Rego
כניסת לקוחות
דף הבית » הנגשת אתרים – מה אומר החוק וכיצד תוכלו ליישם אותו באתר שלכם?

הנגשת אתרים – מה אומר החוק וכיצד תוכלו ליישם אותו באתר שלכם?

SEO כללי
תוכן עניינים
  1. מה זה נגישות אתרים?
  2. הנגשת אתרים ו-SEO: מה הקשר?
  3. נגישות לאתרים: 4 סיבות טובות להנגיש אתר
  4. נגישות אתרים: כל השלבים
  5. פלאגינים נגישות מומלצים
  6. איך ולמי עוזרת הנגשת אתרי אינטרנט?
  7.  חוק הנגישות באינטרנט: כל הדגשים החשובים שכל בעל אתר חייב לדעת
  8. נגישות אתרים: התהליך היחידי בבניית אתר שמומלץ להיעזר בעו"ד
  9. מהו המחיר על אי הנגשת אתר?
  10. לסיכום, הנגשת אתרי אינטרנט חוק חשוב שחייב לשים אליו לב

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם עד כמה האינטרנט תופס חלק עצום מהחיים של כולנו. אז כיצד מתנהלים בתוכו גם אלו שבעקבות מגבלות כאלו ואחרות מנועים מגלישה אוטומטית וחלקה, שצפויים להיחשף לפחות מידע ושמתקשים במימוש זכויותיהם הבסיסיות לכך? התכנסנו לכאן כדי לדבר על הנגשת אתרים ועל חשיבותה, לא רק במובן החוקי אלא גם מבחינה אתית, תדמיתית ומסחרית, וכיצד מיישמים אותה בפועל בתוך האתר שלכם.

מה זה נגישות אתרים?

נגישות אתרים גורמת לאתר מסוים להיות מותאם לאוכלוסיית הגולשים המוגדרים בעלי מוגבלויות. על פי מחקרים שונים, כ-23% מהגולשים באינטרנט הם בעלי מוגבלויות ובאפשרותם לגלוש כראוי, רק אם האתר יהיה מותאם להם על פי קריטריוני ההנגשה. אפשר להקביל את הנגשת האתרים לכל הנגשת מקום ציבורי באשר הוא: אם במרחב הפיזי ניצבים מעליות, רמפות, שילוט גדול וברור ועוד, הרי שבמרחב הווירטואלי נמצא פונטים מוגדלים, ניגודיות צבעים ואלמנטים, כתוביות בסרטונים ועוד.

הנגשת אתרים ו-SEO: מה הקשר?

הנגשת אתר האינטרנט שלכם לבעלי מוגבלויות יכול להשפיע לטובה על הקידום האורגני של האתר. ישנם קריטריונים רבים שעל פיהם גוגל מקדם את האתר, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא היכולת של גוגל לקרוא את האתר ולקטלג אותו.

כאשר מנגישים את האתר בפועל, מכניסים אליו מספר אלמנטים שיעזרו לבעלי המוגבלויות לגלוש באתר, למשל אלמנטים בקוד HTML המזוהה על ידי גוגל ומתווסף לקריאת האתר או תגיות ALT לתמונות המתאר את התוכן שלהם, כך שהדירוג שלו עשוי לעלות.

עם הזמן הפך הקשר בין נגישות אתרים וקידום האתר להדוק יותר ויותר, כך שכיום לא רק שהדבר חשוב והכרחי על פי חוק, אלא שהנגשה מהווה את אחת מדרישות הסף לקידום אתרים במנועי החיפוש ובראשם בגוגל, מה שצפוי לממש בצורה נאותה וייתכן שגם מהירה יותר את כל מטרות האתר.

נגישות לאתרים: 4 סיבות טובות להנגיש אתר

אם אתם עדיין לא בטוחים שכדאי לכם להנגיש את האתר, או סוברים שמדובר בהרבה עבודה שצריך בין היתר לתקצב, הנה 4 סיבות שיעזרו לשכנע אתכם ויסבירו את ההיגיון שבהנגשת אתרים:

חשיפה רחבה יותר

עסקים שונים מכוונים לקהל לקוחות שונה. אם העסק שלכם פונה בבסיס שלו גם לבעלי מוגבלויות (ומטבע הדברים אין שום סיבה למנוע מבעלי מוגבלויות להפוך ללקוחותיכם), כדאי לכם להנגיש את האתר שלכם. חשבו על זה – אדם הסובל מליקוי בראייה מבקש לרכוש את המוצר שאתם מוכרים או את השירות שאתם מציעים ונכנס לאתר שלכם.

אם האתר לא יכיל אלמנטים ותאימות שמאפשרים לו לסרוק ולהביט באתר בצורה מיטבית, סיכוייו להפוך ללקוח משלם פוחתים משמעותית. במקרה כזה, אתר שאיננו מונגש הוא אתר שמפסיד לקוחות הלכה למעשה, כך שאותו אדם ייאלץ לחפש את השירות או המוצר באתרים של המתחרים המונגשים.

שיפור הקידום האורגני בגוגל

ככל שהאתר יקודם טוב יותר, יותר אנשים צפויים לבקר בו. בהתאמה, יותר אנשים גם ישאירו את פרטיהם או ירכשו מכם. זוהי הסיבה שכל ארגון שואף להשיג לידים וכמה שיותר ולהציע להם שירותים או מוצרים שונים. נוסף על כך, עליכם לספק לגולשים באתר שלכם את הערך המוסף שבזכותו הם יישארו באתר וירצו להמשיך לגלוש בו.

אחד הקריטריונים העיקריים הנמדדים על ידי גוגל הוא משך השהייה באתר. ברגע שאדם בעל מוגבלות נכנס לאתר שלכם ולא מוצא את ההנגשה המתאימה, הוא צפוי לעזוב מיידית את האתר ובכך להפחית את זמן השהייה הממוצע באתר שלכם, אפילו אם השירות המוצע שלכם היה בדיוק הדבר אותו חיפש. 

שיפור תדמית העסק

כפי שעזרה לבעלי מוגבלויות נחשבת בעולם האמיתי למעשה הרואי וחשוב, כך גם בעולם הווירטואלי. כאשר גולש נכנס לאתר, הרושם הראשוני שלו על העסק יתקבע עוד בביקור בדף הבית. מעבר לזה, אם הגולש יראה שבעל העסק הנגיש את האתר, הדבר ישקף כי באמת ובתמים אכפת לו מבעלי מוגבלויות, הרושם לגביו ישתפר וכך גם התדמית של אותו העסק. תדמית יכולה להוביל באופן טבעי למדי לאחוזי המרה גבוהים יותר, רכישות מרובות והשארת לידים.

הימנעות מתביעות בגין היעדר הנגשה ראויה

כפי שציינו, החוק מחייב במקרים מסוימים להנגיש את האתר (פירוט בנוגע לחוק הנגשת האתרים בישראל מחכה לכם בהמשך המאמר), כך שהנגשת אתר האינטרנט שלכם תבטיח לכם שלא יגישו נגדכם תביעה. כך תוכלו להיות בטוחים ומכוסים במהלך פעילותכם ולתפעל את האתר בראש שקט.

נגישות אתרים: כל השלבים

אז איך מבצעים בפועל את הנגשת האתר? לפניכם כמה דרכים מרכזיות להנגשת אלמנטים וחלקים שונים בתוך כל אתר, כדי שגם בעלי מוגבלויות שונים יוכלו ליהנות מחוויית גלישה מקסימלית:

טקסט אלטרנטיבי לתמונות

ליקויי ראייה ועיוורים שמתקשים להבין ולפענח את התוכן באובייקטים כמו צילומים, איורים ותמונות, יצטרכו לקבל הקשר ומשמעות לאלמנטים שכאלה, על ידי תיאור מילולי מדויק. בפועל, הנגשת התמונות תופיע שלא על גבי התמונה עצמה, אלא מחוץ למסגרת התמונה כך שייכלל לגביה מידע רלוונטי: מה קיים בתוך התמונה, פעולה שמתרחשת בתמונה, מטרתה ועוד.

כאשר התמונה המצויה באתר משמשת לרקע, להמחשה והיא נטולת ערך מלבד הערך העיצובי שבה, אפשר להשאיר את התיאור ריק ולמלא לגביו ALT, המתאר את קובץ התמונה כך שניתן לספק לגביו את המלל המתאים. יתרה מזאת, גולשים יוכלו להיעזר במקשי ניווט המקלדת כדי לעבור מתצוגת תמונה לתצוגה של טקסט בחלוניות שונות.

פונטים קריאים וניגודי צבעים הגיוניים

מכיוון שאתר הוא בסופו של דבר אמצעי תקשורת חזותי, אחת ההנגשות המרכזיות שיש לבצע מתייחסת לכושר הקריאה של הפונט ולהבנת המלל בהתאם לצבעו והרקע המלווה אותו. למעשה, ליקויי ראייה לא יוכלו לגשת לתוכן בעל פונט קטן, מסוגנן מידי (חלק גדול מהפונטים של guttman למשל) או שהרקע שלו איננו מאפשר קריאה חלקה ותקינה.

אז מה עושים? יש לאפשר לקוראי האתר להגדיר בעצמם את גודל הפונט על ידי לחיצה על תפריט מיוחד.

נוסף לכך, ניגודיות נכונה היא ניגודיות גבוהה ולכן חשוב לשמור על כך באתר או לפחות לאפשר את האופציה לבעלי מוגבלויות. דוגמה לניגודיות גבוהה היא החלפת הרקע לשחור כאשר הטקסט בצבעים בהירים וההיפך.

תווית (label) לטפסי צור קשר

כל עסק שיש לו אתר שואף להפוך אותו למקום מעורר לפעולה, כלומר לכזה שכל הלקוחות שנכנסים אליו ירכשו את המוצרים שהוא מציע או לכל הפחות יתרשמו ממנו וישאירו את פרטיהם. באופן טבעי, מהווים גם בעלי מוגבלויות לקוחות פוטנציאליים ולכן חשוב להנגיש עבורם את כל הטפסים ליצירת קשר וכן את כל עמודי המכירה באתר. ניתן להנגיש את השדות בטפסי יצירת הקשר על ידי קישור של נושא השדה לשדה עצמו.

פלאגינים נגישות מומלצים

ישנם מגוון פלאגינים חינמיים המאפשרים נגישות מסוימת לאתרים. חשוב לציין כי הפלאגינים האלו כלל לא תואמים בשלמותם את הנגישות שהחוק דורש, אך בכל זאת, אם בעל האתר החליט לא להנגיש את האתר (כי קיבל פטור או כי העלויות לביצוע ההנגשה גבוהות לו), באפשרותו להתקין מספר פלאגינים של נגישות באתר שלו על מנת לאפשר לבעלי מוגבלויות לגלוש בבטחה ולהתאים אליהם את צרכי האתר. הנה כמה המלצות לפלאגינים מוצלחים להנגשת האתר:

enable

מדובר על סרגל נגישות המותקן באתר וכולל בין היתר: ניווט למקלדת, ביטול הבהובים, שינוי צבעים, הגדלת או הקטנת פונטים, הצגת תיאור של תמונות, סימן של עכבר שחור ועוד.

One Click Accessibility

מדובר על תוסף שמתאים מאוד לאתרים שנבנו על פלטפורמת wordpress. התוסף מאפשר התקנת סרגל נגישות באתר ובתוכו ניתן למצוא את ההנגשות הבאות: שינוי גודל הפונטים והטקסט באתר, שינוי צבע רקע האתר ושינוי הצבעים הכרומטיים באתר.

Accessible Poetry

מדובר על תוסף נוסף המתקין סרגל נגישות באתר, אך שלא מציע את כל ההנגשות אלא את חלקן: הקטנה והגדלה של גודל הפונט, שינוי הניגודיות באתר לבהירה או לכהה, הדגשת קישורים, אנימציות שונות ועוד.

SOGO Accessibility

התוסף מציע סרגל נגישות שכולל את ההנגשות הבאות: ביטול הבהובים, פונטים קריאים, שינוי צבעי האתר לשחור לבן, הדגשת קישורים ועוד.

WP Accessibility Helper

זהו סרגל נגישות בשפה האנגלית שכולל בתוכו: הקטנה והגדלה של הפונטים והטקסט באתר, בחירת צבעים בהתאמה אישית, ניווט באמצעות מקלדת, הבלטה של לינקים, ניקוי עוגיות ועוד.

נגיש לי

זהו תוסף המפותח בשפה העברית. התוסף כולל סרגל המאפשר את ההנגשות הבאות: שינוי והנגשה של גודל הטקסט ושינוי הפונטים, שינוי בצבעים לאוכלוסייה עם לקויות הראייה (כולל אור כחול, צבעים חיים), שינוי והדגשת קישורים ועוד.

UserWay

מציע סרגל נגישות עם אופציה לסרגל הכתוב בשפה העברית. בין היתר הוא כולל: ניווט על ידי מקלדת, סימון של עכבר בשינוי הגודל, שינוי גודל הטקסטים, שינוי ניגודיות, הבלטה של לינקים וקישורים, פונטים קריאים ועוד.

איך ולמי עוזרת הנגשת אתרי אינטרנט?

כפי שקראתם, להנגשה יש ערך מוסרי אך גם ציבורי ושיווקי. אם מדיניות הגלישה החופשית פירושה לאפשר לכל אדם נגישות למידע, לתוכן ולאפשרויות בחירה אישיות, הרי שהנגשת האתר צריכה לשרת בעלי מוגבלויות שונים, בבואם להשתמש באפשרויות שמציע כל אתר ברשת:

כבדי ראייה

כבדי הראייה מהווים חלק גדול למדי מאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים בישראל וראייתם עשויה להיות מוגבלת במספר רב של דרכים, בהתאם למצב מבנה העין ונסיבותיה. מכיוון שעולם האינטרנט מבוסס בכלליותו על תקשורת חזותית, חשוב להתאים לבעלי ליקויי הראייה את התוכן ונראות האתר, כך שהם יוכלו לבחור לשנות את גודל המסך, את הפונטים בגודלם ותצורתם כפי שמופיעים באתר, את הצבעים הקיימים ועוד.

לוקים באפילפסיה

התקף אפילפטי עלול להיגרם בעקבות הבהובים שונים באתר ותזוזות שונות המגיעות בפתאומיות (מה שאפיין בתחילת שנות האלפיים את הבאנרים השיווקיים שגדשו אתרים באשר הם ושלעיתים עדיין מופיע באתרים מסוימים, לרוב כהצעת מכירה). ניתן להנגיש את האתר ללוקים באפילפסיה באמצעות כפתור ייעודי שעל ידי לחיצה עליו, ההבהובים או התזוזות יפסקו.

גיל הזהב

עד שנת 2050 צפויה אוכלוסיית הקשישים בישראל לגדול בכ-35%, מה שאומר שכבר עכשיו הולכת ומתגברת אוכלוסיית בני גיל הזהב ושחשוב לפנות אליה באופן תקין וללא כל הבדל. הודות להנגשת האתר, יוכלו גם בני גיל הזהב להגדיל או להגדיל את גדלי הפונט ולבחור בהתאמות אישיות בהתאם לצורך האישי שלהם בצפייה ובניווט בתוך האתר.

אנשים עם מוגבלות פיזית

מובלות פיזית עשויה להקשות על שימוש בעכבר ועל תפעול חלק ותקין מול האתר באופן כללי. לכן קיימת האפשרות להנגיש את האתר באמצעות ניווט דרך המקלדת וליישם כפתור נוסף המיועד לקריאת המסך.

 חוק הנגישות באינטרנט: כל הדגשים החשובים שכל בעל אתר חייב לדעת

אם אתם בעלי אתרים, כדאי שתקראו את השורות הבאות בעיון רב. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התשנ"ח, 1998) מכיל בתוספת השנייה לחוק את פרק "הנגשת האתרים", הקובע כי על כל האתרים הישראליים לבצע אצלם הנגשה לבעלי מוגבלויות ברמת הנגשה AA ומעלה, המהווה את הרמה הבינונית מבין שלוש דרגות: A (רמת הבסיס הנמוכה ביותר), AA (המהווה את הסטנדרט המינימלי הנדרש) ו-AAA. יש לדרוג שסוג הדרגה תהיה מעודכנת בהתאם לסוג העסק ומחזור ההכנסות השנתי.

לצורך העניין חשוב להבהיר כי מוגבלות עשויה להיות כל מוגבלות חושית, לקות נפשית, פיזית או שכלית וכל מוגבלות באשר היא, שהופכת את חוויית הגלישה ברשת ובפרט אצלכם באתר למורכבת.

החוק מפרט את סוגי האתרים שמחויבים בנגישות מלאה בתוך האתר. מרביתם ציבוריים או עסקים בעלי מחזור הכנסות מסוים בשנה. במקרים נקודתיים בהם בעל האתר יוכיח שתהליך הנגשה של אתר קיים (כלומר קיים מלפני כניסת התוספת לתוקף, החל משנת 2017) מהווה נטל כלכלי כבד, באפשרותו להגיש בקשה לפטור לנציב שוויון לאנשים עם מוגבלויות מטעם משרד המשפטים. נוסף לכך, עליו להוכיח כי המחזור העסקי שלו עמד על פחות מ-500,000 ₪ משלוש השנים האחרונות.

נגישות אתרים: התהליך היחידי בבניית אתר שמומלץ להיעזר בעו"ד

כפי שציינו, הנגשת אתרי אינטרנט הוא חוק במדינת ישראל. העוברים על החוק יכולים להיות חשופים לתלונות וקנסות, לדוגמה: הפרה של חובת הנגשה יכולה לגרור נזק בסכום של 150,000 ש"ח וגם פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של 50,000 ש"ח.

חשוב לציין כי האחריות הבלעדית לדאוג לבצע את ההנגשה כמו שצריך, בהתאם לחוק ובהתאם להנחיות היא על בעל האתר ובעל האתר בלבד! גם אם האתר נבנה על ידי חברת אתרים, אדם פרטי או שספקים אחרים מבצעים לכם את הקידום באתר – האחריות היא עדיין על בעל האתר. לא יהיה ניתן להפנות אצבע מאשימה אל ספק אחר.

בשנים האחרונות המודעות לחוק עלתה ובעלי עסקים רבים מבצעים שינויים רבים באתרים שלהם. לא כל אחד יודע להתאים את האתר לחוק הנגישות וכך התפתחו להם חברות ייעודיות בנושא ואנשי מקצוע שונים שעיקר עיסוקם הוא בהתאמת אתרים לחוק הנגישות. כמו כן, קיימים עורכי דין ייעודיים שמבינים בחוק ועוזרים בכל אספקט בו – ניסוח הצהרת הנגישות באתר, הסדר מול הרשויות המתאימות ועוד.

מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מתמחה בתחום בעת הנגשת האתר. הפנייה לעורך דין תבטיח לבעלי האתרים כי הם התאימו את האתר לחוק הנגישות כמו שצריך ויהיה להם שקט נפשי מפני תלונות ותביעות מיותרות.

מהו המחיר על אי הנגשת אתר?

בחרתם לא להנגיש את האתר? לא ידעתם שצריך להנגיש את האתר? בכל מקרה המחיר יהיה כפול, תוכלו להיפגע גם בפן המשפטי וגם מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש.
בפן המשפטי, אם לא קיבלתם פטור מחובת הנגשה, תוכלו להיות חשופים לתביעות. הפרה של חובת הנגשה יכולה לגרור תשלום קנס בסכום של 150,000 ש"ח וגם פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של 50,000 ש"ח.

גם מבחינת הדירוגים במנועי החיפוש האתר יכול להיפגע משמעותית. אתר ללא הנגשה לבעלי מוגבלויות עלול לאבד את מקומו בדירוגים בהדרגה. במקביל, אתרים מתחרים של העסק, שכן מנגישים את האתר לבעלי מוגבלויות יכולים לעלות בדירוגים ולנגוס בקהל היעד והלקוחות הקיימים. מעבר לזה, גם אם התוכן והוויזואליה של האתר מדהימים והאופטימיזציה שלו מצוינת, חלק מה"זכויות" שהיו אמורות להישמר לו מול גוגל יתבטלו וביניהן גם תוצאה אפס ועליית ביטויים חשובים בתוצאות החיפוש.

לסיכום, הנגשת אתרי אינטרנט חוק חשוב שחייב לשים אליו לב

על כל בעל אתר לדעת שקיים חוק הנגשת אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות ומוטלת עליו האחריות לדאוג שהאתר מונגש כמו שצריך (אלא אם כן האתר פטור וגם אז צריך להגיש בקשה לפטור). אי ידיעה לא פוטרת אתכם מאחריות ולכן אם בבעלותכם עסק עם נכס דיגיטלי, עליכם לפעול בכל דרך כדי לאפשר לבעלי מוגבלויות להשתמש כראוי באתר שלכם, להשתייך למעגל הלקוחות ולרכוש מכם שירותים ומוצרים. מעבר לחוק היבש, פעולות אלה יוכלו לשפר את התדמית העסקית שלכם, את הדירוג במנועי החיפוש וגם את יכולתכם להפנות חלק ולו קטן מהמשאבים הכלכליים לטובת האוכלוסייה המיוחדת.

גילי ברוך-קלייסט

ראש מחלקת SEO בחברת ReGo Marketing. בת 28, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מכירה את כל הסודות של מערכת וורדפרס, מאפיינת אתרים עוד לפני שתיית הקפה של הבוקר, ומחזיקה בגביע המדינה בניהול לקוחות. ניהלה בעבר את מחלקת הדיגיטל של חברת טופ-אדיו, ובמהלך שירותה הצבאי שימשה כמנהלת רשת ומדריכה. נוסף לכל אלה, זכתה באליפות באר שבע הפתוחה בריקודי סלסה עם הפרטנר הקבוע, ספיי, הכלב שלה.

התגובות שלכם

  • אסף בנימיני
    17.05.2022

    אל: "rego.co.il". הנדון: קישורים לאתר. א.ג.נ. ברשותי האתר https://disability5.com/ שנבנה במערכת של wordpress.org-ומאוחסן בשרתים של siteground.com. אני מחפש אתרים ברשת האינטרנט, מהם ניתן להעתיק קישורים לאתר שלי שעוסק בתחום של אנשים עם מוגבלויות-וזאת כמובן באופן חוקי, ללא הפרה של זכויות יוצרים, ללא תשלום ושגם יעזור לקידום האתר שלי במנועי החיפוש השונים. אני מעוניין במידע אודות אתרים כאלו-שכולל את שמותיהם ודרכי יצירת קשר עימם. בברכה, אסף בנימיני, רחוב קוסטה ריקה 115, כניסה א'-דירה 4, קרית מנחם, ירושלים, מיקוד: 9662592. מספרי טלפון: בבית-02-6427757. נייד-058-6784040. פקס-077-2700076. נ.ב. 1)מספר הזהות שלי: 029547403. 2)כתובות האי.מייל שלי: 029547403@walla.co.il ו-: asb783a@gmail.com ו-: assaf197254@yahoo.co.il ו-: a32assaf@outlook.com ו-: ass.benyamini@yandex.com ו-: assaf002@mail2world.com ו-: assaffff@protonmail.com ו-: benyamini@vk.com ו-: assafbenyamini@163.com

    תגובה
  • אבירם
    17.02.2022

    מאמר מקצועי ביותר!

    תגובה
  • אורי ששון
    15.02.2022

    מאמר מצויין. קמפיין לידים הופך לתחום מורכב מאוד, במיוחד לאור העובדה שפייסבוק מזיזה את הגבינה בכל היבטי הטירגוט ומורידה קטגוריות מטירגוט. החזר השקעה משתנה מתחום לתחום. ליד סגירה בתחום הנדלן יכול לאפשר את המשך הפעילות לכל החודש. גם אם היו 500 לידים שלא נסגרו. לעומת זאת, תכשיטן שסגר עסקה על טבעת יהלום ב-3000 שקלים ובדרך קיבל 500 פניות ב-50 שקלים לפניה ואף פניה לא הניבה מכירה, לא יכול להמשיך לפרסם. אין נוסחאות קסם בעניין הזה. רק להשתפר ולהציע ללקוח הצעות בעלות ערך מוסף. לדעתי, זה מחזיר את הכדור למגרש התוכן והקריאטיב. אם המשפך השיווקי מכיל תוכן עשיר בערך רלוונטי ללקוח, יש סיכוי טוב יותר לסגירת עסקה. אני קורא אתכם בקביעות ואתם בהחלט גוף מקצועי שתורם רבות בידע שלו לענף השיווק הדיגיטלי.

    תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.