל: "rego.co.il". הנדון: קישורים לאתר. א.ג.נ. ברשותי האתר https://disability5.com/ שנבנה במערכת של wordpress.org-ומאוחסן בשרתים של siteground.com. אני מחפש אתרים ברשת האינטרנט, מהם ניתן להעתיק קישורים לאתר שלי שעוסק בתחום של אנשים עם מוגבלויות-וזאת כמובן באופן חוקי, ללא הפרה של זכויות יוצרים, ללא תשלום ושגם יעזור לקידום האתר שלי במנועי החיפוש השונים. אני מעוניין במידע אודות אתרים כאלו-שכולל את שמותיהם ודרכי יצירת קשר עימם. בברכה, אסף בנימיני, רחוב קוסטה ריקה 115, כניסה א'-דירה 4, קרית מנחם, ירושלים, מיקוד: 9662592. מספרי טלפון: בבית-02-6427757. נייד-058-6784040. פקס-077-2700076. נ.ב. 1)מספר הזהות שלי: 029547403. 2)כתובות האי.מייל שלי: 029547403@walla.co.il ו-: asb783a@gmail.com ו-: assaf197254@yahoo.co.il ו-: a32assaf@outlook.com ו-: ass.benyamini@yandex.com ו-: assaf002@mail2world.com ו-: assaffff@protonmail.com ו-: benyamini@vk.com ו-: assafbenyamini@163.com

    תגובה
  • אבירם
    17.02.2022

    מאמר מקצועי ביותר!

    תגובה
  • אורי ששון
    15.02.2022

    מאמר מצויין. קמפיין לידים הופך לתחום מורכב מאוד, במיוחד לאור העובדה שפייסבוק מזיזה את הגבינה בכל היבטי הטירגוט ומורידה קטגוריות מטירגוט. החזר השקעה משתנה מתחום לתחום. ליד סגירה בתחום הנדלן יכול לאפשר את המשך הפעילות לכל החודש. גם אם היו 500 לידים שלא נסגרו. לעומת זאת, תכשיטן שסגר עסקה על טבעת יהלום ב-3000 שקלים ובדרך קיבל 500 פניות ב-50 שקלים לפניה ואף פניה לא הניבה מכירה, לא יכול להמשיך לפרסם. אין נוסחאות קסם בעניין הזה. רק להשתפר ולהציע ללקוח הצעות בעלות ערך מוסף. לדעתי, זה מחזיר את הכדור למגרש התוכן והקריאטיב. אם המשפך השיווקי מכיל תוכן עשיר בערך רלוונטי ללקוח, יש סיכוי טוב יותר לסגירת עסקה. אני קורא אתכם בקביעות ואתם בהחלט גוף מקצועי שתורם רבות בידע שלו לענף השיווק הדיגיטלי.

    תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.