למעלה ממיליארד משתמשים חודשיים ונתוני חשיפה אדירים למודעות, מוכיחים שהפרסום בטיקטוק עובד. אפליקציית הטיק טוק הפכה לרשת חברתית עוצמתית ובולטת כל כך, עד שעסקים מכל סוג מזהים אותה כיום כפלטפורמת שיווק משגשגת ומעוניינים להתחיל להשתמש בה כדי לייצר רווחים משמעותיים. אז איך בדיוק זה עובד וממה מתחילים? הכל ממש כאן:
מה זה טיקטוק?
ברוכים הבאים לרשת החברתית הכי חמה ברשת! כאן מייצרים סרטונים קצרים באורך של 15-60 שניות, באמצעות פיצ’רים מגוונים כמו בחירת קטעי שירים וצלילים, תוספת פילטרים, אפקטים, הקלטת תגובות והעלאת סרטונים ערוכים ישירות מהנייד.
המשתמשים יכולים להוסיף מגוון סרטונים מצחיקים, סרטוני ריקוד, להשתתף באתגרים שונים והכל תוך ששיתוף הפעולה שלהם עם העמוד או המותג נרקם בדרך טבעית וזורמת, לכאורה חברית ונטולת מאמץ.
מי קהל היעד של טיקטוק?
לפי סקרים שערכה חברת המחקר Forster, יותר ממחצית משתמשי האפליקציה בארה”ב הם בגילאי 12-17. נתונים אחרים מצביעים אפילו על טווח גילאים רחב יותר, הכולל מעורבות ושימוש חזקים כבר מגיל 10 ועד לגיל 19. כרבע ממשתמשי האפליקציה הם בגילאי 20-29, כאשר נתוני השימוש בקרב גילאי 30-50 כבר הופכים משמעותיים יותר ויותר.
לאיזה סוגי עסקים מתאים פרסום בטיקטוק? להוסיף קישור למאמר לידים לעסק
כפי שאתם מבינים, עסקים ומותגים שמכוונים לקהל צעיר יותר (בני 30 ומטה) פשוט לא יכולים לוותר על טיקטוק כפלטפורמת שיווק מרכזית. אבל גם חברות וארגונים מסוגים נוספים יכולים לפרסם כאן כדי לאסוף לידים לעסק, עוקבים ו”הייפ” ולהפוך למצליחים ביותר. זאת בתנאי שימצאו את הדרך היצירתית להגיש לקהל תוכן מעניין ולתקצב את משאבי הפרסום כך שהאפליקציה תקבל תיעדוף מסוים לטובת תוצאות מוצלחות יותר.
סוגי קמפיינים הקיימים בטיקטוק
כדי להתחיל לפרסם בטיקטוק, תצטרכו ליצור תחילה advertiser במערכת TIKTOK for buisness ולהעביר לשם את התשלום. כעת, אפשר לבחור את החשבון שאתם רוצים לקדם ולפתוח בו אחד מכמה סוגי קמפיינים:
Awareness
קמפיין העלאת מודעות למוצר או המותג שלכם, שתכליתו לחשוף אתכם לכמה שיותר אנשים ולגרום להם להתוודע אליכם.
Consideration
כאן עומדות בפניכם מספר אפשרויות לסוג המודעה הרלוונטית:
- Traffic– מודעה שתעביר את הגולשים ממנה לכתובת ספציפית, כמו למשל לינק לאתר שלכם, לכתבה בבלוג או מגזין, לסרטון המשך וכו’.
- App Install– שליחת הגולשים הישר לחנות האפליקציות, שם הם יכולים להוריד את האפליקציה שלכם וכמובן לקבל לגביה עוד מידע.
- Video Views – כאן אתם יכולים להתמקד בצפיות בסרטון שמכילה המודעה ולהגדיל את כמות הפעמים שבהם צפו בכם.
Conversions
מטרתו של קמפיין ההמרות הוא לגרות ולסקרן את הגולשים לגבי ההצעה הפרסומית שלכם ולהניע אותם לרכוש את המוצר או השירות.
נו, אז מה עכשיו?
אם כבר התנסיתם בעבר במערכות פרסום כמו של גוגל או פייסבוק, גם הפעם תקבלו אוטומציה מאוד ידידותית להתניע באמצעותה כל קמפיין.
אם כבר בחרתם את סוג הקמפיין והמודעה המתאימים, תתבקשו לתת לקמפיין שלכם שם ולהחליט האם לצייד אותו בתקציב יומי – למשל 20$ על הפרסום מידי יום או בתקציב lifetime – כלומר 20$ על הפרסום למשך כל תקופת הקמפיין.
שימו לב שהמינימום לפרסום מתחיל מ-50$ ולאחר שתגדירו את התקציב המדויק תוכלו להתחיל לטרגט את קהל המטרה שלכם לפי גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין ועוד. אפשר כמובן ליצור קהל unique או Lookalike בדומה למערכת הפרסום של גוגל.
פרסום ממומן בטיקטוק: מאיפה להתחיל?
הגדירו מטרות ויעדים
המטרה שלכם יכולה להיות X עוקבים תוך X זמן, היקף רווחים מסוים מהפרסום, השפעה ציבורית או רשתית בנושא מסוים ועוד. כעת שווה שתפרקו את המטרה הכללית ליעדים, כלומר לתחנות אמצע שמאפשרות ליישם אותה בצורה ריאלית.
לצורך ההמחשה, אם המטרה שלנו היא להרוויח 12,000 ₪ מהמוצר המפורסם תוך שנה, היעד שנציב לעצמנו יהיה להגיע למכירות של 1,000 ₪ בכל חודש.
הגדירו קהל יעד
מי צפוי לעקוב אחריכם, לרכוש מכם ולהגיב לכם יותר מכולם? מיהם אותם אנשים שחשים חיבה מוגברת לתוכן או למוצרים שתציעו להם ושיתחברו אליכם טוב יותר? מה הם אוהבים לעשות? אילו תכנים מעניינים אותם? בני כמה הם? מהיכן? מה הם מחפשים או מעדיפים?
שאלות אלה ועוד רבות אחרות יעזרו לכם לבנות את קהל היעד של המוצר או השירות ולדעת במדויק למי יפנה הפרסום שלכם מבלי שתבזבזו תקציבי עתק על גולשים שיחליקו הלאה במהירות האור.
קצר וממוקד
פעם היה סרט באורך מלא. ואז היה קליפ. ואז רק סרטונים ויראליים קצרים. ועכשיו התוכן כה מתומצת, כך שצריך להכניס אותו ל-15-20 שניות בלבד. זכרו: השנייה הראשונה של הסרטון היא מכרה הזהב מבחינתכם, משום שאם היא לא מעניינת, הגולשים פשוט יעברו הלאה.
השתמשו בסטוריטלינג
סטוריטלינג על קצה המזלג, הוא סיפור המותג: מנין בא, מה הוא רוצה לומר, מה עומד מאחוריו ומה המטרה שלו. אם יש לכם סטוריטלינג חזק שיודע “לדברר” את ההצעה שלכם – הוא בהכרח יוכל למכור אותה.
#האשטג – הקפידו על שימוש בהאשטגים
יש הרבה גולשים בטיקטוק שלא מחפשים תכנים לפי שם העמוד או המפרסם, אלא לפי ההאשטגים, בדומה לאינסטגרם. אלא שכבר הבנתם שהכל כאן תמציתי וענייני הרבה יותר ולכן לא מקובל להשתמש ביותר משלושה האשטגים מרכזיים, להבדיל מאינסטגרם שדורש 20-30 תיוגים כדי לתפוס.
הקפידו על שימוש בצבעי מותג
טיקטוק, בדומה לאינסטגרם, הוא מפלצת של וויזואליה. ככזו, עליכם לדאוג שאתם מתפרסמים בה יחד עם מיתוג מעסיק – כלומר האווירה והתחושה שנוצרת מחשיפה למסרים שלכם וההטבות המתקבלות כתוצאה מצפייה בתוכן שלכם ויישום מטרות הקמפיין.
קידום בטיקטוק: סוגי תוכן מומלצים
דרך הטיקטוק אפשר לצלם ולערוך סרטונים במגוון אפשרויות וסגנונות, כאשר הפלטפורמה בעיקרה מבוססת על מספר מרכיבי תוכן קבועים:
ליפסינק
כולנו זוכרים איך כילדים עמדנו מול המראה עם מברשת השיער וליפססנו את סלין דיון או אדי ואן היילן, כאילו אנחנו על הבמה במקומם. ובכן, התופעה הזו עברה מהמרחב הפרטי הישר לנחלת הכלל וכיום היא סוג התוכן המזוהה ביותר עם טיקטוק, בעיקר הודות לגלגול ההתחלתי שלו כאפליקציית מיוזיקלי.
הליפסינק הוא דרך נפלאה וקולעת להעביר מסרים בזמן שאתם מעלים לאנשים חיוך ואף יוצרים טרנד משלכם לצלילי שיר כלשהו, או גורמים לשיר נוסטלגי לככב במצעדי הפזמונים מחדש (וזה קורה לא מעט). אפשר גם למצוא קטעי דיבור ומונולוג שאפשר ללפסס, כך שבטוח שתמצאו רעיונות טובים להצעה שאתם מפרסמים.
סרטונים מצחיקים עם הומור
הומור סלפסטיק, סרקסטי, חיקויים, מתיחות ועוד, תופסים חלק עצום מתשומת הלב של הגולשים בטיק טוק ולכן כדאי לחשוב על דרך היתולית ומשעשעת לספר או להציג את ההצעה שלכם. אפשר לחקות את סוגי האנשים שאינם משתמשים במוצר שלכם (למשל “הלא מודע” או “זה שחושב שיודע הכל”), לספק מונולוג משעשע, להעלות סרטון שלכם מעניקים את המוצר לאנשים מסוימים בהפתעה ועוד.
סרטוני התוודויות
למרות שהכל בה מבוים, לטיק טוק יש נטייה לאותנטיות, כך שסרטונים שחושפים את פועלכם מאחורי הקלעים, את הפנים והשם שמאחורי מותגים וכן את קבלת ההחלטות או שגרת היום האישית שלכם, מקבלים חשיפה מעולה. אתם יכולים ללוות את הסרטון עם מוזיקה וכיתובים וגם להניע בהם לפעולה בהצלחה.
אתגרים
האתגרים הם חלק מהתנהגות הגולשים והקהילה של טיק טוק, כאשר המטרה היא להתחיל אתגר מסוים ולסחוף אחריכם גולשים רבים שיעלו סרטונים דומים, מבוססים על שלכם או בהשראתו. שימו לב שאם יצרתם אתגר, הוא יגובה בהאשטג מתאים כדי שיהיה אפשר לזכור אותו ולחפש בקלות.
סרטוני AR עם פילטרים ואפקטים
סרטוני מציאות רבודה מאפשרים לשתול אנימציה וגרפיקה בזמן הצילום בסמארטפון, כך שאפשר לבחור באיזה פילטר או אפקט להשתמש בתוך הטיק טוק ולצלם איתו סרטון. אתם יכולים להשתמש באפשרויות המערכת כדי לצלם את המוצר שלכם בגודל אמיתי בחלל, סרטון הדרכה לגבי השירות שלכם, אנבוקסינג למשלוח המוצר ללקוחות ועוד.
סרטוני מוזיקה
הסאונד הוא אחד האלמנטים המרכזיים של העבודה בטיק טוק, כך שהמוזיקה אמורה ללוות את הסרטון שלכם ולהפיח בו קצב, רגש או אפילו מסר (אם מדובר בשיר מוכר שיש לו משמעות סימבולית או ישירה). ולכן כל עוד לא מדובר בסרטון שבו אתם או אחרים מדברים, תצטרכו לחשוב לעומק על פס הקול שילווה את הגולשים שלכם בעת הצפייה.
ועכשיו כשאתם כבר יודעים הכל: מוכנים לצאת לדרך?
אין ספק שפלטפורמת הטיקטוק תופסת כיום חלק עצום מהפוקוס ברשת ומניעה גם מותגים וארגונים גדולים במיוחד לפרסם ולהתחבב עוד יותר על הקהל. כעסק המפרסם בטיקטוק, אתם צפויים להפיק הרבה מאוד חשיפה וייתכן שגם רווחים, שיגיעו בזכות השקעה ומחשבה רבה על האופן שבו תפנו לקהל.