Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » פלטפורמות לבניית אתרים: 9 הפלטפורמות המומלצות לשנת 2022

פלטפורמות לבניית אתרים: 9 הפלטפורמות המומלצות לשנת 2022

SEO כללי
תוכן עניינים
  1. כיצד לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר עבור צרכי האתר?
  2. בתחבולות תעשה לך מלחמה – לפני שבונים אתר, בודקים מתחרים
  3. הבדלים בין מערכת עם קוד פתוח לבין מערכת עם קוד סגור
  4. אילו פלטפורמות לבניית אתרים מובילות היום?

במציאות כלכלית שבה אתר הוא אחד האלמנטים ההכרחיים ביותר בעסק, בניית אתרים הפכה מקצוע חשוב ופופולרי במיוחד. כיום מתבסס התחום על מגוון פלטפורמות לבניית אתרים, אותן כל בונה ומתכנת נדרש להכיר לעומק כדי לאפיין את צרכי העסק ולהשתמש בכל הפיצ'רים, ההרחבות והאפשרויות הקיימות. נשאלת השאלה – מהן הפלטפורמות המובילות שחייבים להכיר?

כיצד לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר עבור צרכי האתר?

בשוק אפשר למצוא סוגי פלטפורמות שעונות על צרכים מגוונים במיוחד. כמובן שממבט חיצוני כל אחת מהן תהווה פתרון רלוונטי כך שאפשר לבחור בפלטפורמה האינטואיטיבית, הזולה, שמציגה אתכם מצוין. אך כדי לבחור את זו שתשרת אתכם לטווח ארוך ותטפח את האתר כנכס מתחדש, מתרחב ומשתפר, צריך לענות על מספר שאלות חשובות והתשובות ילמדו על סוג הפלטפורמה המדויקת.

הנה מספר טיפים ושאלות שיוכלו להנחות אתכם:

  • מהי מטרת האתר? האם מדובר על אתר תדמית, אתר קטלוג, אתר סחר וכו'.
  • הגדירו את הפעולות השונות שאתם רוצים שיבוצעו באתר. לעיתים, פעולות לא סטנדרטיות מצריכות פלטפורמות שונות או תוספים מיוחדים שלא קיימים בכל פלטפורמה לבניית אתרים.
  • לאחר הקמת האתר, האם אתם תהיו אלו שמתפעלים אותו באופן שוטף? אם כן, חשוב לקחת בחשבון פלטפורמה קלה לתפעול עם תמיכה למקרה הצורך.
  • האם מצאתם אתרים נוספים שאהבתם? שעושים מה שאתם עושים? בדקו על איזה פלטפורמה הם נבנו כדי לבחון אותה לעומק.

בתחבולות תעשה לך מלחמה – לפני שבונים אתר, בודקים מתחרים

לכל עסק יש מתחרים על השוק, תחום המוצרים וכמובן סוג הלקוחות המהווים את רווחי העסק. אם המשק בנוי כעוגה עגולה וגדולה, לכל עסק יהיה בה נתח אחר וכמובן שמטרתו תהיה לנגוס בכמה שיותר, תוך המשך הגדלת הנתח באופן עקבי.

אז איך מגדילים את הנתח הקיים ונהנים מקהל לקוחות גדל לאורך זמן? על ידי מחקר מתחרים כמובן. במחקר זה תוכלו למצוא מידע שישרת ויוביל אתכם לקבוע אסטרטגיה עסקית יעילה, מה שיביא אתכם בסופו של דבר גם להבנת הפלטפורמה הטובה ביותר לבנות בה את האתר. כמובן שאין צורך להכביר במילים לגבי חשיבותם של אתרים בנקודת הזמן הנוכחית, אבל כן חשוב לנו להבהיר שהאתר מוכרח להיבנות נכון כדי לשרת אתכם ואת הארגון בצורה הטובה ביותר, לצד שירות מלא ללקוחות שיבחרו בכם על פני כל המתחרים.

מה צריך לבדוק באתר של המתחרים?

  1. על איזו פלטפורמה בנוי אתר המתחרים? ניתן לבדוק את הפלטפורמה עליה מבוסס כל אתר באשר הוא על ידי תוסף להורדה לדפדפן הכרום בשם wappalyzer.

 

  1. חשוב לראות את מבנה האתר של המתחרים ולרשום את היתרונות ואת החסרונות של כל אחד מהם. תוכלו להפוך את החסרונות של המתחרים ליתרונות שלכם. לדוגמה, אם למתחרה שלכם יש אתר עמוס מאוד ולא מובן, רשמו לעצמכם לשמור את האתר פשוט, תמציתי וקל לשימוש. דוגמה נוספת – אם תהליך הרכישה באתר של המתחרה שלכם הוא ארוך ומסורבל, רשמו לכם להשתמש בספק אחר ולהפוך את תהליך הרכישה לפשוט יותר.

 

  1. בנו מפה של כל אתר וכתוצאה מחקירתו תוכלו להסיק מסקנות יעילות: אילו חלקים צריכים להיות לכם באתר ועל אילו תוכלו לוותר.

 

  1. בדקו את נושא ה- SEO, האם יש למתחרה שלכם בלוג באתר? האם יש בתוך האתר מאמרים? האם אתם רואים מילות מפתח שחוזרות על עצמן הרבה?

מה לעשות עם כל המידע שמצאתם?

אתר טוב הוא אתר נגיש, פשוט וידידותי, שמטבעו מביא ליותר המרות ובסופו של דבר מקיים את מטרות העסק והחזון שלו. המסקנות שאספתם יוכלו לעזור לכם בראש ובראשונה לאפיין את הצרכים שלכם – את הדברים שאתם רוצים ליישם באתר, כיצד הוא יעבוד ומה יכיל. לאחר מכן ניתן יהיה להניח את האצבע על פלטפורמה מתאימה לבניית האתר. שקלול של כל הקריטריונים, היתרונות והחסרונות יוביל אתכם לבחירה נכונה ומדויקת עבורכם ועבור האתר שלכם.

הבדלים בין מערכת עם קוד פתוח לבין מערכת עם קוד סגור

מיד נסקור את הפלטפורמות המומלצות לבניית אתרים לשנת 2022, חלקן בעלות קוד סגור וחלקן בעלות קוד פתוח. הבנת סוג הקוד תעזור לכם לסנן טוב יותר את הפלטפורמות המוצעות ולבחור בזו שתשרת אתכם באופן הטוב ביותר:

מערכת עם קוד פתוח

הכוונה למערכת שמאפשרת גישה לקוד הכתוב שממנו בנוי האתר. כלומר, כל אחד יכול לגשת למערכת הניהול של האתר ולבצע שינויים בקוד. בחלק מהמקרים, על מנת לבצע את השינויים צריך להבין כיצד לכתוב קוד ולשנות אותו, אך הדבר מאפשר לארגונים לספק הרשאה למעגל אנשים ספציפי שיוכל לשלוט במערכת מכל מקום. במערכות אלו ניתן לפתור בעיות שונות, לעדכן גרסאות ולבצע שינויים מהותיים יותר.

מערכת עם קוד סגור

הכוונה למערכת שלא מאפשרת גישה לקוד הכתוב שממנו בנוי האתר. כלומר, מה שאתם רואה זה מה שאתם מקבלים, ללא אופציה לשינויים מהותיים. אם תרצו לבצע שינוי והוא לא מופיע לכם בתפריט או בהגדרות, לא ניתן לבצע אותו בפלטפורמה הנוכחית. מערכות כאלו כן מאפשרות לבצע הרבה שינויים, כי מלכתחילה הן בנויות בצורה רחבה ומקיפה אך לא ניתן לבצע בהן את כל השינויים.

אז במה כדאי לבחור?

ובכן, זה תלוי… בצורך שלכם, ברמת ההתעסקות שתהיה עם האתר באופן שוטף ובכל שינוי שייתכן שתצטרכו לבצע. ככל שהאתר יהיה מורכב יותר, כך מומלץ לבחור במערכת קוד פתוח. ולעומת זאת, ככל שהאתר יהפוך פשוט וקל ונטול מורכבות, כדאי לבחור במערכת עם קוד סגור.

זה הזמן להזכיר שהקוד איננו הקריטריון היחיד ולעיתים הבחירה בין מערכת עם קוד פתוח לבין מערכת עם קוד סגור תהיה ברירת מחדל בהתאם לקריטריונים אחרים שעדיפים לכם, כמו עיצוב, חיבור לממשקים שונים, עלות ועוד.

אילו פלטפורמות לבניית אתרים מובילות היום?

פלטפורמת wordpress

הפופולרית, המוכרת והנפוצה ביותר בעולם היא פלטפורמת wordpress, שמככבת כאחת הפלטפורמות הבולטות של השנים האחרונות וסביר שתמשיך לשמור על המיצוב שלה גם לאורך 3 השנים הבאות לפחות. נכון להיום, 35% מהאתרים בנויים על פלטפורמת וורדפרס ולו רק משום שהיא מתאימה לכל סוגי האתרים: בלוגים, אתרי תדמית, אתרי קטלוג, אתרי סחר ועבור אתרים שמצריכים מערכת ניהול תוכן מתקדמת.

וורדפרס היא מערכת חינמית, אך שמצריכה רכישת אחסון ודומיין. השימוש בה הוא באמצעות קוד פתוח אך היא דורשת גם למידה עצמאית ומיומנות מתפתחת בהתאם לצורך בשליטה במערכת. נוסף לכך, וורדפרס מהווה פלטפורמה שמתעדכנת באופן שוטף, ולכן צריך תמיד להכיר ולהתוודע לשינויים החדשים המתבצעים בה.

אז מה עוד הופך את וורדפרס לפופולרית כל כך? הנוחות, קלות התפעול והידידותיות לבונה ולמשתמש כאחד. את הפלטפורמה ניתן לחבר בקלות למערכת CRM ולנהל איתה גם מלאי ומאגר לקוחות במידת הצורך. בסיום הבנייה, אלמנטים כמו עדכון פרטים, דפים ופוסטים יהוו פעולות פשוטות למדי לביצוע ויהפכו את ניהול האתר לקל ונוח.

חוץ מזה, ניתן לעצב את האתר בקלות. WordPress מציעה אין ספור תבניות עיצוביות וסביר להניח שתמצאו את העיצוב שתרצו מתוך המאגר העצום שהמערכת מציעה.

עוד בונוס הוא שהמערכת ידידותית מאוד לקידום אורגני של האתר. יש בה תוספים רבים שעוזרים לקידום האתר במערכות של גוגל ואף קיימת השערה שלפיה המערכת מתאימה את עצמה למערכות גוגל בצורה שוטפת, כך שהיא נחשבת הטובה ביותר ל-SEO.

נתון נוסף שאי אפשר לכתוב על וורדפרס בלעדיו הוא אלמנטור – תוכנת בניית הדפים המוצלחת שממקסמת את חוויית העיצוב ונראות האתר. אלמנטור מאפשר לעצב את האתר עצמאית כך שניתן לשחרר את התלות בבונה אתרים או מפתח מקצועי ולהיעזר רק בחברת ה-SEO לצורך העניין. אצלנו בריגו, כל מנהלי הפרויקטים מכירים היטב את אלמנטור ועובדים עמה באופן שוטף, כך שרבים מהדברים אנו מבצעים בעצמנו.

פלטפורמת WIX

הידעתם ש- WIX היא פלטפורמה שפותחה על ידי חברה ישראלית? בדומה לוורדפרס, גם WIX נחשבת לנפוצה ופופולרית בקרב רבים, חובבים ומקצועיים כאחד. הבונוס בוויקס הוא היעדר הצורך בידע טכני כדי לבנות את האתר, מה שהופך את מלאכת הקמת האתרים לעניין שכל אחד יכול להבין ולהתמצא בו, על ידי הסברים פשוטים וברורים בתוך המערכת. דרך WIX ניתן לייצר מגוון רחב של אתרים: אתרי תדמית, סחר וגם דפי נחיתה.

להבדיל מוורדפרס בעלת הקוד הפתוח, וויקס משתמשת בקוד סגור אך עם מגוון מופלא של תבניות מעוצבות ומוכנות לבחירה. ניתן לעצב אתרים מושכים מאוד עם עיצובים יפהפיים גם ללא ניסיון כלשהו בעיצוב וגם להכניס בצורה נוחה מגוון אלמנטים עיצוביים שמתאימים לעסק.

WIX מציעה מספר חבילות לבניית האתר: ניתן לבחור בגרסה החינמית, כאשר אפשרות נוספת תהיה להשקיע כמה דולרים בשדרוג, בחירת דומיין ושירותי אחסון. ניתן לחבר לאתר מערכות שיווק שונות ותוספים שמשלימים את חוויית הגלישה ללקוחות. מעבר לזה, הלקוחות של וויקס נהנים משירותי תמיכה מצוינים.

ומה לגבי SEO? הדעה הרווחת כיום היא שפלטפורמת WIX אינה מתאימה לקידום אורגני. כמובן שאין שום בסיס מוכח להנחה הזו, אך רבים ששואפים לקדם את האתר פשוט נמנעים מוויקס. יחד עם זאת, הניסיון שלנו מראה כי בתוצאות הראשונות בגוגל אפשר לפגוש הרבה אתרים מהפלטפורמה, גם מבלי שהיא תציע את תוספי הקידום המהוללים של וורדפרס.

פלטפורמת Shopify

Shopify המפורסמת מהווה פלטפורמה סופר מוצלחת ורלוונטית לבניית חנויות וירטואליות. במובנים רבים, היא מזכירה את החנויות של אמזון ואיביי, רק עם בעלות לבעלי האתר כמובן. מכיוון ששופיפיי מיועדת ספציפית לחנויות איקומרס ואונליין מרקטינג, ניתן לחבר אליה בקלות וביעילות מערכות סליקה, מערכות לניהול לקוחות, ניהול מלאי ועוד.

שופיפיי בנויה על בסיס קוד סגור. קל מאוד להקים ולבנות את האתר, אך צריך לעצב אותו לבד. לעומת מערכות אחרות שמציעות תבניות עיצוב רבות ומוכנות לשימוש, במערכת הזו העיצוב המוכן דליל מאוד, כך שכל מלאכת העיצוב מוטלת על בונה האתר.

Shopify מכילה תשלום של כמה עשרות דולרים בחודש וכמובן שניתן לשדרג את החבילה הנרכשת עם פיצ'רים בתשלום נוסף. המערכת עצמה היא בשפה האנגלית וכך גם התמיכה שלה. לכן מי שאינם שולטים בשפה זו צריכים לשקול את השימוש בפלטפורמה, או למנות מטעמם את מי שיתעסקו עם ניהול האתר בפועל.

פלטפורמת Magento

Magento היא מערכת לבניית אתרים עם קוד פתוח, המתאימה לשימושם של מי שמבינים בקוד, בפיתוח וכל מי שיש להם צד טכני חזק. אם אין לכם את הקריטריונים הללו, יהיה לכם קשה לבנות באופן טבעי ואינטואיטיבי את האתר וכנראה שתצטרכו לשכור עבורו מפתח.

דרך מג'נטו ניתן לבנות סוגים שונים של אתרים, החל מאתר תדמית פשוט ועד לאתר סחר מורכב. מעבר לזה,  ניתן להוסיף אין ספור תוספים ולא תהיה בעיה לקשר אותם לכל מערכת חיצונית, כמו מערכות לניהול לידים, לניהול מלאי ועוד. יחד עם זאת, לא קיימת אופציה לבניית אתרים חינמיים והעלויות של המערכת והתוספים יחסית גבוהות בהשוואה לתעריפים ביתר המערכות. ולכן הפלטפורמה תתאים בעיקר לעסקים בינוניים וגדולים שנעזרים במתכנת או באיש מקצוע ייעודי לבניית האתר.

פלטפורמת Squarespace

מבין שלוש הפלטפורמות שהוזכרו עד כה, Squarespace פחות מוכרת לחלקכם אך מביאה עמה ייחודיות בולטת מאוד בגזרת העיצוב. המערכת בנויה מקוד סגור ופונה בעיקר למעצבים ובעלי מושג או רקע בעיצוב, מה שמביא לבניית אתרים מהיפים והמושכים ביותר.

דרך המערכת ניתן לבנות סוגים שונים של אתרים, כאשר הנפוצים ביותר שבנויים עם SquareSpace  הם אתרי תדמית, אך ניתן גם לבנות עם המערכת גם אתרי סחר ואתרי בלוג.

גם כאן בדומה למג'נטו, בניית כל אתר שהוא באמצעות המערכת יהיה בתשלום בלבד. ניתן לבחור חבילה לפי הקריטריונים הרצויים בבניית האתר, כאשר קיים מספר רב של תבניות לבחירה ומממשק הניהול שלהן נוח ביותר.

פלטפורמת Webflow

מערכת Webflow מבוססת גם היא על קוד סגור, אך נחשבת קלה ופשוטה במיוחד לבנייה ולשימוש, כך שגם אנשים חסרי ניסיון ורקע בבניית אתרים או בכלל ידע טכני ודיגיטלי, עדיין יכולים לבנות ולעצב בקלות רבה אתר מעולה.

עם Webflow ניתן לייצר אתר שלם ממגוון סוגים: תדמיתי, מסחרי או קטלוגי. נוסף לכך, המערכת מתאימה לבניית דפי נחיתה דרכם ניתן להעביר מסרים או לצורך סליקת מוצרים. המערכת בנויה כך שניתן לגרור אבני בניין לתוך העמוד או דף הנחיתה בהקמה וליצוק לתוכם טקסטים ותמונות תוך שמירה על דפוסי עבודה מהירים ונוחים במיוחד.

יתרה מזאת, יש כאן גם מגוון יעיל וטוב של פיצ'רים אפשריים. לאחר בניית האתר אפשר לחבר אותו לכל הממשקים השונים בקלות וללא מורכבות. ומה לגבי העלות? ובכן, למערכת לא קיימת גרסה חינמית והתשלום עבורה יתחיל מ-15$ ויעלה בהתאם לחבילה הנרכשת. כמובן שככל שרוכשים יותר פיצ'רים, מחיר החבילה עולה בהתאמה.

פלטפורמת Konimbo (קונימבו)

קונימבו היא חברה ישראלית שפיתחה פלטפורמה לבניית אתרים בקוד פתוח, כאשר רוב האתרים שניתן לפתח עם המערכת הם אתרי סחר. החברה מעידה על עצמה שהמערכות מותאמות לקידום אתרים וכי האתרים ממירים ונותנים רווח גדול ללקוחות. ניתן לחבר את המערכת לאנלטיקס וליהנות מתמיכה רחבה באפשרויות ה-SEO, כמו Google Tag Manager, Schema, ALT לתמונות, תמיכה בעמודי 404, URL מותאם אישית ועוד.

לקונימבו יש פיצ'רים טובים גם לשיפור ההמרות ויכולות ה-SEO של האתר, לרבות אפשרות לעצב דפי נחיתה מוצלחים שנראים מעולה על הקידום הממומן. חוץ מזה, ניתן להוסיף שדרוגים מוצלחים שתומכים בסביבת המסחר כמו קטלוג מוצרים לגוגל שופינג, ממשק למשלוחים דרך האתר ועוד.

פלטפורמת Eshop

פלטפורמת E-shop מציעה פיתוח ועיצוב לאתרי סחר וכבר הופכת למערכת מצטיינת לאיסוף לידים, קבלת הזמנות והרשמות. המערכת בעלת קוד סגור אך עם תמיכה אפקטיבית למדי (שמבהירה מה ניתן ולא ניתן לבצע ולסייע בכל מה שכן ניתן לעשות) וניתן לחבר אליה מגוון ממשקים בצורה מובנית, תוך התאמה מלאה של צרכי הלקוחות לתוכן ולאופי האתר.

קידום אתר אישופ E-shop הוא משימה מאתגרת למדי, שדורשת ניסיון בעבודה עם הפלטפורמה. נראות העמוד לאחר השלמת הבנייה כמעט לא ניתנת לשליטה וגם האפשרויות המקובלות לפתרון בעיות במהירות האתר אינן מיושמות כאן. יחד עם זאת, הקוד בנוי טוב וקיימת גם האפשרות לחוות דעת וביקורות שמוצגות בגוגל אוטומטית עם סימון הכוכבים ⭐⭐⭐⭐⭐

ריגו נמנית עם החברות המובילות בישראל בקידום אתרי Eshop ומביאה את לקוחותיה לניצחונות מהירים בטווח הקצר, תוך בניית סמכות ומוניטין ברשת גם לטווח הארוך.

פלטפורמת DUDA (דודא)

האחרונה בסקירת הפלטפורמות המומלצות שלנו ל-2022 היא החדשה מכולן, שהצליחה ליצור סביבה סקרנות רבה, בעיקר הודות לשאפתנות המאפיינת את החברה ושמתבטאת בתוספת של עוד ועוד פיצ'רים, המותאמים בעיקר לעולמות ה-B2B. נכון להיום, לדודא הישראלית מעמק הסיליקון יש מיליון אתרים והיא משמשת למעלה מ-18,000 בעלי מקצוע מכל העולם.

הפלטפורמה מיועדת לבנייה ועיצוב אתרים מקצועיים יחסית במהירות, שמתמקדים בהמרה ומתמקדת בפנייה לסוכנויות דיגיטל, זירות סטודיו של מעצבי אתרים וחברות SaaS. לפלטפורמה מספר חבילות מלאות ומוכנות לשימוש המצוידות בכלים לניהול כמה אתרים במקביל, כלי ניהול לקוחות, SEO, בקאנד ואבטחה. לאחרונה נרכשה על ידה סניפקארט (Snipcart) הקנדית המציעה פתרון לאתרי סחר, המאפשר להוסיף עגלת קניות לכל אתר אינטרנט.

גל רביבו

בן 32, סמנכ"ל חברת ריגו ומנהל הכספים. בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים. נשוי לאלמוג ואב לדניאל ולנועם. במהלך שירותו הצבאי היה מ"כ טירונים, ולאחר מכן הקים את מסעדת "וופל פקטורי" הממוקמת בירושלים. זכה באליפות ירושלים סיטי בכדורסל בצעירותו, וכיום מחזיק בשיא גינס בקליעת ניירות מגולגלים לסל.

התגובות שלכם

  • אסף בנימיני
    17.05.2022

    אל: "rego.co.il". הנדון: קישורים לאתר. א.ג.נ. ברשותי האתר https://disability5.com/ שנבנה במערכת של wordpress.org-ומאוחסן בשרתים של siteground.com. אני מחפש אתרים ברשת האינטרנט, מהם ניתן להעתיק קישורים לאתר שלי שעוסק בתחום של אנשים עם מוגבלויות-וזאת כמובן באופן חוקי, ללא הפרה של זכויות יוצרים, ללא תשלום ושגם יעזור לקידום האתר שלי במנועי החיפוש השונים. אני מעוניין במידע אודות אתרים כאלו-שכולל את שמותיהם ודרכי יצירת קשר עימם. בברכה, אסף בנימיני, רחוב קוסטה ריקה 115, כניסה א'-דירה 4, קרית מנחם, ירושלים, מיקוד: 9662592. מספרי טלפון: בבית-02-6427757. נייד-058-6784040. פקס-077-2700076. נ.ב. 1)מספר הזהות שלי: 029547403. 2)כתובות האי.מייל שלי: 029547403@walla.co.il ו-: asb783a@gmail.com ו-: assaf197254@yahoo.co.il ו-: a32assaf@outlook.com ו-: ass.benyamini@yandex.com ו-: assaf002@mail2world.com ו-: assaffff@protonmail.com ו-: benyamini@vk.com ו-: assafbenyamini@163.com

    תגובה
  • אבירם
    17.02.2022

    מאמר מקצועי ביותר!

    תגובה
  • אורי ששון
    15.02.2022

    מאמר מצויין. קמפיין לידים הופך לתחום מורכב מאוד, במיוחד לאור העובדה שפייסבוק מזיזה את הגבינה בכל היבטי הטירגוט ומורידה קטגוריות מטירגוט. החזר השקעה משתנה מתחום לתחום. ליד סגירה בתחום הנדלן יכול לאפשר את המשך הפעילות לכל החודש. גם אם היו 500 לידים שלא נסגרו. לעומת זאת, תכשיטן שסגר עסקה על טבעת יהלום ב-3000 שקלים ובדרך קיבל 500 פניות ב-50 שקלים לפניה ואף פניה לא הניבה מכירה, לא יכול להמשיך לפרסם. אין נוסחאות קסם בעניין הזה. רק להשתפר ולהציע ללקוח הצעות בעלות ערך מוסף. לדעתי, זה מחזיר את הכדור למגרש התוכן והקריאטיב. אם המשפך השיווקי מכיל תוכן עשיר בערך רלוונטי ללקוח, יש סיכוי טוב יותר לסגירת עסקה. אני קורא אתכם בקביעות ואתם בהחלט גוף מקצועי שתורם רבות בידע שלו לענף השיווק הדיגיטלי.

    תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.