Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » איך קוראים נתונים בגוגל אנליטיקס?

איך קוראים נתונים בגוגל אנליטיקס?

SEO כללי מדריך קידום אתרים אורגני בגוגל
תוכן עניינים
  1. חלק ראשון: מה קיים בתוך האנליטיקס?
  2. חלק שני: קריאת דוחות בגוגל אנליטיקס
  3. לסיכום –

גוגל אנליטיקס היא המערכת הגדולה והפופולרית בעולם לאיסוף וניתוח נתוני גלישה. רוב האתרים משתמשים בה ומגמות השימוש שלה בקרב אתרים ישראליים מגיעות כמעט ל-100%. גוגל אנליטיקס היא המוח הקודח מאחורי האתר שלכם וככל שתזינו אותה בנתונים ובידע רבים יותר, תוכלו לצפות בכל מה שבאמת קורה בתוך האתר ולהסיק מכך מסקנות חשובות להמשך הדרך.

חלק ראשון: מה קיים בתוך האנליטיקס?

המערכת כוללת צפייה בנתוני הגלישה, הגדרת יעדים והמרות, פעילות עם ה-Tag manager, דו"חות חשובים בנוגע לתנועה ופעילות משתמשים, פילוח ועוד.

בשלב הראשון יש לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס, הכולל שלוש רמות היררכיה שחשוב להכיר:

חשבון (account) – כל בעל כתובת ג’ימייל יכול להיות הבעלים של חשבון בגוגל אנליטיקס, כאשר לכל חשבון יכולים להיות נכס אחד או יותר, ומשתמש אחד או מספר משתמשים.

נכס (property) –  האתר הספציפי שמעוניינים לבצע לגביו איסוף וניתוח נתונים. גוגל אנליטיקס מעניק לכל נכס קוד מזהה שאותו צריך להטמיע בתוך האתר (קוד אנליטיקס). לכל נכס יכולות להתקיים מספר תצוגות.

תצוגה (view) – הגישה לכלי הניתוח והדוחות בעבור הנכסים השונים, כאשר לכל נכס קיימות מספר תצוגות המגישות נתונים בדרך איסוף אחרת. לדוגמה, תצוגה שאוספת נתונים מגלישה בשעות היום ותצוגה שאוספת נתונים מגלישה בשעות הלילה, תצוגה שכוללת אקסקלוד (סינון) של משתמשים שהם עובדי החברה ועוד.

כמו כן, קיימת חלוקה בין משתמש באנליטיקס (user) לבין מורשה (permission). משתמש מייצג חשבון ג’ימייל הרשאי לבצע פעולות מסוימות בתוך החשבון. המורשה (או ההרשאה) היא כל הפעולות האפשריות לביצוע. ניתן לסייג את ההרשאה לרמת החשבון, הנכס או התצוגה על פי הצורך. קיימות ארבע רמות הרשאה: קריאה וניתוח המאפשרת לצפות בנתונים בלבד, שיתוף המאפשרת לפתוח נכסים חדשים ולשתף אותם עם אחרים, עריכה ברמת חשבון בלבד המספקת אפשרות לבצע שינויים באותו חשבון ובדוחות שלו, ניהול משתמשים שמאפשר להוסיף או להסיר משתמשים מאותו חשבון.

על פי חוקי ההיררכיה של גוגל אנליטיקס, רמת ההרשאה “עריכה” תאפשר למשתמש באופן אוטומטי לבצע גם שיתוף וגם קריאה וניתוח. רמת ההרשאה “שיתוף” תאפשר לו גם קריאה וניתוח, אך ללא עריכה. רמת הקריאה והניתוח לא תוכל לבצע שיתוף ועריכה (הרמה הכי נמוכה בהיררכיה).

Tracking code – קוד המעקב יצטרך להיות מוטמע במקום ספציפי בתוך האתר, כדי שיופיע בכל דפי האתר הקיימים. קוד זה צופה בכל משתמש שמגיע לאחד הדפים ואוסף לגביו מידע. נוכל לדעת כמה משתמשים ביקרו בעמוד מסוים, כמה מהם רכשו מוצרים, מאיזה דפדפן הגיעו, מאיזה מכשיר, מאיזו מדינה, מאיזו עיר ואפילו דרך איזה ערוץ שיווקי הופנו לאתר (פייסבוק, מודעה ממומנת בגוגל וכד’).

Sessios – המערכת מודדת את משך זמן הביקור באתר. בכל כניסה, קוד המעקב פותח סשן המייצג ביקור ונמשך עד 30 דקות. אם במשך 30 הדקות הגולש לא ביצע כל פעילות, לא עבר דפים או הקליק על דבר מה, הסשן ייסגר. אם בהמשך ישוב הגולש לאתר, ייפתח סשן חדש. הסשן מודד כל אינטראקציה שהתקיימה בין הגולש לאתר: במה הוא צפה, על מה הקליק, אילו טפסים מילא, באילו סרטונים צפה ועוד.

Client ID – כל משתמש שנכנס בפעם הראשונה לאתר, יגרום לגוגל אנליטיקס לשתול אצלו קוקי (Cookie) בדפדפן, המגדיר לו “זיהוי לקוח” ייחודי רק לו וכולל אינפורמציה בנוגע למועד הביקור באתר. באופן הזה גוגל אנליטיקס יוכל לזהות את המשתמש כשיחזור בעתיד לאתר ולסמן אותו כגולש חוזר (ובכך להבדיל אותו מגולשים חדשים לגמרי).

Hit – זוהי אינטראקציה מתועדת עם האתר, המועברת ממנו לאנליטיקס.

Event – זוהי אינטראקציה (Hit) המעבירה לאנליטיקס מידע הקיים באתר. כך לדוגמה, אם גולש מסוים רכש מוצר והגיע לדף “המשלוח בדרך אליך”, יישלח היט עם שם המוצר שנרכש, הקוד והמחיר.

Conversion – זוהי אינטראקציה עסקית באתר (המרות), המעבירה נתונים לגבי השלמת רכישה של סל קניות, מילוי טופס צור קשר, הרשמה לדיוור וכד’.

Conversion Rate – שיעור ההמרות ליעד מציג את אחוז הביקורים שבהם הושג היעד שהוגדר מתוך כל הביקורים באתר.

Bounce – הבאונס הוא זיהוי של סיום הביקור באתר, כאשר הוא מסתיים בדף הכניסה מבלי שתועד היט נוסף.

Bounce Rate – זהו אחוז הביקורים שהסתיימו בדף הכניסה ללא היט, מתוך כלל הביקורים באתר.

Conversion Funnel – משפך המרות הוא כל המסע של המשתמש באתר מהרגע שנוצרה האינטראקציה הראשונה ועד השלמת היעד שהוגדר.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף?

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים ולא חופרים 🙂

חלק שני: קריאת דוחות בגוגל אנליטיקס

קהלים (Audience) – בקבוצה זו נמצאים מספר דוחות המציגים אינפורמציה בנוגע להתנהגות הגולשים באתר:

  • דוח דמוגרפי המחלק את הגולשים על פי גילים ומגדרים
  • דוח גאוגרפי המחלק את הגולשים לערים, אזורים ומדינות
  • דוח התנהגות המשווה בין גולשים, בעיקר בין חדשים לחוזרים
  • דוח טכנולוגי המציג את המכשירים שמהם התבצעה גלישה וכן את סוג מערכת ההפעלה והדפדפן

צירוף משתמשים (Acquisition) – בקבוצה זו ניתן לצפות בפעילות הגולשים באתר על פי מקור התנועה שממנו הם הגיעו:

דוח ערוצים המאפיין את הגולש על פי אחד מהערוצים הבאים: Organic Search (תנועה בעקבות הקלקה על תוצאת חיפוש אורגנית בגוגל או במנוע חיפוש אחר), Direct (תנועה מהקלדה ישירה של כתובת האתר בדפדפן או תנועה שהגיעה ממקור לא ידוע, בדרך כלל צ’אט או אפליקציה הפותחים לינקים בדפדפנים חיצוניים), Referral (הגעה בעקבות קישור מאתר אחר), Social (הגעה מרשת חברתית כלשהי), Display (תנועה מפרסומת באנרים בגוגל), Paid Search (תנועה מקמפיין ממומן), Affiliates (תנועה מקמפיין ברשת שיווק שותפים), Email (הגעה מהמייל) ו-Other (כל תנועה מסוג אחר).

התנהגות גולשים (Behavior) – בקבוצה זו הדוחות הם ויזואליים ומוצגים בתרשים. כאן ניתן לצפות ברצף של אינטראקציות עם האתר ולהסיק מממנו נתונים חשובים, למשל באילו דפים קיימת נטישה גבוהה של האתר, מי מהדפים מכיל את כמות האינטראקציות הגבוהה ביותר עוד. הדוחות הקיימים הם:

All pages המציג את כל הדפים שנצפו באתר ומשווה מי מביניהם נצפה יותר ומי פחות, מיהו הדף האחרון שנצפה וכו’.

מהירות האתר הכולל מדידה של טעינת דפי האתר ומדרג כל דף, פלוס המלצות לשיפור מהירות הטעינה.

דוח חיפוש באתר המציג את כל החיפושים שהתבצעו בו.

דוח אירועים (Events) המציג את כל האיוונטים הקיימים באתר.

המרות (Conversions) – בקבוצה זו הדוחות מוצגים לפי היעדים ומשפכי ההמרה שהוגדרו. במסגרת תתי הדוחות לקבוצה זו אפשר למצוא דוח ייעודי להצגת נתוני משפך, דוח המרות מסייע (Assisted Conversions) המציג נתונים שעזרו להשגת היעד, דוח נתיב המרות המציג את המסע של הגולש באתר מאיתור מקור התנועה שממנו הגיע ועד שהשלים את היעד ודוח השוואת מודלים (Attribution Models) המדרג את איכות ההמרה ומשווה בין מקורות תנועה והיכולת שלהם לגרום למשתמש להשלים את ההמרה.

זמן אמת (Real Time) – בקבוצה זו ניתן לעקוב אחרי מה שקורה באתר בלייב, בזמן אמת. אפשר להגדיר את הצגת הנתונים על פי פילוח גאוגרפי, מקור תנועה, הדף שבו צופים ממש עכשיו וכד’.

דוחות מותאמים (Customization) – בקבוצה זו ניתן לבנות דוחות מותאמים אישית. יש לבחור באפשרות מתוך התפריט ולתת שם לדוח, להוסיף לו מדדים רלוונטיים וממדים. יש לשמור את הבנייה בסיום.

לסיכום –

גוגל אנליטיקס הופך אתכם למשווקים ומקדמים חכמים יותר, בזכות מעקב המניב לכם אינפורמציה קריטית להמשך הדרך. אפשר לשפר באמצעותו את האתר, התכנים, המכירות וכמובן את התדמית של המותג המוצר שלכם, לאור תובנות חדשות על הרגלי הגלישה והצרכים של כל אחד מהגולשים.

גל רביבו

בן 32, סמנכ"ל חברת ריגו ומנהל הכספים. בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים. נשוי לאלמוג ואב לדניאל ולנועם. במהלך שירותו הצבאי היה מ"כ טירונים, ולאחר מכן הקים את מסעדת "וופל פקטורי" הממוקמת בירושלים. זכה באליפות ירושלים סיטי בכדורסל בצעירותו, וכיום מחזיק בשיא גינס בקליעת ניירות מגולגלים לסל.

התגובות שלכם

  • אסף בנימיני
    17.05.2022

    אל: "rego.co.il". הנדון: קישורים לאתר. א.ג.נ. ברשותי האתר https://disability5.com/ שנבנה במערכת של wordpress.org-ומאוחסן בשרתים של siteground.com. אני מחפש אתרים ברשת האינטרנט, מהם ניתן להעתיק קישורים לאתר שלי שעוסק בתחום של אנשים עם מוגבלויות-וזאת כמובן באופן חוקי, ללא הפרה של זכויות יוצרים, ללא תשלום ושגם יעזור לקידום האתר שלי במנועי החיפוש השונים. אני מעוניין במידע אודות אתרים כאלו-שכולל את שמותיהם ודרכי יצירת קשר עימם. בברכה, אסף בנימיני, רחוב קוסטה ריקה 115, כניסה א'-דירה 4, קרית מנחם, ירושלים, מיקוד: 9662592. מספרי טלפון: בבית-02-6427757. נייד-058-6784040. פקס-077-2700076. נ.ב. 1)מספר הזהות שלי: 029547403. 2)כתובות האי.מייל שלי: 029547403@walla.co.il ו-: asb783a@gmail.com ו-: assaf197254@yahoo.co.il ו-: a32assaf@outlook.com ו-: ass.benyamini@yandex.com ו-: assaf002@mail2world.com ו-: assaffff@protonmail.com ו-: benyamini@vk.com ו-: assafbenyamini@163.com

    תגובה
  • אבירם
    17.02.2022

    מאמר מקצועי ביותר!

    תגובה
  • אורי ששון
    15.02.2022

    מאמר מצויין. קמפיין לידים הופך לתחום מורכב מאוד, במיוחד לאור העובדה שפייסבוק מזיזה את הגבינה בכל היבטי הטירגוט ומורידה קטגוריות מטירגוט. החזר השקעה משתנה מתחום לתחום. ליד סגירה בתחום הנדלן יכול לאפשר את המשך הפעילות לכל החודש. גם אם היו 500 לידים שלא נסגרו. לעומת זאת, תכשיטן שסגר עסקה על טבעת יהלום ב-3000 שקלים ובדרך קיבל 500 פניות ב-50 שקלים לפניה ואף פניה לא הניבה מכירה, לא יכול להמשיך לפרסם. אין נוסחאות קסם בעניין הזה. רק להשתפר ולהציע ללקוח הצעות בעלות ערך מוסף. לדעתי, זה מחזיר את הכדור למגרש התוכן והקריאטיב. אם המשפך השיווקי מכיל תוכן עשיר בערך רלוונטי ללקוח, יש סיכוי טוב יותר לסגירת עסקה. אני קורא אתכם בקביעות ואתם בהחלט גוף מקצועי שתורם רבות בידע שלו לענף השיווק הדיגיטלי.

    תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.